Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tips inför första besöket nu i sommar (splittad tråd)
2919 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Kanon!

Jag har betämt att jag ska debutera i sommar! Eftersom jag är nybörjare så tänkte jag ställa några frågor till dig Peter eller någon annan ringenräv som känner för att hjälpa en stackars färsking.

1. Hur många varv är lagom att köra?
Låter kanske som en korkad fråga men jag funderar lite på hur mkt det kommer kosta. Funderar på om 2 st 12 pass blir bra. 24 varv mao. Tänkte sprida ut dem på ungefär 4-5 dagar.

2. När på sommaren är lämpligt att köra?
När är det många besökare m.m.? Personligen tror jag nog att ungefär augusti blir bäst. Då har man skaffat sig erfarenhet på de svenska banorna under sommaren + att det säkert är mindre regn i augusti än i juni o juli.

3. Pricka in dagar med långa öppetider?
om tidigare förslag från min sida inte är helt knasiga så funderar jag t.ex. på 13-17 Aug. Under de dagarna är det 3 dagar som har långa öppetider, vilket väl är ganska så lämpligt. De vanliga 17.15-19.30 Känns lite kort. Synpunkter!


Övrigt att tänka på.... ?
Dold bulletcam är det som gäller. R-däck med gott om mönster. Både djupa och många/mycket mönster. Bur, riktig stol, 4-punkts bälte. Hjälm och heltäckande klädsel är väl oxo på sin plats.

Är det något mer viktigt att tänka på? Förutom att allt omdöme som man äger ska med...

Mycket tacksam för svar!

MVH
Färskingen Andreas
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Zeddie,

Det ät bättre att du åker i Juni eller Juli för då är det mindre folk där, de flesta euripeiska länder har semester i Aug. Risken för regn är alltid överhängande i Eifelbergen och Augusti är inte bätte ur den aspekten.

Jag tycker du skall försöka sprida ut dina varv så mkt som möjligt och inte ha ngt direkt mål utan köra så mkt eller lite som du orkar.