Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Inspelning av video och högkvalitativ audio
2965 besök totalt
Olof N
Stockholm
Här sen Aug 2019
Inlägg: 13


Trådstartare
Har experimenterat en hel del för att försöka hitta en lösning som fungerar då det känns viktigt för mig att få med den sköna sången från bilen när jag spelar in, vilket är svårt inifrån bilen. Testade med olika mic-vindskydd till själva goprons mikrofon men de fungerade överhuvudtaget inte, det blev för mycket vindblås ändå + goprons mic är ganska tanig. Till slut hittade jag en setup som fungerar superbra:

Go Pro Hero Session med mic adapter
Rode Mikrofon VideoMic Pro + Deadcat vindskydd, som monteras bakom bilen. Man kan dra sladd inuti bilen eller hålla den sträckt utanför.
Go Pros sugkoppsfästen är helt fantastiska och skulle antagligen kunna hålla fast en mindre asteroid så alltihop sitter som berget på bilen.

Resultat och exakta specs här:


_________________
Olof Nässlander
Ford Mustang GT 2017
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Jag tycker mikrofonen blev lite för bra, alltså det låter onaturligt nu? som att man lagt på motor ljud i efterhand.

Speciellt på din andra film ifrån Mantorp, man hör ju inge däckskrik eller någonting?

En ide är om du blandar ljudet ifrån bägge kamerorna och låter den andra kameran inne i bilen spela in däckljudet.
För dina däck är väl inte så ljudlösa som i Mantorp filmen eller?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Olof N
Stockholm
Här sen Aug 2019
Inlägg: 13


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Jag tycker mikrofonen blev lite för bra, alltså det låter onaturligt nu? som att man lagt på motor ljud i efterhand.

Speciellt på din andra film ifrån Mantorp, man hör ju inge däckskrik eller någonting?

En ide är om du blandar ljudet ifrån bägge kamerorna och låter den andra kameran inne i bilen spela in däckljudet.
För dina däck är väl inte så ljudlösa som i Mantorp filmen eller?


Det kan vara en grym grej att testa faktiskt! Ska prova hur det blir när man redigerar ihop det! thumbs up

Man kan dock aldrig få FÖR bra ljud!


_________________
Olof Nässlander
Ford Mustang GT 2017
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Nä, men blir det lite onaturligt med högt avgasljud och resten helt tyst?
så nu lät det lite som fejk ljud.
Typ som gamla filmer med pålagt inspelat studio ljud i efterhand.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Inspelning av video och högkvalitativ audio
2965 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande