Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 -91 Säkerhetsarbete 2.0.....
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (18967 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



JohnC skrev:
mittmotor skrev:
Hoppas på att kunna komma till Spa igen en dag och köra thumbs up
Har du koll på (de klart du har...) vad du har för topp hastighet på Atorp, tex i slutet av aug?


Mellan 217 och 221 km/h beroende på varv.

Det är drygt 5-8 k km/h högre toppfart än vad jag hade med Boxstern som hade stor vinge och var cirka 220 kg tyngre.



Stämmer ganska väl med min logg från aug. Har 217,3 (212 som sämst) som bäst enligt Harrys.
Dock bara med telefonens signal så jag litar inte fullt ut på den, stämde tidsmässigt ok mot transpondern iaf.

Kan väl tillägga att köra Boxstern utan vinge som jag var tvungen att göra i race 2 på Mantorp (pga kollaps i hållarna) var ingen höjdare i de snabba kurvpartierna, jäkligt orolig i baken.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
mittmotor skrev:
JohnC skrev:
mittmotor skrev:
Hoppas på att kunna komma till Spa igen en dag och köra thumbs up
Har du koll på (de klart du har...) vad du har för topp hastighet på Atorp, tex i slutet av aug?


Mellan 217 och 221 km/h beroende på varv.

Det är drygt 5-8 k km/h högre toppfart än vad jag hade med Boxstern som hade stor vinge och var cirka 220 kg tyngre.



Stämmer ganska väl med min logg från aug. Har 217,3 (212 som sämst) som bäst enligt Harrys.
Dock bara med telefonens signal så jag litar inte fullt ut på den, stämde tidsmässigt ok mot transpondern iaf.

Kan väl tillägga att köra Boxstern utan vinge som jag var tvungen att göra i race 2 på Mantorp (pga kollaps i hållarna) var ingen höjdare i de snabba kurvpartierna, jäkligt orolig i baken.

'
Tror du är på rätt tanke genom att kika på en "lagom" vinge till Boxstern. Dvs de vi har kört med de sista säsongerna kanske är onödigt stora bromsar. Inte omöjligt att UK grabbarna har hittat en gyllene medelväg när det gäller storlek på vinge och splitter som inte stjäl så mycket toppart. Dock så verkar du ändå ha väldigt bra toppfart får jag säga.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



JohnC skrev:
mittmotor skrev:
JohnC skrev:
mittmotor skrev:
Hoppas på att kunna komma till Spa igen en dag och köra thumbs up
Har du koll på (de klart du har...) vad du har för topp hastighet på Atorp, tex i slutet av aug?


Mellan 217 och 221 km/h beroende på varv.

Det är drygt 5-8 k km/h högre toppfart än vad jag hade med Boxstern som hade stor vinge och var cirka 220 kg tyngre.



Stämmer ganska väl med min logg från aug. Har 217,3 (212 som sämst) som bäst enligt Harrys.
Dock bara med telefonens signal så jag litar inte fullt ut på den, stämde tidsmässigt ok mot transpondern iaf.

Kan väl tillägga att köra Boxstern utan vinge som jag var tvungen att göra i race 2 på Mantorp (pga kollaps i hållarna) var ingen höjdare i de snabba kurvpartierna, jäkligt orolig i baken.

'
Tror du är på rätt tanke genom att kika på en "lagom" vinge till Boxstern. Dvs de vi har kört med de sista säsongerna kanske är onödigt stora bromsar. Inte omöjligt att UK grabbarna har hittat en gyllene medelväg när det gäller storlek på vinge och splitter som inte stjäl så mycket toppart. Dock så verkar du ändå ha väldigt bra toppfart får jag säga.


Tidig gas lönar sig på Atorp Gör det ios på alla banor men speciellt där.
Ja, ligger nog en del i det du säger.

BTW, tråkiga bilder.......NOT thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3673



JohnC skrev:
Lite fler ovidkommande bilder från våra tävlingar på Hockenheim och Spa.

Varför har du gjort ett uttag på övre delen av framskärmen? Är det för att släppa ut övertryck och värme? Har du gjort samma uttag på andra sidan också? Jag hittar ingen bra bild som visar högra sidan av bilen.

I övrigt var det störtsköna bilder du bjöd på.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Daniel Engström skrev:
JohnC skrev:
Lite fler ovidkommande bilder från våra tävlingar på Hockenheim och Spa.

