Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW e46 330 turbo + 325i långloppa
<<   1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 36, 37, 38   >>
210 besök idag (93718 totalt)
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
Idag var det förberedelse av långloppsbilen. Vi har anmält oss till 4 timmars tävling på Drivecenter Arena i Fällfors söndag 21 maj. Det kommer också bli trackday under dagen för dom som vill kolla på tävling och köra med egen bil. Förutsättningen är att det blir tillräckligt många anmälda. Så ni som är intresserade anmäl er annars blir det inställt pga för få anmälda.

Det har kommit lite tillägg för 2023,2024. Normalt gäller en bur för "all framtid" från tidpunkten vagnsboken är gjord. Men vi har tävlat under utvärdering av regler. Gustaf Ulander har expertkunskapen.
Så vi behövde komplettera buren. Krysstag i huvudbågen och komplettering med extra dörrsträva på förarsidan.

Sedan kollade jag alla bromsbelägg , 1/3 kvar fram 2/3 kvar bak. Alla däcken klarar ett race till. Vi roterade också däcken för jämnare slitage. Framdäcken slits lite mera, men bra slitbild runt om. 2-3 graders camber runt om. Vi kör på Nankang NS2R sedan 2-3 år. däcken håller oftast kring 3 tävlingar beroende på regn osv. Vi har aldrig brutit någon tävling :-)

Sedan monterade vi huvudströmbrytare. Det var rekommenderat på förarsidan enligt SBF regelbok. Vilket jag tolkar som valfritt. Och mycket enklare på passagerarsidan. En dekal återstår.
Och så skruvade vi bort elhissar bak och kapade lite plåt där. glaset är fixerat med kraftigt bundband.

Lite bromsluftning och hjulinställning återstår. Sedan är vi race-ready.








_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
Vi gjorde ett pass med långloppsbilen idag också. luftade bromsar och målade den nya krysset och tvärstaget på buren.

Lipo batteriet flyttades fram och anslöts till nya huvudbrytaren. Sedan har jag en fråga som någon kanske kan svara på. Jag behöver bryta tändningen, eller matningspänning till ECU för motorn skall stanna. Annars kommer den bara fortsätta gå med ström från generatorn trots att batteriet är frånkopplat. Någon som vet lämplig kabel som går till ECU på tändingslåset. Så gör jag bara sedan en slinga via huvudbrytarens "små" kontakter.





Jag hann meka lite med 330'en också. provmonterade automatslådans flexplatta på vevaxeln. Passade fint , förutom att svänghjulsbultarna är för långa. beror på flexplattan är tunnare än gamla svänghjulet. Prginal skruv till en automat borde blir rätt.



Provmonterade plåten som sitter mellan motor/låda. 3 av 4 grova skruvar passade rakt av. en behöver lite justering. Startmotorn passade också i ena skruvhålet. Men den behöver distanseras ut rätt ordentligt,



Startkransen på flexplattan sitter mycket närmare motorn. Det skiljer hela 18mm i "offset" . så det behövs en distans till startmotorn eller kanske går sätta dit en annan startmotorn.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Anslut matningen till säkringdosan på rätt sida huvudbrytaren så försvinner all matning till allt som får bilen att gå.
Matningen går från genomföringen i torpedväggen vid passagerarens fötter upp till säkringdosan med kraftig kabelsko i varje ände.

Benny Steen skrev:
Lipo batteriet flyttades fram och anslöts till nya huvudbrytaren. ... bryta tändningen, eller matningspänning till ECU för motorn skall stanna...

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
GunnarÖ skrev:
Anslut matningen till säkringdosan på rätt sida huvudbrytaren så försvinner all matning till allt som får bilen att gå.
Matningen går från genomföringen i torpedväggen vid passagerarens fötter upp till säkringdosan med kraftig kabelsko i varje ände.

Benny Steen skrev:
Lipo batteriet flyttades fram och anslöts till nya huvudbrytaren. ... bryta tändningen, eller matningspänning till ECU för motorn skall stanna...

Det räcker inte, (om jag förstod dig rätt) generatorn kommer fortsätta ge ström så länge motorn går och motorn fortsätter gå så länge elektroniken får ström. Även om batteriet är bortkopplat.

Vi har anslutigt enligt nedan. Och det jag undrar över är anslutning 2 på huvudbrytaren som är en slutande anslutning. Det är rätt klena stift så man skall inte driva några stora elförbrukare genom dom.
(Det går inte driva hela säkringboxen)

Tanken var stänga av matning eller wake-up på ECU. Då stannar motorn. Men det bra ide gå via säkringsboxen istället för tändningslåset. Det sitter ju nära och bra.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
Har börjat fundera på distans adaptern till startmotorn, det är det enda jag måste tillverka på egen hand. Behöver skaffa en 12mm (eller 2x6mm) alubit att sätta imellan startmotor och växellådan.

M54 motorn har ju bara funnit tillsammans med föregångaren till den här växellådan. 6hp.
och 8hp satt bara med N54/N55, så inga mått är garanterade...

Sedan mätte jag monteringsdjup. Mellan flexplattan och delningsplan var det 24mm.



Och mellan vevaxeln och delningsplan var det 21.5mm. Sedan tillkommer plåten som imellan på 1mm
Så marginal totalt på 3.5mm. Det blir ett spel som konvertern/flexplatta. får se om det blir för mycket. Går fixa med en plåtdistans mellan vev/flexplatta eller flexplatta/converter. Viktigt mått. Får varken bli för mycket och absolut inte för lite.



Längden på ingående axel var också rätt spot on. Jag skall provmontera lådan på motorn inom kort. Väntar på en saxlyft för motorcyklar som jag tänkt passa för växellådor etc under bilen.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



En säker och fungerande lösning att skilja mellan kraft och förbrukare. Dvs lägg batteri och generator på ena sidan av brytaren och alla förbrukare på andra sidan. Då kan inte bilen gå för det finns inget som kan mata förbrukarna.
Visst batteri och generator har kontakt men det saknar betydelse eftersom de inte kan mata något.

Benny Steen skrev:
GunnarÖ skrev:
Anslut matningen till säkringdosan på rätt sida huvudbrytaren så försvinner all matning till allt som får bilen att gå.
Matningen går från genomföringen i torpedväggen vid passagerarens fötter upp till säkringdosan med kraftig kabelsko i varje ände.

Benny Steen skrev:
Lipo batteriet flyttades fram och anslöts till nya huvudbrytaren. ... bryta tändningen, eller matningspänning till ECU för motorn skall stanna...

Det räcker inte, (om jag förstod dig rätt) generatorn kommer fortsätta ge ström så länge motorn går och motorn fortsätter gå så länge elektroniken får ström. Även om batteriet är bortkopplat.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
GunnarÖ skrev:
En säker och fungerande lösning att skilja mellan kraft och förbrukare. Dvs lägg batteri och generator på ena sidan av brytaren och alla förbrukare på andra sidan. Då kan inte bilen gå för det finns inget som kan mata förbrukarna.
Visst batteri och generator har kontakt men det saknar betydelse eftersom de inte kan mata något.

Anslut matningen till säkringdosan på rätt sida huvudbrytaren så försvinner all matning till allt som får bilen att gå.
Matningen går från genomföringen i torpedväggen vid passagerarens fötter upp till säkringdosan med kraftig kabelsko i varje ände.

Det är bra lösning när man har en vanlig enpolig brytare som dom som säjls på biltema osv. Men nu har vi redan en FIA brytare med extra stift.
Och jag vill inte ha tjocka kablar till generator och startmotor som är direktkopplade till batteriet även när huvudströmbrytaren är frånslaget.
Jag skall prova koppla från säkring 29 på 5A i säkringsboxen som spänningsätter DME nästa gång vi mekar på racerbilen. Det bör funka. Och då drar jag bara en slinga till brytaren därifrån.

330:
Jag har påbörjat svarva adapter till startmotorn. blir en enkel alu-ring. ca 13-15mm tjock.
Provade spaken i bilen. passade bra. Finns fästhål och jag kan även återanvända skinndamasken om jag öppnar den lite.



Fick även en e36 318 remskiva till servot. Större diameter som minskar risken för servoaxel går av vid högt varvtal och att man rattar intensiv. Har gått av 2 gånger på långloppsbilen...
Det är redan gjort på långloppsbilen och nu skall 330'en få samma i förebyggande syfte.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
Gjorde en prototyp adapter för startmotorn. tog en bit 100mm alustång och svarvade till. Ett fästöra behöver svetsas fast.

Men jag upptäckte att flexplattan startkrans är lite större än orginal 330 så startmotor behöver förskjutas uppåt ca 5mm, går väl justera i fästörat.
Hade man haft stålplattan orginal stålplatta för 8hp45 hade den passar direkt. Hittade dock ingen sådan i real-oem. har dom slutat med sådana ?








_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
långloppsbilen:
Nu har jag prova dra ut säkring 29, 5A i säkringslådan vid passagerarsidan och då stannar motorn. Den går till "terminal15" på motorstyret, terminal 15 är på BMW språk wake-up ingång. Så det är ett snällt och bra sätt att stänga av motorn. Så jag drar en slinga från den till huvudbrytarens slutande stiftkontakter.

Så här blev installationen i övrigt. Plastlådan till höger om h-brytaren är orginal och som normalt sitter bak bredvid batteriet . Den innehåller en 30A säkring för allt utom startmotorn och generator.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
JaJöss
Hörnefors
Här sen Feb 2013
Inlägg: 23



Det blir väldigt 👍

_________________
Espen Miland
Emigrerat Norrman

BMW 330TXI -04 Såld
BMW 150i bygge på gång
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
En E39 525d automat kadan är beställd från ebay för 80 euro. Den har rätt anslutningar fram och bak men behöver kortas. Jag har egen svarv så jag provar väl göra det själv.

Har fått fästörat TIG svetsat av en kompis. Skall fräsa ett spår så det går justera höjden för startmotorn. Sedan blir det prova köra startmotorn och lyssna in lagom höjd.



Jag har gått och funderat på en diffbroms till 330'en. Det finns flera olika eftermarknads varianter. kostar från ca 10' och man monterar den befintliga diffhuset. funkar bra och enkelt.

En mycket roligare variant vore att använda "bmw active m differential" som en diffbroms som man kan styra. Den sitter på M2, M3, M4 från 2013 och rätt rätt billiga att köpa, från 400 Euro hittar jag just nu. Man styr diffbromsen ingrepp via en elmotor på sidan. Något canbuss relaterat säkert....
Då kan man reglera diffbromsens ingrepp från skillnad i hjulhastighet bak, laddtryck, gas etc. Låter hur kul som helst :-) Undrar om dom ryms rent fysiskt på en e46 , ser ut som stora 210 huset.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Benny Steen skrev:

En mycket roligare variant vore att använda "bmw active m differential" som en diffbroms som man kan styra. Den sitter på M2, M3, M4 från 2013 och rätt rätt billiga att köpa, från 400 Euro hittar jag just nu. Man styr diffbromsen ingrepp via en elmotor på sidan. Något canbuss relaterat säkert....
Då kan man reglera diffbromsens ingrepp från skillnad i hjulhastighet bak, laddtryck, gas etc. Låter hur kul som helst :-) Undrar om dom ryms rent fysiskt på en e46 , ser ut som stora 210 huset.



Följer din tråd för det är kluriga lösningar!
Tror du är helt rätt på det ang diff, om 10 år kör vi alla hobby racers med active m grejer och det finns färdiga mappar att ladda in beroende på vilken setup som önskas.

E46 subframe är rymlig, jag har fått plats med både 188 och 210 hus i dem.

Mer om diffen: https://youtu.be/xFXlF21yHtw

_________________
Patrik Skoog
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 858



Patrik Skoog skrev:
Benny Steen skrev:

En mycket roligare variant vore att använda "bmw active m differential" som en diffbroms som man kan styra. Den sitter på M2, M3, M4 från 2013 och rätt rätt billiga att köpa, från 400 Euro hittar jag just nu. Man styr diffbromsen ingrepp via en elmotor på sidan. Något canbuss relaterat säkert....
Då kan man reglera diffbromsens ingrepp från skillnad i hjulhastighet bak, laddtryck, gas etc. Låter hur kul som helst :-) Undrar om dom ryms rent fysiskt på en e46 , ser ut som stora 210 huset.



Följer din tråd för det är kluriga lösningar!
Tror du är helt rätt på det ang diff, om 10 år kör vi alla hobby racers med active m grejer och det finns färdiga mappar att ladda in beroende på vilken setup som önskas.

E46 subframe är rymlig, jag har fått plats med både 188 och 210 hus i dem.

Mer om diffen: https://youtu.be/xFXlF21yHtw


Den diffen kan bli intressant tillsammans med MAXXEcu, kanske går att få till olika inställningar tillsammans med DCT lådans 6 eller 7(?) justerbara körläge.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
På newtis fanns det väl dokumenterat hur diffen är elektrisk kopplad, Motorn styrs bara med PWM och sedan får man köra styrningen closed-loop från hall givarna.
Orginal styrlåda (GHAS) tror jag blir besvärligt. Den utelämnar jag nog.

Maxxecu kan styra via PWM på både digitala eller analoga utgångar, men någon extern förstärkningskrets behövs för den höga strömstyrkan som diffen kräver.
Hall-givare kan man också koppla direkt in på maxxecu om man har lediga ingångar för det. hallgivarna verkar användas differentiallt mot varandra så kanske räcker det en ingång.

Jag letar väl upp en lämplig diff och köper hem och labbar på. Det mekaniska med upphängning av diff, drivaxlar och kardan som skall passa får man lösa på vägen. enklare när man grejorna hemma och kan mäta.

1 Servomotor
2 Hall effect sensor
3 Temperature sensor



PWM   Pulse-width-modulated activation of the servomotor
Shield   Shielding
5 V   Voltage supply for Hall effect sensors
Terminal 31E   Terminal 31, electronics earth (ground) Hall effect sensors
SIG   Hall effect sensor signal
SIG2   Hall effect sensor signal 2
Terminal 31E   Terminal 31, electronics earth (ground) temperature sensor
Terminal 31E   Terminal 31, electronics earth (ground) temperature sensor

______________________________________________________________

Voltage range   8 to 16 V
Frequency of pulse-width modulation in normal operation   4 kHz
Frequency of pulse width modulation with the vehicle stationary   12.8 kHz
Power consumption, depending on the setpoint torque   2.5 to 5.5 A
Maximum power consumption   approx. 29 A
Temperature range   -40°C to 80°C

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023
Inlägg: 278



Benny Steen skrev:
På newtis fanns det väl dokumenterat hur diffen är elektrisk kopplad, Motorn styrs bara med PWM och sedan får man köra styrningen closed-loop från hall givarna.
Orginal styrlåda (GHAS) tror jag blir besvärligt. Den utelämnar jag nog.

Maxxecu kan styra via PWM på både digitala eller analoga utgångar, men någon extern förstärkningskrets behövs för den höga strömstyrkan som diffen kräver.
Hall-givare kan man också koppla direkt in på maxxecu om man har lediga ingångar för det. hallgivarna verkar användas differentiallt mot varandra så kanske räcker det en ingång.

Jag letar väl upp en lämplig diff och köper hem och labbar på. Det mekaniska med upphängning av diff, drivaxlar och kardan som skall passa får man lösa på vägen. enklare när man grejorna hemma och kan mäta.

1 Servomotor
2 Hall effect sensor
3 Temperature sensor



PWM   Pulse-width-modulated activation of the servomotor
Shield   Shielding
5 V   Voltage supply for Hall effect sensors
Terminal 31E   Terminal 31, electronics earth (ground) Hall effect sensors
SIG   Hall effect sensor signal
SIG2   Hall effect sensor signal 2
Terminal 31E   Terminal 31, electronics earth (ground) temperature sensor
Terminal 31E   Terminal 31, electronics earth (ground) temperature sensor

______________________________________________________________

Voltage range   8 to 16 V
Frequency of pulse-width modulation in normal operation   4 kHz
Frequency of pulse width modulation with the vehicle stationary   12.8 kHz
Power consumption, depending on the setpoint torque   2.5 to 5.5 A
Maximum power consumption   approx. 29 A
Temperature range   -40°C to 80°C

Det här är helt ljuvligt nördigt! Har du hittat någon information på hur snabb den är på att ställa om? Tidigt 00-tal användes aktiva diffar i WRC som kunde nyttjas på ett oerhört uppfinningsrikt sätt, beroende på ett gäng variabler. Finns kanske mer att tjäna på grus än på en bana, men om något går att overengineera så är det väl en väg värd att utforska...?

_________________
Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg.
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612



Benny Steen skrev:

Jag har gått och funderat på en diffbroms till 330'en. Det finns flera olika eftermarknads varianter. kostar från ca 10' och man monterar den befintliga diffhuset. funkar bra och enkelt.

En mycket roligare variant vore att använda "bmw active m differential" som en diffbroms som man kan styra. Den sitter på M2, M3, M4 från 2013 och rätt rätt billiga att köpa, från 400 Euro hittar jag just nu. Man styr diffbromsen ingrepp via en elmotor på sidan. Något canbuss relaterat säkert....
Då kan man reglera diffbromsens ingrepp från skillnad i hjulhastighet bak, laddtryck, gas etc. Låter hur kul som helst :-) Undrar om dom ryms rent fysiskt på en e46 , ser ut som stora 210 huset.



Är det 210 delar inuti så finns det en viss chans att drivflänsarna från E46/E92 M3 passar att stoppa i och isf går det att köra med dessa drivaxlar mot hjulen. Det kan underlätta en del.

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Benny Steen skrev:
På newtis fanns det väl dokumenterat hur diffen är elektrisk kopplad


Du som är klurig och verkar fatta hur saker & ting hänger ihop med den "moderna" elektroniken, kan du möjligen lista ut hur man skall styra och koppla in ett BMW avgasspjäll likt dessa? https://www.turnermotorsport.com/p-210162-18308632154-genuine-bmw-part . . . .
Part#: 18308632154

PWM signal skall den nog ha för att röra sig, men du kanske kan lista ut inkoppling och funktion?

Skall styra den med ett eftermarknadssprut tänkte jag med en knapp av/på.

_________________
Patrik Skoog
Citera
niclasaberg
Norrtälje
Här sen Maj 2022
Inlägg: 25



Intressant diff! om någon använt denna får de gärna dela med sig utav vad de använt för kardan samt drivflänsar.

_________________
Niclas Åberg
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



Diffen har en vanlig elmotor som går framåt eller bakåt.
Så någon canbus behövs inte.

Så inne i diffen är det ett stort hjul som har ett ändläge åt vart håll.
Så bara att man kör motorn åt rätt håll lagom tid för att justera dit man vill. Har en liggandes sen jag bytte till Drexler på min m4a

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535


Trådstartare
OscWan skrev:

Det här är helt ljuvligt nördigt! Har du hittat någon information på hur snabb den är på att ställa om? Tidigt 00-tal användes aktiva diffar i WRC som kunde nyttjas på ett oerhört uppfinningsrikt sätt, beroende på ett gäng variabler. Finns kanske mer att tjäna på grus än på en bana, men om något går att overengineera så är det väl en väg värd att utforska...?

Jag har ingen aning hur snabb elmotorn är ännu. Med orginal styrelektronik så "förutser" den till viss del vad som kommer hända, beroende på rattvinkel, gaspedel, och givare för sidokrafter osv. Så fancy blir det inte för mig. Men ABS givarna brukar ju vara snabba och uppfatta skillnader mellan höger-vänster så det finns nog hyfsade möjlighet att iallfall har någon form av dynamik i det. Annars får man väl bara manuelltställa den i lagom % beroende på vad som känns bäst.

På youtube finns det klipp från kring 2010 med diverse motorjournalister som leker med drift-mode och lovprisar hur enkelt vem som helst kan drifta :-)

Patrik Skoog skrev:
Benny Steen skrev:
På newtis fanns det väl dokumenterat hur diffen är elektrisk kopplad

Du som är klurig och verkar fatta hur saker & ting hänger ihop med den "moderna" elektroniken, kan du möjligen lista ut hur man skall styra och koppla in ett BMW avgasspjäll likt dessa? https://www.turnermotorsport.com/p-210162-18308632154-genuine-bmw-part . . . .
Part#: 18308632154
PWM signal skall den nog ha för att röra sig, men du kanske kan lista ut inkoppling och funktion?
Skall styra den med ett eftermarknadssprut tänkte jag med en knapp av/på.


Det bör framgå i newtis. Jag hinner inte riktigt leta just nu. Men JaJöss som läser här är en ninja på Newtis. Han kan kanske hjälpa dig.

Fick min saxlyft för motorcyklar igår. Tänkte använda den för växellådor, avgas osv. sitter en vanlig hydraliskt pump som man trampar upp och sänker med en skruv.
Med hjul som tillval kostade den 1200 ink. frakt på https://www.xlmoto.se/ eller googla på proworks lyft


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
JaJöss
Hörnefors
Här sen Feb 2013
Inlägg: 23








_________________
Espen Miland
Emigrerat Norrman

BMW 330TXI -04 Såld
BMW 150i bygge på gång
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e46 330 turbo + 325i långloppa
<<   1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 36, 37, 38   >>
210 besök idag (93718 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande