Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 30, 31, 32   >>
49 besök senaste veckan (126461 totalt)
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1183


Trådstartare
Janne J skrev:
Otroligt snyggt thumbs up


Tack Janne, följer dina projekt med stor entusiasm !

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1183


Trådstartare
carl.josefsson skrev:
Säger som alla andra mind blowing, magiskt, sjukt snyggt, mm., mm.

Project Binky framstår som helt rostfri i jämförelse


/C


Tackar! Project Binky har jag glömt bort ett tag, ibland var de lite för komplicerade för sitt eget bästa (?) tyckte jag men mycket underhållande och fantastiskt duktiga!

_________________
Calle Olsson
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2163



Tänker på en annan utube samsons boat build med "renoveringen "av Tallyho där en kille med hjälp av medhjälpare totalrenoverar "nybygger" en gammal båt med massor av kunnande, tanke för detaljer, och som här det blir fantastiskt bra... ja bilkillar kan titta på träbåtar bygge..
Snyggt jobbat !!

_________________
Michael Thulesius
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 405



Ellac skrev:
C311 skrev:
Snyggt jobbat. Den högen med rostiga delar är i klass med Lancia från 1970-80 talet. Själv letade jag också efter en senare E9 men köpte en rostfri M635 -84 när de fortfarande var billiga.

Mvh
Thomas


Tack! Nu började jag tänka på hur tuffa Lancia Beta HPE kan vara, fast laga rost på en sån är nog än jävligare..!

E24 M635 var nog en minst lika god investering på alla plan!

/Calle


Jag köpte en Lancia Montecarlo billigt som jag tänkte bygga om, men efter att har rivit ut inredningen som stank råttbo och kom ner till plåten, gav jag upp och sålde den och 037-delarna. Reparationsplåtar finns att köpa men det blev för många bilar på en gång. M635:an säljs nog tillbaka till Tyskland om jag får ett bra bud på den, annars har den plats i garaget. Värdet på äldre BMW coupéer går bara uppåt, speciellt de ovanligare.

Kämpa på!

Mvh
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Fantastiskt jobb som vanligt! Hur gör du för att vika upp kanten så här? Kan du inte lägga någon bild på när du skapar de knepiga plåtarna? Blir inte många hekto originalplåt kvar


_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1183


Trådstartare
frapp skrev:
Fantastiskt jobb som vanligt! Hur gör du för att vika upp kanten så här? Kan du inte lägga någon bild på när du skapar de knepiga plåtarna? Blir inte många hekto originalplåt kvar



Tack! Tänker du på kanten runt hålet så är den gjord i två stycken så i den pressade falsen har jag gjort en sarg som är svetsad från insidan .

Då jag bara är glad amatör så vet jag ju aldrig om det blir bra förräns jag är färdig.. 🙄, och då kan jag ju inte ta bilder om jag inte vet att det blir rätt 🙄😬.
Sen är jag rätt glömsk också..

Idag gjorde jag en komplicerad bit som jag inte heller kom ihåg att fota förrän den var färdig. Det är plåten som agerar torkardike och sitter ovanpå torpeden.
Drygt 80% är nytillverkat. Gammal vs Ny



_________________
Calle Olsson
Citera
Jerkan
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 577



C311 skrev:
Snyggt jobbat. Den högen med rostiga delar är i klass med Lancia från 1970-80 talet. Själv letade jag också efter en senare E9 men köpte en rostfri M635 -84 när de fortfarande var billiga.

Mvh
Thomas

Har haft en Beta från 78 och kan intyga..

_________________
/Jerry Svensson
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 405



Jerkan skrev:
C311 skrev:
Snyggt jobbat. Den högen med rostiga delar är i klass med Lancia från 1970-80 talet. Själv letade jag också efter en senare E9 men köpte en rostfri M635 -84 när de fortfarande var billiga.

Mvh
Thomas

Har haft en Beta från 78 och kan intyga..


Hur länge tog det innan de utvändiga dörrhandtagen lossnade? Hade en kompis hos en ÅF för SAAB & Lancia som fick limma fast dem före leverans till kund.

Mvh
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Jerkan
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 577



C311 skrev:
Jerkan skrev:
C311 skrev:
Snyggt jobbat. Den högen med rostiga delar är i klass med Lancia från 1970-80 talet. Själv letade jag också efter en senare E9 men köpte en rostfri M635 -84 när de fortfarande var billiga.

Mvh
Thomas

Har haft en Beta från 78 och kan intyga..


Hur länge tog det innan de utvändiga dörrhandtagen lossnade? Hade en kompis hos en ÅF för SAAB & Lancia som fick limma fast dem före leverans till kund.

Mvh
Thomas

De satt fast. Men rost kring taklucka, hjulhusen fick byggas upp med ny plåt. Det fanns överallt..

_________________
/Jerry Svensson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1183


Trådstartare
Lite mer bilder från de senaste veckorna:












_________________
Calle Olsson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens


_________________
Johan B
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Jävligt snyggt!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 805



Imponerade!

_________________
Per Lundin
Porsche
Golf Mk1 1.8T - såld
Citera
OscarS
Malmö
Här sen Feb 2011
Inlägg: 13



WOW! kan bara säga WOW!!!

_________________
Oscar Stjernfeldt
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
M_H
Stockholm
Här sen Nov 2020
Inlägg: 52



Konst med plåt som material:)

Det ska bli kul att se den lackad sedan efter allt jobb...

_________________
M@gn u sH u l t
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1183


Trådstartare
Liten uppdatering , går lite på halvfart , vädret är för bra för garagemotivationen.

Nu är all plåt förutom takbytet påbörjats , än så länge hänger framskärmar och front bara löst. Inte jättemycket plåtjobb kvar men det är många timmar ändå.

Funderar över att skicka iväg inredningen på renovering , köpte ett par 80-tals Recaro för ett tag sedan som jag tillsammans med baksätet vill få omklätt och renoverat. Är väldigt förtjust i Porschetygerna nedan som jag överväger beställa hem.

Blandande bilder:










_________________
Calle Olsson
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Jag är ju partisk, men det är så sjukt snyggt med rutigt.
Om frågan är skicka in vs. göra själv så.. Jag har rätt god sömnadsvana, men till den bilen och om du skall klä om stolar på riktigt (och inte bara fuska med nya dynor som jag gjort), så är det en icke-fråga om inskick. Vore så rätt att ge den bilen rätt nivå på inredning också.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Ooohhhh!
Snyggt.

Måste vara kul att kunna tänka lite på de mjuka frågorna också.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 454



Lite ytterligare inspiration kanske



https://www.ebay.com/str/bimmerbreaker?_trksid=p2047675.l2563

Så fint det blir !
Jag hade inte kunnat stå emot frestelsen att förstärka chassiet lite, när det ändå är plåtrent.
Det gjorde god nytta på min 635a, men det blev lite dubbelarbete, då det gjordes först när bilen vart "färdig".

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1183


Trådstartare
Axly skrev:
Jag är ju partisk, men det är så sjukt snyggt med rutigt.
Om frågan är skicka in vs. göra själv så.. Jag har rätt god sömnadsvana, men till den bilen och om du skall klä om stolar på riktigt (och inte bara fuska med nya dynor som jag gjort), så är det en icke-fråga om inskick. Vore så rätt att ge den bilen rätt nivå på inredning också.


Tack, sy själv är det sista jag skall göra, det brukar inte bli så bra så jag försöker budgetera för en inredning av ett proffs. Har någon tips på företag (företrädesvis Skåne) som är duktiga på bilinredningar så tipsa gärna.

/Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 30, 31, 32   >>
49 besök senaste veckan (126461 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande