Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Drivknutsfett inre knut ,tripod | 905 besök totalt |
Vad skall man ha för fett om man vill gå upp lite från brylcremen som kommer med i paketet?
Jag har läst mig till att man inte skall ha molybden, att den skall ha annan konsistens än för yttre och fått massor med bra tips på fetter som fans att köpa för 20 år sedan, och fetter som säljs för mer än vad drivaxlarna kostar. Downpipen går förbi den ena så jag kan tänka mig att det blir varmt inte bara från knutens egna friktion. Yttre tänkte jag mig Redline CV-2. _________________ Mattias Hellström |
||
Jag har för mig att någon rekommenderade något GKN-fett som var bland det bättre men med motsvarande prislapp. Minns inte i vilket sammanhang men det kanske ger lite sök-hjälp iallafall.
_________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
||
Kör på Redline CV-2 till de inre också.
Det är beprövat och funkar bra till S2000 i alla fall (till skillnad från originalfettet). |
||
Är det något speciellt med den inre knuten jämfört med den yttre, eller varför "ska/bör/kan" man inte ha samma fett i bägge? Sätt en värmeskjöld på downdipen så du inte får strålvärmen, luftflödet under bilen bör sen se till att temperaturen under drift inte blir så tokig. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Knutarna är av helt olika konstruktion. Det är något med att de pyttesmå nållagren börjar glida mot lagerbanan och får plattor om jag förstod det rätt. Beställde GKN Tripod, hoppas det förlänger livslängden så att det betalar sig. _________________ Mattias Hellström |
||
Skruva banåkabil Drivknutsfett inre knut ,tripod | 905 besök totalt |