Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2019-08-24/25 TimeAttackNU Gelleråsen Arena
4 besök senaste veckan (2584 totalt)
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168


Trådstartare
Den 24 och 25 augusti var det finaler i TimeAttackNU's serie på Gelleråsen Arena i Karlskoga. Under lördagen kunde man hyra in sig på banans egna Volvo C30 och ställa upp i Club klassen vilket jag gjorde. Jag lyckades tom vinna "klassen i klassen", alltså bästa C30 mot tre andra bilar. Det skiljde endast 0,05s till Emil Skärås som kom tvåa.




Jag har alltid uppfattat TAnu's event som välskotta och den här gången var inget undantag. Det märks att de börjar få bra koll på hur de ska lägga upp dagarna med allt från förargenomgångar till check-in tider då man ska ställa sig i kö för att få åka ut på sitt pass på banan.

Dagens körning började med en warmup där det var ganska många bilar i varje grupp, detta är egentligen precis va det låter som, man kollar så att bilen känns bra och känner lite på banan.

Lite senare på förmiddagen var det dags för Kval 1 och både här och på warmupen så hade jag lite svårt att hitta bromspunkten nere i trösen. Jag har kört en del "Gelleråsen" event här med C30 men då står det koner utplacerade vid sidan av banan nere i trösen samt på lite andra ställen kring banan och dessa har jag använt som bromspunkt tidigare så det blev lite av en omställning nu.
Jag lyckades ändå få till ett bra varv mot slutet av passet som blev en 1.23'145 som senare faktiskt skulle visa sig vara min snabbaste tid för dagen.

I Kval 2 så kom jag in i körningen snabbare men jag lyckades inte få till ett perfekt varv så här blev det inte bättre än en 1.23'4 tid om jag inte missminner mig.

I finalen sen på eftermiddagen så visste jag att Skärås (som kör i landslaget för gokart samt har vunnit race i Formula 4 Asia) skulle ha hittat pace så jag kände att jag behövde kräma ut ännu lite till. Jag fick till några hyfsade varv innan jag hamnade i trafik och backade av en hel del för att sätta ett sista pushvarv. Jag får till trösen riktigt bra men bommar totalt inbromsningen upp i Ejes och förstår att varvet är kört.

Jag var här ganska nervös när jag parkerade bilen och tar fram mobilen för att kolla resultatet.. Mycket riktigt så hade ju Emil hittat väldigt mycket tid till skillnad från sina tidigare pass och var just endast 0,05s efter på sitt snabbaste varv! Phew!

Nedan kommer lite bilder från dagen, jag kunde ju inte hålla mig från kameran mellan passen..








_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2019-08-24/25 TimeAttackNU Gelleråsen Arena
4 besök senaste veckan (2584 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande