Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Camaro 1968-Pro Touring | << 1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26 >> 34 besök senaste veckan (91400 totalt) |
Så där ja
Vad kommer du köra för koppling , jag satte i en 2 skivig LT1-S från Monster clutch som klarar upp till 700hk i min nu när jag bytte motor , utlovad samma känsla som original. _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||
Jag kör en 1skivig från mcleod clutch.Dom funkar väldigt bra o åka med _________________ Robert Forsberg |
||||
Fick tag i ett beggat svänghjul som jag svarvade av då det var lite slitet. Passade på att shimsa in tryckplattan för maximal kraft. Fick shimsa tryckplattan 1mm för att uppnå full kraft (1050kg. Saknades 350kg innan shimsningen
_________________ Robert Forsberg |
||||
Nice, men såg tungt ut med original svänghjul..
Inshimsning av tryckplatta, har du bild, vet inte om jag tänker fel.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Jag beställer nog en med rätt längd från Svea. Får jag tid över så grejar jag till den jag har _________________ Robert Forsberg |
||||
Hade ju vart trevligt med ett aluhjul men men Man pressar ihop tryckplattan och mäter vart man har mest kraft. När kraften börjar avta lite lätt så får man mäta avståndet mellan anligg och svänghjul. I mitt fall så hade jag 7mm och lamellen var 8 mm så jag fick göra shimsbrickor och lägga emellan tryckplattan och svänghjul. Pressade jag ihop tryckplattan mer så tappade den 350kg på den sista millimetern. Skulle tagit lite bilder såklart. På bilderna nedan så pressar jag direkt på solfjädern därför visar den ganska låg kraft. Bilderna är 7mm vs 8mm den vänder och blir svagare efter 7 mm Dvs. I mitt fall hade tryckplattan uppnått full kraft när lamellen vart slut . I bland är det rätt och ibland väldigt fel. Tråkigt att köpa en koppling som ska klara mkt effekt sen har man fel inspänningstryck med slir som följd _________________ Robert Forsberg |
||||
Inmätning av tryckplatta.
Jag gjorde detta när jag satte dit min senaste koppling eftersom den första förstärkta hade börjat slira som du nämner. Fick shimsa 1.45 mm. Fast när allt var ihopskruvat och klart så kom en bekant och undrade varför vi hade lagt kopplingen på maxgrepp från början. Egentligen skulle jag ha "överspänt" den lite grand så att när den slets lite så blev den först bättre och bättre för att sedan bli sämre igen. Ingen aning om vilket tänk som är rätt egentligen. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
Klok tanke _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
De bör man göra.. Jag tog drygt 0.10mm över. Där den var som starkast. Tapade 10kg inspänning. Inget som gör nån skillnad. Sen finns det strax över 1mm med full kraft innan den börjar tappa igen. Men då är endå lamellen slut _________________ Robert Forsberg |
||||
Koll på läget där också alltså! Imponerande bygge. Fast det har jag ju sagt förut. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
Njae i vinter håller jag lite lugnare tempo har grejat på lite men inget som är någe roligt o fota. Har flyttat motorpaket lite fram o tebax o lyckats fått det ganska långt bak och även relativt lågt. Motor/låda sitter äntligen där det ska det mesta ligger bakom framvagnen. Gjort en prototyp på växelådsbalk så jag kan jigga upp den på bänken Motorpaket får ett lut på 3.5 grader. Tror de blir ganska bra då jag har tillräckligt med frigång för lådan. Hade gärna sett 3 grader men de blir tight o risk för att det slår i då _________________ Robert Forsberg |
||||
Inte lätt o se vart punkten är på bilden. Men vinkeln är 03.36 på motorpaketet. Finns utrymme o få upp den till 3grader vilket jag tror blir mumma _________________ Robert Forsberg |
||||
Idag kom komplett remdrivningspaket hem så nu kan man snart börja attackera. Valde ett original från gm performance. Lite osexigt att ha ac pump högst upp men ibland får man tyvär gå lite efter prislappen
_________________ Robert Forsberg |
||||
Våra race- och banåkarbilar Camaro 1968-Pro Touring | << 1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26 >> 34 besök senaste veckan (91400 totalt) |