Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Camaro 1968-Pro Touring | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26 >> 11 besök idag (91415 totalt) |
Jag kan repa den åt dig så får du lättare att själv sätta dit nästa ... _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Tackar ödmjukast _________________ Robert Forsberg |
||||||
Haha den vändan vill jag inte göra i denhär skutan Tackar de blir kul o gasa lite i sommar om man hinner klart _________________ Robert Forsberg |
||||||
Bakvagnen har kommit på plats. Vart en hel del extraplats för bakhjul. Bara mäta imorgon o skicka fälgar på breddning
Wilwood boostern kommer se riktigt trevlig ut i pannrummet Alla bromsledningar är isortsett klara Hoppas kunna lufta igenom bromsarna imorgon _________________ Robert Forsberg |
||||||
Fått mkt grejor på plats idag hela bromssystemet är färdigdraget luftat o klart. Alla vätskor påfyllda i motor låda/axel. Tanken har ramlat på plats. Kylrör till vxl låda är tillverkade o sitter.
Det som är kvar under är bränslerör och handbroms. Kändes riktigt trevligt o ställa ner bilen på hjul efter alla timmar. Nu blir de några dagars vila sen börja attackera ac systemet. Gott nytt år på er _________________ Robert Forsberg |
||||||
Svetsade ju igen hålet för torkarmotorn tidigare då jag vill ha motorrummet relativt cleant så kan de ju inte sticka ut en ful torkarmotor köpte ett hidden wiper kit från raingearwipers. Riktigt bra passform på dessa grejor och väldigt välgjorda prylar. Torkarmotorn blir plaserad på insidan av luftboxen istället för o sitta i motorutrymmet.Slänger upp några bilder på grejorna
_________________ Robert Forsberg |
||||||
Ac är nått jag saknat i denhär bilen då man åker lite längre så kan de vara rätt nice o kunna åka med rutorna stängda. Köpte ett komplett kit från vintage air som innehåller det mesta man behöver. Ända jag fått göra om hittills är fästet då det var tänkt att man skulle borra o skruva genom torpedväggen. Hade man kunnat gjort om inte bilen redan var lackad enkel sak o lösa hur som
_________________ Robert Forsberg |
||||||
Bra skit, vintage air
Se till och fixa ett friskluftsintag till fläkten dock, så att du inte kör recirkulerande... Verkar vara många som har problem med lite kondens på rutorna vid utblåsen pga detta. Har du tillgång till 3D-printer, så kan du skriva ut en fläns som passar mot fläktinsuget och bara ansluta en ventilationsslang på den. Det är typ så jag tänkte göra (och då kan man dessutom inkludera kupéfilter ) |
||||||
Jag kommer pröva o köra som de är tänkt med recirkulering. Visar det sig inte fungera ska jag absolut pröva den lösningen. Bra idé med 3D printer _________________ Robert Forsberg |
||||||
Har grejat lite med själva kontrollpanelen till värmesystemet. Istället för vajrar så är detta kitet helt elektriskt och styrs med motorer istället. så det följer med en del grejor för att renovera och bygga om reglagen. Blir riktigt snyggt då det blir ny front till den gamla kontrollpanelen som ser väldigt original ut förutom vintage air loggan
_________________ Robert Forsberg |
||||||
Snyggt bygge och kul med AC. Det vill jag också ha. Jag vet inte om jag missförstår...men ska man ha fungerande ventilation är det min erfarenhet att det är helt avgörande att ta friskluft utifrån, helst då i en högtryckszon så man får visst självdrag - och för att det ska funka behöver man ha utsläpp baktill i kupén i en lågtryckszon. Så jag skulle verkligen rekommendera att fixa det så direkt. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Självklart är det bättre att ta luften utifrån men de är lätt att montera i efterhand om det behövs. Vilket jag inte tror pga av att jag har kört en hel del bilar med samma applikation och inte märkt av några konstigheter men jag lovar att återkomma i ämnet om det inte fungerar som tänkt _________________ Robert Forsberg |
||||||
Original finns det ju friskluftsintag som hämtar luft framför vindrutan. Spjäll vid fötter och instrumentbräda... Vintagepaketet skickar bara runt luften inne i kupen - men det kommer ju fortfarande in frisk luft via annan ventilation. Bak är bilarna så otäta att det läcker ut luft utan större problem. Vissa verkar ha problem, andra inte. Men jag tror det handlar om att kall luft möter varm och bildar kondens (alltså att det strömmar in varm luft på vissa ställen i kupén istället för att kylas innan den kommer in i kupén). Det kommer säkert funka, men om man får problem med kondens på rutor (tex direkt ovanför defrosterutblåsen) så vet man hur man fixar det i alla fall. |
||||||
Så länge man har kvar andra friskluftsintag så "funkar" det ju, speciellt om det är den luften som värmepaketet jobbar med för att värma också.
Testa och se brukar vara ett vinnande koncept om det inte är för jobbigt att fixa i efterhand :-) Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Camaro 1968-Pro Touring | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26 >> 11 besök idag (91415 totalt) |