Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32   >>
36 besök senaste veckan (126853 totalt)
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tack allesammans! Nån dags ska jag lära mig göra en sån där "qoute" där man får med alla kommentarer.

På tal på ratt, är det kanske någon som har en trevlig läderratt i rätt stil och vill sälja? Skall vara stor , minst 370 mm, tunnt grepp och "tidsenlig"
Tänkte först köpa en ny Momo Prototipo men har blivit osäker.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
ballfroog
Skåne
Här sen Maj 2007
Inlägg: 168



Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Prototipo och liknande rattar är ju trevliga och det finns ju även många trevliga "äkta" vintage-rattar i den stilen på Ebay. De flesta verkar väl ligga i storlekar kring 350 - 370 mm dock.

Här är annars ett tips om du vill gå "hela vägen ut":


https://www.ebay.com/itm/155162596024

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6234



Du ska ha en Momo Jackie Stewart i denna bilen.

https://www.bmw2002faq.com/forums/topic/259869-momo-jackie-stewart-sig . . . .

"When sex was safe and driving was dangerous"

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4098



Jag har en Momo Prototipo i 911:an, trevlig men saknar vintagekänslan, E9:an skulle precis som du skriver passa bättre i något lite större och med tunnare grepp.

Typ den här: https://momo.com/en-us/momo-heritage-steering-wheels/momo-california.h . . . .

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8034



Bör helst vara en ratt med lite djup, platta rattar känns inte alls som dom hör hemma i en så vacker bil.
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tack för tipsen ! Jag tycker det är viktigt att den inte är för liten, många nytillverkade retrorattar är bara 350-360 mm, jag vill helst upp i 380mm.

Står och väljer mellan dessa för tillfället, Prototipo har kommit i 370mm version för ett tag sedan.

Måste sälja av något annat för att ha råd bara.




_________________
Calle Olsson
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Det är inte så klädsamt men jag erkänner, jag är avundsjuk
Galet vad bra det blir, speciellt med åtanke hur start objektet såg ut !

Jag vågar också föreslå en träratt, med tanke på interiör kulörer och övriga träpaneler.
Skulle vara fint om man hittar en som matchar, i mitt tycke då alltså.


https://www.moto-lita.co.uk/media/1421/mk9-14d-cobra-wal.jpg?anchor=ce . . . .


https://www.moto-lita.co.uk/steering-wheels/mark-nine-mahogany-walnut- . . . .

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2146



Jag tycker Alpinaratt, den är iallafall märkesspecifik. Det kan se lite billigt ut med en universalratt (även om Prototipo är fin). Eller ännu hellre en sån Petri som sitter i 3,0 CSL, men de är nog lite dyra

_________________
Rikard Lundberg
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 649



Man blir glad varje gång denna tråd uppdateras
Otroligt snyggt och proffsigt
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Vad du än väljer så blir det ju kanon alltihop!

Och om jag inte är helt ute och cyklar så kunde CSL-bilarna vara utrustade med både Prototipo, Alpina och Petri -rattar. Alpina-rattarna för CSL gjordes dessutom av Momo och var väldigt snarlika Prototipo.
Det var nog lite efter vad som fanns lättillgängligt när bilen färdigställdes...

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1757



Eftersom oem kanske såg ut såhär?


Så är ju treekrat ett tvång
Nardi gör fina med fina tutknappar med rätt logga.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3970



Mycket prydlig, snyggt jobbat!

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6234



Rattar är trevligt. Man kan aldrig ha för många. En del av min Momo collection.



_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Före och efter bilder är alltid inspirerande:






_________________
Calle Olsson
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3970



Den där tröskeldekoren är ju verkligen effektiv på att dölja rosten...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11249



Ellac skrev:
Före och efter bilder är alltid inspirerande:







Det tillkom en lyft, det är vad jag ser.




Vilket jättejobb och så bra/snyggt utfört. thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Lite mer lister glas och bakhjul monterat och nere på marken för första gången på ett tag.






_________________
Calle Olsson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Wow! Så roligt att du delar med dig av detta!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

+1

_________________
Johan B
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Ååååhh!!!

Bara älskar att du väljer hjul med högre profil istället för att fläska på med 19" hjul!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32   >>
36 besök senaste veckan (126853 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande