Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32 >> 36 besök senaste veckan (126853 totalt) |
Tack allesammans! Nån dags ska jag lära mig göra en sån där "qoute" där man får med alla kommentarer.
På tal på ratt, är det kanske någon som har en trevlig läderratt i rätt stil och vill sälja? Skall vara stor , minst 370 mm, tunnt grepp och "tidsenlig" Tänkte först köpa en ny Momo Prototipo men har blivit osäker. Calle _________________ Calle Olsson |
https://thedrivezone.com/bildelar-ti
Mustang ratt. Dock inte skinn |
Prototipo och liknande rattar är ju trevliga och det finns ju även många trevliga "äkta" vintage-rattar i den stilen på Ebay. De flesta verkar väl ligga i storlekar kring 350 - 370 mm dock.
Här är annars ett tips om du vill gå "hela vägen ut": https://www.ebay.com/itm/155162596024 _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
Du ska ha en Momo Jackie Stewart i denna bilen.
https://www.bmw2002faq.com/forums/to "When sex was safe and driving was dangerous" _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
Jag har en Momo Prototipo i 911:an, trevlig men saknar vintagekänslan, E9:an skulle precis som du skriver passa bättre i något lite större och med tunnare grepp.
Typ den här: https://momo.com/en-us/momo-heritage _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
Bör helst vara en ratt med lite djup, platta rattar känns inte alls som dom hör hemma i en så vacker bil.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
Tack för tipsen ! Jag tycker det är viktigt att den inte är för liten, många nytillverkade retrorattar är bara 350-360 mm, jag vill helst upp i 380mm.
Står och väljer mellan dessa för tillfället, Prototipo har kommit i 370mm version för ett tag sedan. Måste sälja av något annat för att ha råd bara. _________________ Calle Olsson |
Det är inte så klädsamt men jag erkänner, jag är avundsjuk
Galet vad bra det blir, speciellt med åtanke hur start objektet såg ut ! Jag vågar också föreslå en träratt, med tanke på interiör kulörer och övriga träpaneler. Skulle vara fint om man hittar en som matchar, i mitt tycke då alltså. https://www.moto-lita.co.uk/media/14 https://www.moto-lita.co.uk/steering _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Jag tycker Alpinaratt, den är iallafall märkesspecifik. Det kan se lite billigt ut med en universalratt (även om Prototipo är fin). Eller ännu hellre en sån Petri som sitter i 3,0 CSL, men de är nog lite dyra
_________________ Rikard Lundberg |
_________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
Vad du än väljer så blir det ju kanon alltihop!
Och om jag inte är helt ute och cyklar så kunde CSL-bilarna vara utrustade med både Prototipo, Alpina och Petri -rattar. Alpina-rattarna för CSL gjordes dessutom av Momo och var väldigt snarlika Prototipo. Det var nog lite efter vad som fanns lättillgängligt när bilen färdigställdes... _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
|
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32 >> 36 besök senaste veckan (126853 totalt) |