Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 30, 31, 32 >> 77 besök senaste veckan (126817 totalt) |
Sitter det inte bara ett täcklock/bult på vänster nedre sida som döljer uttaget? Eller blandar jag ihop det med 265an _________________ / Johan Tryggvesson BMWSC #338 BMW 321is -89, BMW 323i -79, Hyundai i30N -23, 325i -88, MV Agusta 800 |
||||
Den här tråden blir man alltid lika glad av att läsa.
Hastighetsmätaren kan ju bli en kul utmaning. Det enklaste är antagligen att byta ut innehållet i mätaren (om den är en separat enhet) till nåt som kan läsa motorns varvräknarsignal? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Som jag förstått det så har 265 alltid uttaget men kan som du säger vara täckt av ett lock på de bilar där det inte används . 260 verkar däremot aldrig funnits med mekanisk mätarvajer. Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Tack! Ja , antingen tömma originalmätaren på inkråm eller köpa en sån där adapter som konverterar elektriskt signal till mekanisk. Typ https://www.dakotadigital.com/index. Får se vad jag hittar . Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Stor dag idag, hämtat hem E9an från lack. Mycket nöjd.
Dörrar och luckor bara "grovt" justerade så det blir lite pill med det framöver. Har jobbat på med allt annat på sistonde så förhoppningsvis blir det lite mer uppdateringar framöver. _________________ Calle Olsson |
||||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||
Igår när jag skrivit det gick jag tillbaka till första sidan och tittade på bilderna och tänkte (återigen): "-Den där hade jag inte tagit i ens med tång..." Det är för mig jätteintressant att få följa hela resan! _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Kan inte vara många bilar som har tunnare A / C stolpar än den alltså. Det är en AHA upplevelse att köra en sådan. Men också lömskt, om man kör mycket "gammel bil." Jag har flera gånger missat andra trafikanter när jag kommer i min nya BMW 428 GC. A-Stolpen ihop med backspegeln kan gömma hela bilar. Hoppas det går bra för dig med kaross passningen, det är så oroligt lätt att skava ett hörn eller liknande. Höll på i evigheter själv på min 635a. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Tack för alla kommentarer, jag är faktiskt rätt nöjd och det är inte alltid man är det..
Häromveckan gav jag mig på nått jag aldrig testat innan, fanera trä. Detta är delarna till instrumentbrädan som var i dåligt skick men jag lyckades limma ihop de separerade plywoodlagren och sedan fanerades dessa med valnötsfaner som jag sedan betsade och lackade. _________________ Calle Olsson |
||||
Tack! Träarbetet var jag lite nervös över men efter lite rådfrågande från bekanta så fick jag lite tips och lite youtubande senare kände jag mig redo. Vissa bitar var så dåliga att jag fick slipa bort faneret helt för att få en bra yta. Trälim beställde jag efter tips ett som heter Titebond II, riktigt bra ! Då ingen av panelerna var plana så jag kunde sätta dem under press utan fruktansvärt komplicerade jiggar så bestämde jag mig för att limma fanern med kontaktlim som greppar direkt. Faneren jag köpte var drygt 1mm tjock, relativt böjlig men också ganska skör. Googlade länge efter bra kontaktlim och köpte till sist 3M High strenght 90, även detta fantastiskt bra. Efter att ha slipat ner panelerna så de var jämna och släta penslade jag 2 lager lack på de gamla ytorna, jag fick för mig att det var en bra idé för att ha en yta som inte suger in limmet lika snabbt som öppet trä. Efter att låtit allt torka ordentligt och grovskurit till faneren till lagom stora bitar sprutade jag helt enkelt kontaktlim på båda ytorna, lät torka 8 min och lade sedan med lite fart ihop bitarna och använde en gammal roller för att försiktigt "rolla" på faneren med ett jämt tryck. Limmet hugger direkt så det finns ingen chans för misstag eller ändra sig halvvägs. Efter torktid köpte jag två påsar bets i pulverform som man löser i kokhett vatten. Provade på några restbitar och kom fram till att betsen Modebrun var den kulör jag gillade bäst. Här gjorde jag nog första egentliga misstaget. Att lackera trä är precis som att lacka en bil, är inte grundarbetet perfekt blir inte slutresultatet det heller. Här skulle jag lagt mer tid på att slipa faneren till en bättre yta. Jag trodde lite naivt att jag kunna göra den halvfin, sedan lackera och mellanslipa. Det gick väl ganska bra trots allt men man bör lägga ner tid på att få ytan absolut perfekt INNAN man börjar med bets och lack. Har nog lackat och slipat en 6-7 lager innan jag var nöjd. _________________ Calle Olsson |
||||
Vojne vojne. Otroligt hög nivå på det här projektet!
Du tänkte inte sälja den här va? |
||||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 30, 31, 32 >> 77 besök senaste veckan (126817 totalt) |