Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1261 besök totalt |
beror ju helt på mängden alltså vilken nippel dom kört med det är ju allt från 15hk-jättemånga hk brorsan råkade feta lite för mycket i matizen och det small till rätt gott när insuget exploderade. men om det är rätt skött och inte laddat med så många hästar kan det väl inte vara så farligt.
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Re: Hur mycket sliter lustgas?
Allt beror på den som använt grejorna. Vi har kört med lustgas utan några som helst slitageproblem. Däremot kan saker gå AV, pga momentbelastning, med det har föga med slitage att göra. Lustgasen används ju inte kotinuerligt utan bara vid korta tillfällem. Oljefilmen håller ju för 6000 hkr i en dragster. Så 400 hkr om det inte är frågan om port injection är inget slitageproblem. Fel dosering av bränslet kan bränna kolvar o ventiler däremot, men det är återigen frågan om vem som kalibrerat systemet. Använd förbehållet att få disekera motorn, den måste ändå isär. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Mycket bra uttrykt, vad gäller vridmomentet. Dock bör du kolla så inte förbränningsrummet blivit överhettat. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Visste man att samma stiftt alltid suttit i motorn så syns det på elektroderna. Dom kan försvinna helt.
Men motorn kan ha högvarvsspikat också, och då är man där med isärskruvningskoll igen. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1261 besök totalt |