Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-28 Sturup Raceway
<<   1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (10728 totalt)
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609



Dan Hovang skrev:
Rikard Ahlin skrev:
För egen del så kändes det kanon! Bilen funkade som den skulle och de nya Toyo R888orna bet i ordentligt! thumbs up Lyckades komma ner i 54,23 med passagerare i bilen vilket får anses som godkänt med tanke på materialet.


Jag klockade några låga 53 på dej när du körde utan passagerare .. thumbs up


53,07 för att vara exakt!

Bilen kändes som sagt riktigt bra nu, hoppas bara att denna setup funkar lika bra på Knutstorp när det är dags för BMW-Cup 7-8 Augusti!

_________________
Rikard Ahlin
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Jenny, i den röda 325:an, klockades på 58:47 och Jonas i den vita 325:an körde bana för första gången i sitt liv och lyckades med 58:88 enligt min tidtagning. Blev själv klockad på 54:47. Sturup har ju verkligen blivit bättre sen ombyggnaden, kom aldrig överens med den tidigare
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Rikard Ahlin skrev:
Dan Hovang skrev:
Rikard Ahlin skrev:
För egen del så kändes det kanon! Bilen funkade som den skulle och de nya Toyo R888orna bet i ordentligt! thumbs up Lyckades komma ner i 54,23 med passagerare i bilen vilket får anses som godkänt med tanke på materialet.


Jag klockade några låga 53 på dej när du körde utan passagerare .. thumbs up


53,07 för att vara exakt!



Grrr. Jag kom inte i kapp dig. Bara nästan. Lite förnedrande att hålla jämt med en bil med lite drygt hälften så många hästar

Även jag kör R888or (fram). De verkar inte riktigt palla med en så tung bil som boxstern är. Men om man inte satsar 110% så klarar de värmen (inget kul ju). De matchar mina P Zero Corsa bak ganska bra, och för nästan halva priset jämfört med pirellisarna så ska man inte klaga.

Ingen som tagit hand om lite kvarglömda grejer? En grå jacka, en PFC låda med bromsbelägg i och en påse med biltvättargrejer.

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107



Jag var där och plåtade lite. Jag har dock mest bilder på Rickards BMW, villket kan, förutom att den e väldigt , förklaras genom att jag är "garagekollega" med Rickard och ville dokumentera hans bil lite.

Här kommer några hyffsat blandade bilder iaf:









Bra med hjulhus i Habbes Alfa








Lite inspiration för att få min egna golf ihop








Vad är en banträff utan eftersnack?



Tyckte det var en väldigt bra tillställning och önskade verkligen att min maskin var körbar

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Har inte så mycket film som är värt att titta på, men den här är vettig.

http://andreas.rivig.net/div/movies/sturup%20racing%20low.wmv (14,2mb)
http://andreas.rivig.net/div/movies/sturup%20racing.wmv (41mb)

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Cooper Rille
Viken
Här sen Feb 2004
Inlägg: 80



tack för en förbaskat trevlig kväll på banan

hoppas att vi kan få till fler tillfällen, känns där är mer att hämta med Golf:n

_________________


Richard Sverkersten
Golf GTi MK1
Mini Cooper S R53
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



7-11 skrev:
Mops skrev:
Jag har forskat lite...

Ferrari 206 S



Tack! Nu slapp jag fundera



Det är en Dino 206 P6.

Dvs inte en ferrari men tillverkad av ferrari med ferrarimotor.(dino var ferraris son, Dino skulle bli ett parralellmärke för små sportvagnar i större serier jämfört med GT-vagnar från Ferrari. De flesta vanliga dinos 246 etc. tillverkades faktiskt i Fiats fabriker eftersom Ferrari inte hade tillräcklig capacitet. Varumärket dino ägdes av ferrari och Fiat gemensamt)

P6 an är en unik tävlingsvagn gjord i mycket få ex. pris ett antal millar.

Därför var reflexen de tappade dyr och svår att få tag på =(

De bara testade av vagnen för att de skall köra oldtimer GP på ringen.
Det var första gången på bana efter 15 års totalrenovering.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



porschedriver skrev:

P6 an är en unik tävlingsvagn gjord i mycket få ex. pris ett antal millar.