Varför har du gjort ett uttag på övre delen av framskärmen? Är det för att släppa ut övertryck och värme? Har du gjort samma uttag på andra sidan också? Jag hittar ingen bra bild som visar högra sidan av bilen.

I övrigt var det störtsköna bilder du bjöd på.


Det är Sanden som gjort det uttaget. Gissning från mig är att få bort övertryck men vet faktsikt inte säkert. Har aldrig frågat

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3673



JohnC skrev:
Daniel Engström skrev:
JohnC skrev:
Lite fler ovidkommande bilder från våra tävlingar på Hockenheim och Spa.

Varför har du gjort ett uttag på övre delen av framskärmen? Är det för att släppa ut övertryck och värme? Har du gjort samma uttag på andra sidan också? Jag hittar ingen bra bild som visar högra sidan av bilen.

I övrigt var det störtsköna bilder du bjöd på.


Det är Sanden som gjort det uttaget. Gissning från mig är att få bort övertryck men vet faktsikt inte säkert. Har aldrig frågat

Ah! Där ser man.
Inte helt lätt att se skillnad på era bilar från den vinkeln.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Daniel Engström skrev:
JohnC skrev:
Daniel Engström skrev:
JohnC skrev:
Lite fler ovidkommande bilder från våra tävlingar på Hockenheim och Spa. [img]snygga944or[/img]

Varför har du gjort ett uttag på övre delen av framskärmen? Är det för att släppa ut övertryck och värme? Har du gjort samma uttag på andra sidan också? Jag hittar ingen bra bild som visar högra sidan av bilen.

I övrigt var det störtsköna bilder du bjöd på.


Det är Sanden som gjort det uttaget. Gissning från mig är att få bort övertryck men vet faktsikt inte säkert. Har aldrig frågat

Ah! Där ser man.
Inte helt lätt att se skillnad på era bilar från den vinkeln.


Det jag reagerade på med den bilden är att ni alla har original dim/positionsljus vanligtvis är jag van att se luftintag för bromsar där . (ja jag har en lätt störning )

Måste också tillägga att bilderna verkligen är uppskattade

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Jag tycker hållaupphuvenpinnarna var ganska roliga också!

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



OneYet skrev:
Jag tycker hållaupphuvenpinnarna var ganska roliga också!


Speciellt Gulfbilen vars pinne är Gulfblå; genomfört thumbs up

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
964RS skrev:
OneYet skrev:
Jag tycker hållaupphuvenpinnarna var ganska roliga också!


Speciellt Gulfbilen vars pinne är Gulfblå; genomfört thumbs up


Gilbert är en mästare på detaljer. Dessutom en jäkligt bra dekaltrimmare med stort tålamod....något som jag definitivt saknar.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Är Sandén där och kör alltså? Vad roligt!

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Vintern har varit något händelsefattig och uppgraderingarna få förutom att vi äntligen fått ordning på svänghjul vs sinterlamellkoppling. Resultatet blev att vi kapade ytterligare 4.5 kg roterande massa på svänghjul och koppling (jämfört med det tidigare lättade svänhjulet men originalkoppling). Komplett väger den nu cirka 10 kg. Vet att jag tyckte att bilen varvade väldigt bra tidigare men lär bli helt annat nu. Vill minnas att original var kring 20 kg. Får leta lite bilder på det.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Kul att läsa och se bilder, John!
Fått någon info kring sommarens tävlingar ute i Europa? Räknar de med att de blir av?


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
Johan Samson skrev:
Kul att läsa och se bilder, John!
Fått någon info kring sommarens tävlingar ute i Europa? Räknar de med att de blir av?



Jim Clark Revival på Hockenheim är framflyttad från Maj till slutet på Aug. enligt senaste infon men vi är faktiskt lite oroliga för hela säsongen. Ser lite dystert ut på Covidfronten.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Förhoppningsvis är ju den stora massan vaccinerad till semestern eller däromkring, så det hinns med något i augusti och september.

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 323



Jädrar vilken respons det är i den rovan, svårt tro det är en stooor 3 liters!

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087



Precis så vill jag att min också ska vara!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Läckert, varvvilliga motorer är sköna. Inte bara balansaxlarna som bidrar till trögheten i 944 motorerna.
Men oljetrycket verkar det inte vara något drag i

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Jävlar, det där låter ju riktigt najs!

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



SevenEight skrev:
Jävlar, det där låter ju riktigt najs!


Ja verkligen thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 -91 Säkerhetsarbete 2.0.....
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (18967 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande