Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 30, 31, 32 >> 39 besök senaste veckan (126823 totalt) |
En hel drös med timmar lagt på sistone, tyvärr är merparten som som inte syns eller värt att visa.
Men nu är i alla fall bakskärmarna grovspacklade och fått ett lager epoxi som skydd. Slutfört lite småpill i bagaget så även det fått epoxi och snart skall det kittas och slutföras inför lackering. Svetsat ett stötdämpartorn bak. Gjort en ny batterihylla . _________________ Calle Olsson |
||
Alltså ta och titta tillbaka till sidan ett i tråden. Den var ju otroligt kexig och nu så fin !
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Tack! Rost är det nästan slut med , ska byta tak . Sen är det motor i och sedan framskärmar som skall passas in och svetsas fast. Det är nackdelen med dessa bilar , allt är svetsat.. ingen efterjustering , allt måste passa ihop och det är inte helt lätt när det kommer delar från minst fem olika bilar.. _________________ Calle Olsson |
||
Det är skoj att titta tillbaka , som en dagbok nästan. Man glömmer hur jävla mycket jobb man lägger ner.. 🙄 _________________ Calle Olsson |
||
TIMEOUT !
Så du kapade alltså hål i hatthyllan för att kunna svetsa stötdämpartornet, och satte sen tillbaka plåten På min e28 TIG svetsade jag underifrån upp i holken, med droppar av tillsats material rinnande utmed kroppen, det är inte allt arbete man glömmer _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Mitt sätt verkar enklare ..!? _________________ Calle Olsson |
||
Takbyte påbörjat men också småskruvat lite på chassidelar , skönt att pausa med mellan allt slipande och kapande.
Har dessutom två frågor. Nummer ett är att jag lyckats slarva bort 2 av skruvarna som håller ihop OK-halvorna till bakbromsarna. Det är 2 st M7x70 mm insex , någon som kan ha nått sånt i gömmorna? Fråga två är om konkreta tips för omkromning av de bakre lyktsargarna , i sverige eller tillförlitlig firma utomlands? _________________ Calle Olsson |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Det kan nog stämma , har googlat på nån tysk Opelsida tidigare men längden framgick ej där. Har du nått tips på inköpsställe? _________________ Calle Olsson |
||
Lyckades hitta ett ställe, men det handlar om en hel breddningssats. Kanske i dyraste laget för ett par skruvar.
https://www.ebay.de/itm/363051725420 _________________ Kai Anttila |
||
Ganska dyrt för nåt man kan tillverka själv med enkla medel.
Jag borrade upp skruvhålen i mina bakok på Commodoren till 8 mm och använde vanliga M8 insex i 12.9 kvalitet. Fick planförsänka lite på båda sidor för den större skallen och muttern, det fanns tillräckligt mycket gods i okhalvorna. Ser ut att vara samma utförande på dina ok så det borde funka. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Jag har sett förnicklade saker därifrån, och det resultatet fanns inget att klaga på. Inte billiga dock. De ville ha 2k för att avkroma (alltså inte omkroma) en stötfångare när jag frågade dem för typ 5 år sedan. Gissningsvis något mer nu. Hittar du någon som omkromar med gott resultat så är jag intresserad. Det mesta av mitt krom har porer i sig också. Hade helst undvikit att köpa nytt pga den dåliga passformen på reprodetaljer. Dreglar också gott varje gång den här tråden kommer upp. Och nu har du dessutom lagt upp ett V12-projekt. Vojne vojne. Får börja spara nu så att jag har råd att köpa vid eventuell säljesannons. |
||
Takbyte påbörjat , hoppas kunna få ihop det nästa vecka. Köpte en ny leksak för ändamålet då taket är punktsvetsat hela vägen runt.
Handhållen punktsvets från Duab, https://duab.se/garage-verkstad/svet Har testat lite grann och är mycket förtjust! "Nya" taket rensat på strukturen på insidan och skrapat av 2 lager färg. Primer och epoxi på insidan . Gamla taket bortskuret och förstärkningar blästrade och nu i primer. _________________ Calle Olsson |
||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 30, 31, 32 >> 39 besök senaste veckan (126823 totalt) |