Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
2 besök senaste veckan (8742 totalt) |
Jag tyckte de såg exakt lika ut som Eagle. Så jag tror de funkar bra. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
5vxl 4wd. Oj, oj hejda dig lite nu. Nån gräns får det finnas. Det är en 15k brukis... ... Uppgradera hur? ![]() ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
Finns iallafall till 012 billiga phantom. Några hundralappar.
Mittendiffem är ju bara svetsa. Å så phantom fram /bak. Har inte testat själv men känns som de borde bli stor skillnad mot alla 3 öppna ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Här finns en del motordesign att inspireras av
![]() http://www.motorwerksracing.com/motor-werks-racing-porsche-944-engine-conversion-stage3-18t-swap _________________ ![]() 964RS HÄRLIGT RÖD 944 KULRÄSERN Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
![]() NEJ, NEJ DUMSNUT INTE MER ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
Vem, du eller jag? ![]() ![]() _________________ ![]() 964RS HÄRLIGT RÖD 944 KULRÄSERN Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Det var initialt mig, fast... Vi sitter nog i samma båt. ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
Alltid bra med kompisar ![]() Men nu tillbaka till verkligheten. Vad blir det för kam och turbo? _________________ ![]() 964RS HÄRLIGT RÖD 944 KULRÄSERN Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Originalkammar. Turbo är inte helt klart. Jag har 2st GT2871R som ligger sen Porsche V8an i Z4an. Men den är aningen stor. Pratade med en kille som haft en sån på en 1,8t. Han hade ladd vid 4000rpm. Det är lite sent. Fast det är ju en bra snurra och jag harbden redan. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
Toppen är helt ren. Här orkade jag inte riktigt. ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se |
||||||
Kan nämna att jag på ett antal motorer senaste åren har testat sådan tvättillsats för oljan. Innan motorn ska få ordinarie oljebyte eller ska ur /isär. Så kanske sista 20-30min slår man i en flaska med medel. Finns olika stp osv. Så kör man motorn på 2500-3500 rpm eller under normal körning. Ur med oljan å i med en skvätt vanlig olja. Ur med den oljan med. Bort med filter. Kör några varv på starten för att pumpa ur sista skvätten.
Blir faktiskt väldigt rent invändigt.. testade detta första gången på en vag motor med lågt oljetryck, hade gått på LL olja alla år. Typ 3000 mil på varje oljebyte. Med husvagn på sommar och 1500 mil per år ungefär. Körde på 3500 dom 30 min . Ur med skiten ned med tråget. Hela slumpen och filtret var fullt med svart skit som hade konsistens som blästersand . Tog isär oljepump och slangar till turbo å blåste rent allt och ihop igen med ny olja som fick gå 30 min i raskt tempo på landsvägen. Å i med ny fullsyntet igen. Trycket var tillbaka på orginal värden igen. Så det var en hel jäkla del skit i systemet som gick att "enkelt" spola ur _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
2 besök senaste veckan (8742 totalt) |