Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 30, 31, 32 >> 38 besök idag (126496 totalt) |
Om bilen ska bli en resto-mod vore en M54B30 ett vettigt val, billig och med enklare medel har den ca 270 hk.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
När jag köpte bilen så var tanken en N54 Biturbo och DCT låda, men nu när jag lyckats göra en ursprungskontroll på bilen och fått papper på den så lutar det mer år originalstuk.
En M30 3,5 med separata spjäll , kam , och grenrör tycker jag skulle vara både klassiskt och en trevlig körmaskin. Med lite tur har Butterfly en lösning till mig! _________________ Calle Olsson |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Fantastiskt arbete du gör med karossen
Om du ändå ska byta motor och trimma så måste jag ju nämna Batmobile. Några såna spoilers och skärmbreddare så har du en av 70-talets tuffaste racers De är väldigt dyra som original, så en replika borde också vara värd en del. _________________ Rikard Lundberg |
||||
Njae, konstigt nog är jag inte så förtjust i breddare på E9, tycker den är klart vackrast i smalt utförande. Roberts E9 är en klar förebild: _________________ Calle Olsson |
||||
Fyfasen, ett sådant projekt hade jag nog låtit gå i graven
Det närmaste jag kommer är nog denna gamla merca, som var i sjukt bra skick jämfört. Komiskt med lyftarna förresten. Min på bild är en 2 tons lyft, lyftsaxen är tillverkad i 100x200x4mm bör. Din 3tons lyft ser aningens klenare ut i saxen , det är lite olika hur man ce märker _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Tack Calle, det var ju trevligt att höra Min mage knöt sig när jag såg dina första bilder i tråden, din är ännu värre rostad än vad min var vid starten av projektet. Men du ser ut att ha det under kontroll så det är bara att köra hårt! Om du inte redan är där, så rekommenderar jag att gå med på e9coupe.com, mycket info och nästan enbart trevliga typer. Själv håller jag mest på med finlir och samlar delar till ny motor och drivlina. _________________ BMW e9 3.0CSi |
||||
[quote="knotan"]Fyfasen, ett sådant projekt hade jag nog låtit gå i graven
Det närmaste jag kommer är nog denna gamla merca, som var i sjukt bra skick jämfört. Komiskt med lyftarna förresten. Min på bild är en 2 tons lyft, lyftsaxen är tillverkad i 100x200x4mm bör. Din 3tons lyft ser aningens klenare ut i saxen , det är lite olika hur man ce märker Kinastål är ju såklart starkare.. _________________ Calle Olsson |
||||
När det är dags för att svetsa dit framskärmarna, sätt dit dörrarna först, för att passa in allt korrekt. Väldigt vanligt att knäcken på midjan längs med bilen hänger som en banan annars, väldigt störande (iaf om man är petig som jag).
Bra kämpat! _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
Jag verkar ju dras till dåliga projekt så jag fortsätter på den trenden.. ! _________________ Calle Olsson |
||||
Tack, har också noterat det på några bilar. Det är vansinnigt komplicerade (läs korkade) bilar där absolut allt är svetsat utan möjlighet till justering.. Jag hoppas jag får till det. _________________ Calle Olsson |
||||
För att få till passningen så bör karossen även stå på egna hjul eller ligga enbart på fram och bakvagns infästningspunkterna eftersom karossen kommer att flexa fast man inte skulle tro det. Min hade, om än inte perfekta, så väldigt fina glapp medans den stod på "mage" på lyften medans vi passade in allt, men fullt inredd med drivlina och motor på plats samt stående på egna hjul, så har det helt klart rört på sig. Efter lite justering på dörrarna så ser det väl helt OK ut, men skulle jag göra det pånytt så hade jag satsat på att få karossen att ligga naturligt vid inpassning. Inte det lättaste att få till När du har allt inpassat före lack, så borra en par små hål genom gångjärnen + kaross för dörrarna och huven, så är det helt sjukt mycket lättare att passa in dem senare efter lack, bara stryk in borrar eller annat i samma dimension som hålet och så har du allt linjerat med en gång _________________ BMW e9 3.0CSi |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 30, 31, 32 >> 38 besök idag (126496 totalt) |