Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bromsning Porsche 944 - 84 saab b204 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 8 besök senaste veckan (27803 totalt) |
Kanske dags för en byggtråd
Recept 944 med saab b204 BMW 320d låda BMW x5. 3,64 diff 10x18 fälgar runt om Golv samt dåliga trösklar borta och blästring avklarat. _________________ Magnus Andersson |
||
Det här kommer att bli intressant och kommer att följas med största intresse! Jag gissar att ett av nyckelorden är: Lätt...
/Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Även bakvagnen är väll så gott som klar
Bakvagnen är i särdragen 30mm per sida sedan så 15mm Spacer och et 40 på Fälgarna så den kommer att bli ganska fet hoppas jag på Ska använda 944 turbo 4 kolvs ok med 299x24 Skivor Fram blir en liten specialare med custom spacer för att åka 6 kolv 997 ok med 350mm cup skivor _________________ Magnus Andersson |
||
Snygga hjulupphängningar. Kommer att bli kul att följa. Bevisar bara att 944/924:ans grundkonstruktion funkar än i dag, 35-45 år senare.
Passar du på att flytta upp bakvagnen samtidigt? _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
I framvagnen ska jag prova och bygga med v70
Lagerhus hoppas det ska funka. I bakvagnen så sitter det länklager unibals både på innre och yttre leden. Den inre är justerbar i höjd och det yttre länklagret är uppflyttad 1 tum Bärarmar blästrade lackade och nya lager samt hjulbult!! _________________ Magnus Andersson |
||
Kul att se projektet här
Jag hade tänkt göra en egen liknande bakvagn men nu när jag ser din skulle man kunna handla av dig och strunta i att lägga energi på det . Förbaskat fränt _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Har även börjat att klura på var grejorna ska sitta.
tror det blir så här 9000 block med 9-5,ans bröstkåpa 9000 generator och rensad 9-5 vattenpump sedan elektrisk pump Tanken är att grenrör byggs framåt med turbon framför motorn sedan får downpipe gå ner mellan generator och framvagnsbalken Sedan en enkel rem med mek spännare till generator och köra med någon typ av elektrisk servo pump. _________________ Magnus Andersson |
||
Ojoj, jag som har lite andra prioriteringar nu men bra för mig och andra att veta var vi vänder oss _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Våra race- och banåkarbilar Bromsning Porsche 944 - 84 saab b204 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 8 besök senaste veckan (27803 totalt) |