Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Drivknutsfett inre knut ,tripod
905 besök totalt
t1hero
Linköping
Här sen Maj 2013
Inlägg: 71


Trådstartare
Vad skall man ha för fett om man vill gå upp lite från brylcremen som kommer med i paketet?

Jag har läst mig till att man inte skall ha molybden, att den skall ha annan konsistens än för yttre och fått massor med bra tips på fetter som fans att köpa för 20 år sedan, och fetter som säljs för mer än vad drivaxlarna kostar.

Downpipen går förbi den ena så jag kan tänka mig att det blir varmt inte bara från knutens egna friktion.

Yttre tänkte jag mig Redline CV-2.

_________________
Mattias Hellström
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 241



Jag har för mig att någon rekommenderade något GKN-fett som var bland det bättre men med motsvarande prislapp. Minns inte i vilket sammanhang men det kanske ger lite sök-hjälp iallafall.

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
fonzeka
Avesta
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Kör på Redline CV-2 till de inre också.
Det är beprövat och funkar bra till S2000 i alla fall (till skillnad från originalfettet).

_________________
Anders Westlund
Honda S2000
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



t1hero skrev:
Vad skall man ha för fett om man vill gå upp lite från brylcremen som kommer med i paketet?

Jag har läst mig till att man inte skall ha molybden, att den skall ha annan konsistens än för yttre och fått massor med bra tips på fetter som fans att köpa för 20 år sedan, och fetter som säljs för mer än vad drivaxlarna kostar.

Downpipen går förbi den ena så jag kan tänka mig att det blir varmt inte bara från knutens egna friktion.

Yttre tänkte jag mig Redline CV-2.


Är det något speciellt med den inre knuten jämfört med den yttre, eller varför "ska/bör/kan" man inte ha samma fett i bägge?

Sätt en värmeskjöld på downdipen så du inte får strålvärmen, luftflödet under bilen bör sen se till att temperaturen under drift inte blir så tokig.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
t1hero
Linköping
Här sen Maj 2013
Inlägg: 71


Trådstartare
safe skrev:
Är det något speciellt med den inre knuten jämfört med den yttre, eller varför "ska/bör/kan" man inte ha samma fett i bägge?.

Knutarna är av helt olika konstruktion.
Det är något med att de pyttesmå nållagren börjar glida mot lagerbanan och får plattor om jag förstod det rätt.

Beställde GKN Tripod, hoppas det förlänger livslängden så att det betalar sig.

_________________
Mattias Hellström
Citera
nkro
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 46



Fanns ngt orginal fett från vw jag blev rekommenderad- Om det är bra kanske ngn vet.

VW g052186a3

_________________
Niklas Rosenberg
Citera
Skruva banåkabil
Drivknutsfett inre knut ,tripod
905 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande