Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lexus RC-F Track Edition -2020
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
9 besök senaste veckan (28273 totalt)
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
FreddieL skrev:
Kan bara ge en stor tumme upp för bilvalet! Otroligt läcker bil och det finns nog som sagt mycket glädje att plocka ur dessa! Den är ju skithäftig


Tack så mycket för dom orden Fredrik Det behövs lite positiv feedback ibland, så går det lite lättare att motivera sig

Var inne en snabbis på jobbet idag för att kolla in den nya OMP-stolen... som vid första provsittningen tyvärr inte imponerade på mig. Ingen dålig stol, men långt ifrån så bra som min Sparco Circuit jag hade i Fårrden. Den satt jag ypperligt bra i, som ett formgjutet skruvstäd. OMP-stolen kändes lite grund och inte så omslutande som jag hade velat... Men det kanske blir kanonbra i slutändan, när man sitter med bälten och allt kanske det känns annorlunda. Vi hoppas på det bästa

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Nu börjar det närma sig en provtur snart

Efter mycket testande med olika spacers fram och bak, så är det i alla fall klart att det blir 15mm spacers bak. Där fram är det däremot tajt som... ja jävligt tajt helt enkelt På bilderna står den på 5mm spacers fram och 20mm bak. Dock går det emot fram, så där behövs typ 8mm för att det ska bli perfekt. Så jag får väl planslipa ner en uppsättning 10mm, så ska det väl funka hoppas jag. Jag åker på att byta alla pinnbultar runt om också, för det finns inga urtag i fälgarnas centrum för bultskallarna. Så det blir lite special där också... Men nu börjar det ju likna något i alla fall

Har provat stolen lite mer idag, och jag är tyvärr fortsatt skeptisk Den har för mycket svank för min smak... alltså den buktar ut för mycket i ryggen. Jag vill sitta mer i stolen, inte så rakt med ryggen. Vi får se hur det blir med den framöver...

Lite bilder från kvällen


















_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Blev en stund med bilen idag också...

Lyckades hitta ett par lite längre pinnbultar på jobbet, vilket gjorde att jag kunde testa fler spacers fram. Började med 8mm (5+3mm), men tog ändå i länkarmen Provade då med 10mm (5+5mm), som också tog i precis Det gick att snurra hjulet men fälgen touchade ändå lite lite. Då var det bara att ta tjuren vid hornen och börja plocka ur pinnbultarna för kapning. Sagt och gjort så tog jag av 5mm på originalpinnarna. Hade 8mm utstick från navet när jag monterade 15mm skruvspacers, men bara 3,6mm frigång i fälgarna. så med 5mm kortare pinnbultar fanns det nu 0,6mm kvar Sedan blev det nytt test med 15mm fram, och det verkar funka riktigt bra. Har ca 4mm kvar till länkarmen. Det är dock djävulskt tajt mot skärmkanten, men det går nog att lösa på sikt

Där bak blev det samma operation, med skillnaden att det inte går att få ur pinnbultarna utan att ta loss oket och skivan, så min slöa söndagslösning blev att kapa på plats med vinkelslip Maskerade bromsoket och coilsen så att det inte skulle spruta för mycket spån på dom. Det gick faktiskt riktigt bra, fick dock vara ruskigt försiktigt på handen så att jag inte råkade kapa lite i skivan eller oket. Resultatet med 15mm bak blev fantastiskt bra! Är riktigt nöjd thumbs up Nu ska jag bara beställa egna spacers så jag slipper låna av alla andra på jobbet (tur att det finns drösvis med sånt överallt)

Nästa projekt i veckan blir att försöka få dit stolen. Hoppas det går hyffsat smidigt

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 602



Tjena, hur går det med uppgraderingarna, har du provkört bilen än på gata? Hur känns den? Ser fram emot rapport!

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Tänkte på det där med stolen o svankstöd, tycker det är vanligt med skalstolar att man måste sitta rak som en pinne ofta.

_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Mer camber fram?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
iqbad skrev:
Tjena, hur går det med uppgraderingarna, har du provkört bilen än på gata? Hur känns den? Ser fram emot rapport!


Tjenare

Jo nu har jag varit ute på två lite längre provturer Har en sjukt positiv inställning till att det här kommer bli en vansinnigt trevlig bil att köra med i fortsättningen thumbs up För det första känns den tajt och fin i chassit, och den är lagom hård i dämparinställningarna. Sedan låter den galet gött thumbs up Alltid härligt att köra öppet in till bagageutrymmet, det låter MYCKET i kupén!

