Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 30, 31, 32   >>
77 besök senaste veckan (126817 totalt)
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tack allesammans !


Igår lade sista lagret på undersidan , har nu bestämt mig för att bilen blir Polaris silver !





_________________
Calle Olsson
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 459



Fantastiskt fint ! thumbs up thumbs up

Klassiskt färgval, kommer inte gå ur tiden.

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

Daniel-635 skrev:
Fantastiskt fint ! thumbs up thumbs up

Klassiskt färgval, kommer inte gå ur tiden.


+1

_________________
Johan B
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Fått på lite primer och kittat en hel massa svetsskarvar, sprutade på ett lager av den överblivna akrylen jag hade kvar från undersidan, skall mattas ner och sen får lackeraren lacka det tillsammans med övriga karossen så finishen är inte vad den sen kommer att vara (dålig ursäkt för att jag inte kan lackera...)

Lagt några timmar på att modifiera och passa in dekortröskelplåtarna som skruvas utanpå de riktiga trösklarna . Från fabrik skruvades de dit med plåtskruv rätt in i trösklarna , inte konstigt att de rostade.. Jag har istället monterat popnuts doppade i epoxy .
















_________________
Calle Olsson
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1825



Fantastiskt fint arbete! Hur ser tidplanen ut, kan den komma ut under säsongen (kan ju vara en krispig höstdag i oktober här nere i söder) eller är det 2023 som är målet?

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Victor. skrev:
Fantastiskt fint arbete! Hur ser tidplanen ut, kan den komma ut under säsongen (kan ju vara en krispig höstdag i oktober här nere i söder) eller är det 2023 som är målet?


Tack ! 2022 är kört , det kände jag redan förra året så det gör mig ingenting. Till 2023 räknar jag dock ha en körklar bil att kunna regga och besiktiga för första (och sista) gången på många år.
Hoppas kunna få iväg den till lackering i Maj /Juni , ta det lite lugnt under sommaren men försöka få ihop en motor och få iväg den för mappning så att det finns en färdig drivlina när karossen kommer tillbaka från lackering.

Inredningen är iväg för omklädning och deadline där är september .

Går allt som planerat skall det finnas gott om montering i höst / vinter.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356



Hoppas verkligen att du har möjlighet att ta några steg tillbaka och begrunda vad du gjort och inte bara se det som är kvar att göra - för det där är värt att stanna upp och njuta av!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



Jag vet att det egentligen "bara" handlar om antalet timmar man har möjlighet att lägga i garaget i kombination med karaktär och hårt arbete. Men jag får sådan sjuk ångest och läsa den här tråden.
Va fan liksom...



Riktigt snyggt arbete! Djupt imponerad!
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



And ersJepp sson skrev:
Jag vet att det egentligen "bara" handlar om antalet timmar man har möjlighet att lägga i garaget i kombination med karaktär och hårt arbete. Men jag får sådan sjuk ångest och läsa den här tråden.
Va fan liksom...



Riktigt snyggt arbete! Djupt imponerad!


Kan bara hålla med, en fara som jag upptäckt med mig själv är att jag tänker efter för mycket istället för att ibland bara börja göra nåt praktiskt och visst ibland så blir det inte 100% rätt men oftast blir det 90% och sen får man ändra verkligheten för att lösa de sista 10%:en. (100% rätt av noll utförda jobb är ju fortfarande noll)
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



Mats Karlsson skrev:
Kan bara hålla med, en fara som jag upptäckt med mig själv är att jag tänker efter för mycket istället för att ibland bara börja göra nåt praktiskt


#Engineersyndrome

Tror det är ganska vanligt bland de som har eller arbetar med CAD i sin profession...
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



And ersJepp sson skrev:
Mats Karlsson skrev:
Kan bara hålla med, en fara som jag upptäckt med mig själv är att jag tänker efter för mycket istället för att ibland bara börja göra nåt praktiskt


#Engineersyndrome

Tror det är ganska vanligt bland de som har eller arbetar med CAD i sin profession...


Särskilt när man börjar bli bortskämd med laserskurna detaljer med bra passform istället för att hacka fram dom själv med vinkelslipen.
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tack tack , det är roligt att läsa att det uppskattas!

Det där med att ta ett steg tillbaka och vara nöjd blir jag bättre och bättre på, att sälja saker som man är "klar" med intresserar inte heller så mycket . Får inse att man nog inte hinner / orkar med hur många såna här stora projekt som helst till. Men några stycken skall jag nog klara av, hade suttit fint med en liten lottovinst så man kunde köpa sig lite förvaring av allt man tar sig an också.!

Hej

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
98,745% redo för att lämnas på lackering:









_________________
Calle Olsson
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



Oerhört bra jobbat =)

Är det dock bara jag som blir rädd bara jag ser en sån här bmw?
Stoppa i mer motor och öka möjligheterna till klotning, och de små tunna spaghettipinnarna till takstolpar som enda skydd

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Kadett4wd skrev:
Oerhört bra jobbat =)

Är det dock bara jag som blir rädd bara jag ser en sån här bmw?
Stoppa i mer motor och öka möjligheterna till klotning, och de små tunna spaghettipinnarna till takstolpar som enda skydd


Det beror nog mer på hur man som förare väljer att köra än hur mycket motoreffekt man har. Denna bilen tror jag inte byggaren har för avseende att nöta varv på varv på Knutstorp med.
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



Det är sant, men jag är ju lite annorlunda och dömer efter migsjälv.
Jag kör lite mer inspirerat än många andra på andra ställen än banor, fy mig

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13234



Förstår det där med att vilja spara bilen när du lagt all tid på den! Misstänker att även om värdet blir högt så blir timpengen dålig för ett sånt här projekt, kommer du upp mot 10 kr timmen?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9850

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tord skrev:
Förstår det där med att vilja spara bilen när du lagt all tid på den! Misstänker att även om värdet blir högt så blir timpengen dålig för ett sånt här projekt, kommer du upp mot 10 kr timmen?


Jag är nog nere på 0,50:-/h på Cudan 😂
Får du mer än 5:-/h så var bilen inte tillräckligt dålig att börja på 😎

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
Oerhört bra jobbat =)

Är det dock bara jag som blir rädd bara jag ser en sån här bmw?
Stoppa i mer motor och öka möjligheterna till klotning, och de små tunna spaghettipinnarna till takstolpar som enda skydd


Haha, nä takstolparna lär inte var mycket skydd. Som andra skrivit så bygger jag inte en bil för aktiv körning och bana blir aldrig aktuellt med denna. En fullbur lär göra underverk för vridstyvheten

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tord skrev:
Förstår det där med att vilja spara bilen när du lagt all tid på den! Misstänker att även om värdet blir högt så blir timpengen dålig för ett sånt här projekt, kommer du upp mot 10 kr timmen?


Usch , svårt det där med timpeng men E9 verkar rätt eftertraktad, följer lite auktioner på bringatrailer.com , det är sällan en bra bil går för under 100000 dollar och de verkar dessutom uppskatta lite "hotrod" med lite modernare drivlina osv.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Dags för att vända på steken och göra sista justeringarna innan lack. Vänstersidan i princip klar.







_________________
Calle Olsson
Citera
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 30, 31, 32   >>
77 besök senaste veckan (126817 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande