Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Ny motor till Clio Sport 2.0 16v - 2004
1803 besök totalt
vaarala
Rydebäck
Här sen Jan 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
Hej på er alla!

Jag och min svåger kan komma över en blå Clio Sport 2.0 16v - 2004 för en väldigt billig penning.

Vi hade tänkt att göra den till en rolig och tillgänglig Ringen glidare ;-)

Både jag och svågern har några varv på Ringen. Jag har över 100. De flesta med Porsche 996TT. På slutet blev det mest hyr Suzuki och någon Scirocco. Så vi vet lite vad det handlar om och vill göra det roliga oftare. Kanske ställa bilen där nere, köpa årskort och flyga ner så ofta man hinner.

Tyvärr har motorn skurit på Clion. Därav det låga priset.

Vad hade ni satt i för motor som ersättning och var hittar man dessa ersättningsmotorer smidigast?

Lägger snart upp "vår" nya bil på min tråd, så kan ni följa projektet.



Thomas/Mats

_________________
Thomas Väärälä
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Det verkar vara trångt, men en Megane II/III RS-motor går in. Välj själv om runt 230hk räcker, om du vill ha uppemot 300 med bibehållen driftsäkerhet (nåja, det ska kylas också, kom jag på).

Finns gott om lösa Megane III RS-motorer med tillhörande växellåda i Frankrike, brukar gå på runt 3000EUR.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
vaarala
Rydebäck
Här sen Jan 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
Meantek skrev:
Det verkar vara trångt, men en Megane II/III RS-motor går in. Välj själv om runt 230hk räcker, om du vill ha uppemot 300 med bibehållen driftsäkerhet (nåja, det ska kylas också, kom jag på).

Finns gott om lösa Megane III RS-motorer med tillhörande växellåda i Frankrike, brukar gå på runt 3000EUR.



Tack så hemsk mycket för snabbt svar :-)

Jag jobbar i en fransk koncern och fransmän är dåliga på Engelska. Men har du erfarenhet av att man klarar sig med Engelska på ett vettigt sätt?

Finns det inget i Sverige alt Tyskland?

Vi kollar upp ditt spår. Min svågers fru dvs min syster får hjälpa oss :-D

MVH
Thomas

_________________
Thomas Väärälä
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Det är sällan fransoser vill prata annat än franska, nej. Jag har ingen koll på utbudet i andra länder, har mest slötittat på Leboncoin.fr (välj Équipement Auto, Toute la France och sök exempelvis "moteur Megane 3 RS") så får du en bild av hur mycket det finns.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Britterna brukar gilla Renault Sport så det kan ju vara en hjälp till mer läslig info.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142



meg 2 rs o 3 rs får plats dock inte lådan från dessa då rambenet är i vägen.
clio3 rs e samma sak lådan tar i rambenet

_________________
Tim Olofsson
Citera
RenaultSport
Ny motor till Clio Sport 2.0 16v - 2004
1803 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande