Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2019-07-05/06/07 Svenskt SportvagnsMeeting Knutstorp
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (7213 totalt)
Zoomzoom
Kungälv
Här sen Okt 2003
Inlägg: 80



Årets inslag av rörlig bild:


_________________
Mikael Mohlin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Härlig video! Underhållning på riktigt hög nivå att titta på! F1 somnar jag av....



Synd att du inte ligger längre bak i fältet så man fick se flera underbara bilar



(fjärilen måste ha undrat vad tusan som pågick )

_________________
Magnus Thomé
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Zoomzoom skrev:
Årets inslag av rörlig bild:


Häftig film och imponerande körning! Jag var lite lätt förvånad av din fart och kunde inte få ihop hur Saaben kan vara snabbare än hundkojan i kurvorna. Är greppet med de större hjulen mycket bättre, eller är det något annat som gör det? Kojan väger väl mindre?

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Zoomzoom
Kungälv
Här sen Okt 2003
Inlägg: 80



[quote="max"]
Zoomzoom skrev:
Årets inslag av rörlig bild:

Häftig film och imponerande körning! Jag var lite lätt förvånad av din fart och kunde inte få ihop hur Saaben kan vara snabbare än hundkojan i kurvorna. Är greppet med de större hjulen mycket bättre, eller är det något annat som gör det? Kojan väger väl mindre?


Jo, egentligten är hundkojan bättre; den väger c.a 700kg med förare jämfört med 870kg för SAAB och sedan har den väl c:a 125hk mot 95hk

Den förenklade förklaringen är att man i heatet blandade bilar från perioden 1961-65 med bilar från perioden 1966-71 upp till 1300cc. Den stora skillnaden mellan dessa är att man i den senare klassen får åka med R-däck istället för Dunlop Racing. På Knutstorp gör det stor skillnad och alla bilar i toppen förutom Beckert med den grå kojan var nyare bilar med R-däck.

Vad gäller fjärilen så såg jag den IRL och hann tänka "Har den varit i bilen hela tiden fram tills nu?"

Annan kuriosa är om någon undrar varför Kjell Wallin i den blå kojan inte kör om igen på rakan på andra varvet. Om man tittar i vänster sidospegel i vänstern ut på rakan så ser man när han nääästan snurrar

_________________
Mikael Mohlin
Citera
Ronny
Vinslöv
Här sen Maj 2005
Inlägg: 56


Trådstartare
Fyller på lite































_________________
Ronny Persson
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Zoomzoom skrev:
Den förenklade förklaringen är att man i heatet blandade bilar från perioden 1961-65 med bilar från perioden 1966-71 upp till 1300cc. Den stora skillnaden mellan dessa är att man i den senare klassen får åka med R-däck istället för Dunlop Racing. På Knutstorp gör det stor skillnad och alla bilar i toppen förutom Beckert med den grå kojan var nyare bilar med R-däck.

Ah, det förklarar ju saken! R-däcken är naturligtvis betydligt bättre. Jag kunde inte alls få ihop det. Ditt spår in i första kurvan kändes fullständigt orimligt i jämförelse med det som Beckert var tvungen att ta med sina sämre däck.
Och Saaben är ju en lite udda fågel i den klassen.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Den där gröna Ralt RT3 Formel 3 var ju så grymt snygg och cool. Ballast var att kolla in under sidepodsen bakifrån, som ser ut som två vingprofiler.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5070



max skrev:
Den där gröna Ralt RT3 Formel 3 var ju så grymt snygg och cool. Ballast var att kolla in under sidepodsen bakifrån, som ser ut som två vingprofiler.


Mycket fräcka detaljer på den, justerbara krängare från kupén med!



_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eftersnack
2019-07-05/06/07 Svenskt SportvagnsMeeting Knutstorp
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (7213 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande