Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-28 Sturup Raceway
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10723 totalt)
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



bader skrev:
Det teoretiska spårvalet skulle jag också kunna rita ut för valfri bana, men det är en helt annan att veta vad man ska sikta på när det blir 3 dimensionelt. Ett av mina problem var bland annat att veta hur det såg ut efter backkrönet och liknande..


Så illa är inte spårvalet på bilden. Finns även en spårvalsskiss från gammla sträckningen här. "Ravinen" vill jag dock påstå att ingen av de två alternativen passade mig (två år sen jag körde sturup senast, eller körde annat än kart på bana... tragiskt thumbs down )

Christian: Vill minnas att du erbjudit dig att ställa upp som instruktör och jag hoppas du kan göra det fler gånger. Att åka/ha med instruktör är klart lärorikt, har haft Helena Larsson som co-driver på Mantorp thumbs up (OT: hon tyckte också det var läskigt att åka med)

Kvällens garagetid ska ägnas åt att övertyga Martin (se nedan) att få bilen körklar till den 8:e för då är det tydligen tid igen (heldag...)

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214



Detta var första gången för mig på sturup. Det gick OK...jag välte inte iallafall som jag gjorde uppe i Knutstorp Jag märkte dock att däcken tog i alldeles för mycket i skärm kanten i ett par kurvor. Jag var tvungen att leta spår där bilen krängde minst ! Lite tråkigt att man inte kan ge fullt ös pga det. Sen blev däcken alldeles för snabbt sliriga och klibbiga. Jag misstänker också att min förgasare är igensotad eftersom bilen började hacka under fullt gaspådrag och på höga varv efter andra körningen.

Sen var det fruktansvärt varmt i bilen och jag blev efter andra körningen både trött och illamående Jag skulle ha förberett bättre med mat och vatten. Jag trodde inte det var så ansträngande att köra bana Så det blev slutkört efter det.

Sammanlagt så var det väldigt lärorikt och roligt och efter att ha fixat lite med bilen så ska jag köra igen.
Tack för en perfekt rejs dag.


_________________
Marco Cenaki
Citera
Eftersnack
2004-07-28 Sturup Raceway
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10723 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande