Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e46 330 turbo + 325i långloppa | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 33, 34, 35 >> 35 besök idag (88270 totalt) |
Den här filmen blev rätt kul. Jag jagar en porsche och sätter dagens bästa tid. Sedan går servot sönder och jag går i depå. Vi konstaterar att vi inte heller har några bakbromsar kvar och överlämnar sedan bilen utan servo och bakbromsar till team'ets nykomling som skall göra sin första tävling :-)
Det är kul höra sina egna kommentaret så här i efterhand. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Tips för andra som kör racechrono och filmar. skrev också i racechrono dummy tråden.
jag fick bekymmer med otillräckligt utrymme när vi kör långlopp och filmar från start till mål. sista filmen blir korrupt och går varken se eller exportera. racechrono väljer default högsta möjliga kvalitet som mobilen stöder oavsett vad man ställt in för kvalitet i mobilens kamerainställningar. Man måste ange det i racechrone och det gör inte i inställningarna utan välj "start" , swipa höger så du får upp videobilden och klicka i rutan där det står "internal camera"och välj tex 720p och medium quality. Man får också upp hur mycket befintligt ledigt utrymme räcker i tid. Där går också justera vitbalans om det behövs för att se genom rutan när man sätter mobilen bakom föraren. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Du Benny, jag tänkte att jag skulle svänga förbi dig nån dag och kopiera data från styrenheten i 330:in - behöver det till nästa uppgradering av min bil!
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
Du är välkommen. Jag jobbar hemifrån på dagarna och är hemma på kvällarna i garaget för det mesta när jag inte kör kart eller enduro :-) Jag tog loss alla fyra bromsoken igår, dom skall snyggas till och få nya oringar och tätningar. båda bakre bromsarna hade ju nött ner beläggmaterialet och gått mot metall. Men höger hade till och med gått igenom beläggets stålplatta och nött direkt mot bromskolven. Långlopp har sina utmaningar... ca 1/4 är kvar av beläggen fram. Vi är supernöjda med Pagid RS29 fram så nu beställer vi nytt runt om. dyrt men nödvändigt. Har även beställt mera RBF600 bromsvätska från oljemagasinet.se _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Plockade loss servopumpen ikväll, rätt enkelt mek iallfall med lyft :-)
Axeln var helt av längst in. har förstått det finns en modell som håller bättre ? Vill helt inte råka ut för det igen. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Samma problem som jag fick på pump 1 alltså! Intressant!
Det sägs att LF30 pumpen som sitter på XI modellerna och M3 ska vara bättre - men den ger också högre tryck och då lättare styrning. LF30 har en specifik tryckslang mellan pump och rack, LF20 slangen (som du har!) passar inte. Fästet skiljer också. Sen ska det, också enl internet, vara så att det bara var tidiga LF20 som hade problem med pumpaxeln medan senare skulle vara uppdaterade. Oklart om det är så. Det ska dock gå att schimsa ner trycket både på LF20 och LF30. Nån skillnad i pris är det inte förutom att du behöver köpa en slang till LF30 och ett fäste. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
ok, skall se om jag hittar en beggad LF30 pump + slang i bekantskapskretsen.
Teamet hade en träff igår i mitt garage. Vi kommer nog hoppa nästa mittcup tävling 13/9 och stället köra träning/test på fällfors 12/9. (om vi får tillåtelse) Till dess skulle jag vilja fått dit en z3 krängare fram och kortare/hårdare fjädrar. Någon som har några tips på fjädrar ? Z3 krängare letar jag på bildelsbasen. Annars får jag låna den jag satte på 330'an. Mekar också med min gamla gopro2 med wifibakdel. Det funkar starta/stoppa från racechrono! Tänkte låta mobilen filma bakåt och gopro framåt för att få mera widescreen och få med förare + sidorna. Någon rekommendationer kring generation av gopro och racechrono ? tänkte ev. köpa en beggad gopro4 för enklare wifi/bluetooth _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Har du kvar elstolarna från coupen? Jag vet en som kanske skulle kunna tänka sig köpa dom i så fall, lillebror tyckte hans Golf R inte var lämplig som vinterbil så han köpte sig nyss en 330 XI med de mesta i utrustningsväg, utom skålade stolar.
Har du några tips på hur man enkelt kan få motorn att leva upp lite tar han säkert emot de med Kombi + fyrhjulsdrift väger en del extra kontra coupen :P _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
nä, 330'en har orginalstolarna och inredningen kvar. Den har jag som gatlegal daily/trackdaybil/projekt. eftersom tävlingsbilen får vi inte trimma motorn på :-) 325'an hade tråkiga stolar som är kastade. Det finns andra med erfarenheter kring trimma m54b30 motorn som din bror och jag har. Den går både chippa som sugis (aggressivare tändkurva + bf98 eller e85) Fast vill man ha mera effekt så det känns är det ju turboladdningen som gäller. Fanns massor av grejor och kunskap på nätet just till BMW M50/54 motorerna. Förmodligen den vanligaste motorn för folk som bygger egen överladdning. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Det kan inte vara varvtalet som orsakar detta? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Det inverkar nog, det verkar hända i samband med bankörning. en remskiva med större diameter kanske för att få ner pumpens varvtal ? Men enklast är väl skaffa en LF.30 pump + slang. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Finns en större remskiva! Jag köpte en från en Z3 1,9 bara för att testa
BMW 32421247891 Köpte också en remskiva till vattenpumpen, det kaviterar nog där också på höga varv sp det är lika att dreva ner den med. E36 M3 har en som passar och som är större. Hittade på ebay, Danmark. Blev inte många hundralappar. Verkar som att det sitter en LF30 med "rätt" remskiva i Z3 1,9, 98bar tryck istf 120bar som Xi har. Du har 110bar i din bil nu, vet inte vad man vill ha egentligen, men effekt är ju flöde x tryck så jag antar att lägre är bättre ur den aspekten. OM den pumpen passar VET jag inte, men det ser lovande ut. Fästet är väl också frågan? Anyway, bara info. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
tack tipset, jag läste i din tråd om kina diffen. får nog bli en sådan säsong.
Jag har skaffat en 360 kamera, kan nog bli bra. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e46 330 turbo + 325i långloppa | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 33, 34, 35 >> 35 besök idag (88270 totalt) |