Därför var reflexen de tappade dyr och svår att få tag på =(

De bara testade av vagnen för att de skall köra oldtimer GP på ringen.
Det var första gången på bana efter 15 års totalrenovering.


Hmm, ett under att de vågade sig ut på banan med alla andra där samtidigt.
De får skruva fast grejerna bättre nästa gång

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609



borg skrev:

Grrr. Jag kom inte i kapp dig. Bara nästan. Lite förnedrande att hålla jämt med en bil med lite drygt hälften så många hästar




Får erkänna att jag höjde tempot något (med några missar som följd ) när jag började ana dig i backspegeln. Tävlingssugen?.....Jag?.....Nääää...

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Elva
Hammenhög/Skåne
Här sen Dec 2003
Inlägg: 95



Nu har även jag lyckats tömma kameran

http://www.elvaracing.se/temp/040728_sturup/index.htm

_________________
/Lenny Stålhammar

Golf mk2 1.8T 20V
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Så har man äntligen lyckats varva ner något efter kvällen

Min dag började ju hur uselt som helst! Med Alfan fullastad med familj, läsk, och flaggor la Alfan av efter några kilometer körda. Ingen el till bränslepumpen så det blev till att ringa sambons syster som fick bärga oss hem igen. Allt lastades över till Volvon som jag kallt räknade med att ersätta Alfan på Sturup!

Som en sista desperat åtgär klippte jag av 220-sladden till bygglampan hemma och drog en direktkabel från batteriet till pumpen med "tvinna tråd-strömbrytare" i kupén Bilen funkade och kördes ner till banan. I all stress lyckades jag inte komma ihåg allas namn men det var ett ruskigt trevligt gäng jag körde med under kvällen. R-däckshjulen åkte tyvärr inte på pga att hjulmuttrarna bottnade. Körde två tappra pass med original NCT 2:or, islutet av det sista kokade bromsvätskan och jag höll på att landa i sandfållan i hårnålen efter dammkurvan efter 5 avsvalningsvarv åkte pedalen fortfarande i botten så avflaggningen kom lägligt. I min iver att granska bromsvätskan i depån lyckades jag glömma bränslepumpen på, så bilen startade inte inför sista passet. Fick bli ett underhållande pass i passagerarsätet på Anders Turbo Cup 944:a. Alfan bogserades hem men startade utan problem hemma på gården.

Trots lite barnsjukdomar i arret från min sida tycker jag att det hela flöt på mkt bra.

Nu ska min totaloriginala Alfa 75:a få lite bättre väghållning. Målet är att köra jämt med Jenny som imponerade mycket med den röda e30 touringen.

Dagens hjälte får nog bli Andreas Sandor som lyckades klara räcket efter snurrningen i högfartskurvan!! thumbs up

Nästa gång blir arret ännu bättre!!! hoppas ni hänger på!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Habbe skrev:

Dagens hjälte får nog bli Andreas Sandor som lyckades klara räcket efter snurrningen i högfartskurvan!! thumbs up

Nästa gång blir arret ännu bättre!!! hoppas ni hänger på!


Arret var coolt, men hjälte och hjälte var det nog knappast Snarare flax i hatten och hårt tryck på bromspedalen och be till de stora makterna..

Men det känns skönt att ha imponerat på någon i alla fall

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Habbe skrev:
Nästa gång blir arret ännu bättre!!! hoppas ni hänger på!


Givet! thumbs up
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Ett litet tips när det gäller spårvalen är:

1) Över krönet går de flersta alldeles för långt till höger. Detta skapar obalans i bilen och dålig position inför det nya partiet. Rätt linje går genom högfartskurvan ända ut till högerkanten. fortsätt kurvan snett över banan vid posteringen och toucha vänsterkanten precis efter krönet (dold apex).

2) I infarten till nya partiet skall man följa vänsterkanten mer efter krönet. De flesta kör nästan i mitten och utnyttjar inte banan (mycket p.g.a. fel spårval enl 1.)
Ingången tas som en stor kurva med Apex precis efter/vid posteringen, följt av en rak linje mot nästa apex.
Inbromsning innan nya partiet, ev. med trailbrake in i högern. kort broms i den raka linjen mellan de båda apex.

Här ser man flera som tar höjd mot högerkanten istället. Detta är fel p.g.a. att utgången ur hela partiet är hastighetsbegränsad iom gruset på höger sida vid depåinfarten.

efter andra apex gäller det att drifta ut till mer än mitten av banan och ta hela den långa svepande kurvan med dubbelapex. Gå på hård gas innan sista apex (som tas tidigt). Drifta hela vägen ut till gruset vid depåinfarten.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Skulle det finnas möjlighet att åka med några varv nästa gång? Typ instruktionsvarv?

Har anmält mig till förarträningen nu, så får vi se när det blir lediga platser, samt när ekonomin hämtar sig från badrumsrenoveringen.

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



bader skrev:
Skulle det finnas möjlighet att åka med några varv nästa gång? Typ instruktionsvarv?

Har anmält mig till förarträningen nu, så får vi se när det blir lediga platser, samt när ekonomin hämtar sig från badrumsrenoveringen.


Så länge ni inte blir åksjuka och spyr.....

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609



porschedriver skrev:


Ingången tas som en stor kurva med Apex precis efter/vid posteringen, följt av en rak linje mot nästa apex.
Inbromsning innan nya partiet, ev. med trailbrake in i högern. kort broms i den raka linjen mellan de båda apex.

Här ser man flera som tar höjd mot högerkanten istället. Detta är fel p.g.a. att utgången ur hela partiet är hastighetsbegränsad iom gruset på höger sida vid depåinfarten.

efter andra apex gäller det att drifta ut till mer än mitten av banan och ta hela den långa svepande kurvan med dubbelapex. Gå på hård gas innan sista apex (som tas tidigt). Drifta hela vägen ut till gruset vid depåinfarten.


Kan bara hålla med. Om man med rätt spårval "skapar" den här korta rakan mellan kurvorna så spar man mycket tid, och det går att bromsa riktigt sent här. Jag hann både ge fullt en kort stund (på fyran) och växla/bromsa ner innan första apex i långa vänstern. (Där det stod en kon.)

Sjukt kul parti på banan! thumbs up

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



porschedriver skrev:
Så länge ni inte blir åksjuka och spyr.....


Har ju åkt med herr Ahlin vid två tillfällen nu, inte utan visst obehag första varvet. Det känns som det går ohyggligt snabbt och att det bromsas åt h...e försent. Men när man sansat sig så är det bara såååå sjukt kul

Får passa på att tacka för en trevlig eftermiddag med ett trevligt gäng!
Nån gång ska Sciroccon också få luftas, så fler gånger tack!

Bland Elvas bilder är ett foto på baksidan av podiet i depån. Där är bana+spårval.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Rocco-82 skrev:
Bland Elvas bilder är ett foto på baksidan av podiet i depån. Där är bana+spårval.


Det teoretiska spårvalet skulle jag också kunna rita ut för valfri bana, men det är en helt annan att veta vad man ska sikta på när det blir 3 dimensionelt. Ett av mina problem var bland annat att veta hur det såg ut efter backkrönet och liknande.. Så om någon har lust att följa med mig på ett varv och hjälpa mig med lite tipps och tricks så lovar jag att köra försiktigt medans det sitter folk i bilen

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



bader skrev:
Rocco-82 skrev:
Bland Elvas bilder är ett foto på baksidan av podiet i depån. Där är bana+spårval.


Det teoretiska spårvalet skulle jag också kunna rita ut för valfri bana, men det är en helt annan att veta vad man ska sikta på när det blir 3 dimensionelt. Ett av mina problem var bland annat att veta hur det såg ut efter backkrönet och liknande.. Så om någon har lust att följa med mig på ett varv och hjälpa mig med lite tipps och tricks så lovar jag att köra försiktigt medans det sitter folk i bilen


Du kan få åka med mig.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



porschedriver skrev:

Du kan få åka med mig.



_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Eftersnack
2004-07-28 Sturup Raceway
<<   1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (10728 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande