Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Camber mha ovala hål | 486 besök totalt |
Hej jag behöver lägga på mer camber men den går tyvärr inte att justera på min bil. Varken bak eller fram. En peugeot 206. Det är för att däcken slits alldeles för snett.
Har sett att man kan fila upp ovala hål till toppfästet fram och då få mer camber. Det jag undrar över är om det är en bra ide, och om man även ska fila så hålen riktas framåt eller bakåt så även caster justeras? (Har sett att det finns camberplattor till 206 men de är dyra och jag försöker hålla en låg budget) Bak ska man kunna skimsa fästena på nåt sätt men jag har inte sett riktigt hur, och inte funnit några skims heller. Några erfarenheter av att göra så här? _________________ Anders ancker |
Är ju avlånga hål där för camberjustering på många bilar original så det funkar bra. Men att göra hålen jättestora så att du både kan flytta sidledes och längsledes... ja om du gör något smart med stor brickor eller nåt... vet inte.
Hursomhelst, ofta så är det en begränsning hur mycket du kan flytta topplagringren pga det tar i sidorna på tornet på något sätt. Så kolla lite så du inte filar upp onödigt mycket som ändå inte går att använda. _________________ Magnus Thomé |
Stora hål för både camber och caster finns på vissa bilar original, som gamla 911or.
Men de har stora och tjocka plattor på ovansidan. Det är mest för finjusteringar, flyttar kanske 6 mm. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
Skruva banåkabil Camber mha ovala hål | 486 besök totalt |