Ska försöka göra klart hjulinställning nu i veckan och få klart avgassystemet med de nya avgassensorerna och återcirkulstionsrören. På lördag ska den testas på Mantorp för en första shakedown, därefter får vi se vad som behöver justeras.

Men hittills är jag väldigt nöjd thumbs up

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Tänkte på det där med stolen o svankstöd, tycker det är vanligt med skalstolar att man måste sitta rak som en pinne ofta.


Håller med dig Magnus. Problemet med just den här stolen är att jag tycker sidostöden är för grunda, det känns som att jag kommer "ramla ur" när det svänger... Vilket ju inte är en skön känsla av en skalstol. Sedan är det ju det här med svanken som jag stör mig på. Allt beror på hur den känns när den kommer på plats, och hur det känns med 4p-bältet... Jag hoppas ju fortfarande på det bästa thumbs up

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
erikjakan skrev:
Mer camber fram?


Helt rätt! Det är just nu ca - 3 grader fram, vilket inte syns på bilderna. Eftersom jag hade för lite spacer fram när bilderna togs, så låste hjulet mot länkarmen och tillät inte någon camber. När jag fick på rätt spacer blev det andra bullar Så nu är det krallig camber både fram och bak. Kommer göra hjulinställning nu i veckan, så då får jag se var vi hamnar.

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

linpaul skrev:
[... På lördag ska den testas på Mantorp för en första shakedown, därefter får vi se vad som behöver justeras.
.... :


Lördag? Vad är det där då?

_________________
Magnus Thomé
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
linpaul skrev:
[... På lördag ska den testas på Mantorp för en första shakedown, därefter får vi se vad som behöver justeras.
.... :


Lördag? Vad är det där då?


visste att du skulle fråga Det är lite under radarn här, och något jag inte kan gå in på så mycket... Men det ska spelas in lite film. Mer än så kan jag inte säga just nu. Men det är inget track-event som du har missat Magnus

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

linpaul skrev:
Magnus Thomé skrev:
linpaul skrev:
[... På lördag ska den testas på Mantorp för en första shakedown, därefter får vi se vad som behöver justeras.
.... :


Lördag? Vad är det där då?


visste att du skulle fråga Det är lite under radarn här, och något jag inte kan gå in på så mycket... Men det ska spelas in lite film. Mer än så kan jag inte säga just nu. Men det är inget track-event som du har missat Magnus


_________________
Magnus Thomé
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Det här är ett galet projekt!

Men det är väl det som utmärker oss allihop!

Härligt att se! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Har helt missat att det uppdaterats här, sjukt va clean det vart!
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Lite bilder från dagens filminspelning på Mantorp Park...

Först och främst vill jag bara säga att jag är galet nöjd med min nyinköpta hjälm thumbs up Fick den i torsdags, så det blev perfekt tajming. Stöttade lokal butik i Linköping, stort tack till Mattias Krüger på OKM-konsult för bra service och snabb hjälp thumbs up thumbs up thumbs up

Sedan är det bara lite bilder från dagen. Bilen funkade helt ok. Inte riktigt van vid keramiska bromsar, lite lurig känsla i pedalen... men i övrigt flöt det på bra. Det är en tung bil, så man får ratta ganska friskt





















_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
MarcusKarlsson
Katrineholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 77



Jag vill med nästa gång!

_________________
Marcus Karlsson - Katrineholm
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

MarcusKarlsson skrev:
Jag vill med nästa gång!

+1

Ska till Mantorp med GRC på torsdag

_________________
Magnus Thomé
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
MarcusKarlsson skrev:
Jag vill med nästa gång!

+1

Ska till Mantorp med GRC på torsdag


Klart ni ska med nästa gång thumbs up Jag fick ju ställa in min Sälen-resa nu i veckan, så då kan man ju köra lite bana istället GRC på torsdag borde jag hinna med (hoppas jag). I värsta fall åker jag förbi under dagen och tjötar lite i depån

För övrigt kan jag informera om att Track Mondays kommer att genomföras som vanligt. Mantorp Park har fått godkänt för den typen av arrangemang thumbs up

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Det ser riktigt snyggt ut. Ska bli kul att se och höra den.

Och hjälmen👍👍

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Peppe Fröjd skrev:
Det ser riktigt snyggt ut. Ska bli kul att se och höra den.

Och hjälmen👍👍


Tack Peppe thumbs up Ska du köra med GRC nu på torsdag? Jag har bokat in eftermiddagspasset thumbs up Vi kanske ses då?

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Jag ska inte köra på torsdag men jag kanske åker in en sväng efter lunch och kikar

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lexus RC-F Track Edition -2020
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
9 besök senaste veckan (28273 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande