Andra projekttrådar
Bruksbilen som spårade ur.
9 besök senaste veckan (8702 totalt)
<<   1, 2
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
bmw_ixen skrev:
Cammo skrev:
Lite bilder på delar....

https://rejsa.nu/im/user/8659/2019-11-02-10-19-01_img_20191101_121351. . . . .



Hur ser finish och precision på stakarna ut från Maxpeedingrod. Köpte deras coilovers och de är sådär av olika anledningar.
Med dåliga coils blir det ju inte totalhaveri om kvalitén inte är 100%, men stakarna kan ju inte vara lite sådär halvbra...?


Jag tyckte de såg exakt lika ut som Eagle. Så jag tror de funkar bra.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
knotan skrev:
Är det typ en 012 låda på en sådan där eller är det en 01e?
5-6 växlar?? fwd eller 4wd?

Du borde ju riva bort diffen å uppgradera den med??


5vxl 4wd.

Oj, oj hejda dig lite nu. Nån gräns får det finnas. Det är en 15k brukis...


... Uppgradera hur?

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5332



Finns iallafall till 012 billiga phantom. Några hundralappar.
Mittendiffem är ju bara svetsa. Å så phantom fram /bak. Har inte testat själv men känns som de borde bli stor skillnad mot alla 3 öppna

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
964RS
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3457




_________________


964RS HÄRLIGT RÖD
944 KULRÄSERN
Be yourself, everyone else is allready taken
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
964RS skrev:
Här finns en del motordesign att inspireras av

http://www.motorwerksracing.com/motor-werks-racing-porsche-944-engine-conversion-stage3-18t-swap




NEJ, NEJ DUMSNUT INTE MER

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
964RS
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3457



Cammo skrev:
964RS skrev:
Här finns en del motordesign att inspireras av

http://www.motorwerksracing.com/motor-werks-racing-porsche-944-engine-conversion-stage3-18t-swap




NEJ, NEJ DUMSNUT INTE MER


Vem, du eller jag? Kanske vi båda

_________________


964RS HÄRLIGT RÖD
944 KULRÄSERN
Be yourself, everyone else is allready taken
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
964RS skrev:
Cammo skrev:
964RS skrev:
Här finns en del motordesign att inspireras av

http://www.motorwerksracing.com/motor-werks-racing-porsche-944-engine-conversion-stage3-18t-swap




NEJ, NEJ DUMSNUT INTE MER


Vem, du eller jag? Kanske vi båda


Det var initialt mig, fast... Vi sitter nog i samma båt.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
964RS
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3457



Cammo skrev:

Det var initialt mig, fast... Vi sitter nog i samma båt.


Alltid bra med kompisar

Men nu tillbaka till verkligheten. Vad blir det för kam och turbo?

_________________


964RS HÄRLIGT RÖD
944 KULRÄSERN
Be yourself, everyone else is allready taken
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
964RS skrev:
Cammo skrev:

Det var initialt mig, fast... Vi sitter nog i samma båt.


Alltid bra med kompisar

Men nu tillbaka till verkligheten. Vad blir det för kam och turbo?


Originalkammar. Turbo är inte helt klart. Jag har 2st GT2871R som ligger sen Porsche V8an i Z4an. Men den är aningen stor. Pratade med en kille som haft en sån på en 1,8t. Han hade ladd vid 4000rpm. Det är lite sent. Fast det är ju en bra snurra och jag harbden redan.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
När jag ändå håller på... Klart brukisen ska ha ACL lager.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5332



Invändig motortvätt är överkurs eller

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4377


Trådstartare
knotan skrev:
Invändig motortvätt är överkurs eller


Toppen är helt ren. Här orkade jag inte riktigt.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5332



Kan nämna att jag på ett antal motorer senaste åren har testat sådan tvättillsats för oljan. Innan motorn ska få ordinarie oljebyte eller ska ur /isär. Så kanske sista 20-30min slår man i en flaska med medel. Finns olika stp osv. Så kör man motorn på 2500-3500 rpm eller under normal körning. Ur med oljan å i med en skvätt vanlig olja. Ur med den oljan med. Bort med filter. Kör några varv på starten för att pumpa ur sista skvätten.

Blir faktiskt väldigt rent invändigt.. testade detta första gången på en vag motor med lågt oljetryck, hade gått på LL olja alla år. Typ 3000 mil på varje oljebyte. Med husvagn på sommar och 1500 mil per år ungefär.

Körde på 3500 dom 30 min . Ur med skiten ned med tråget.
Hela slumpen och filtret var fullt med svart skit som hade konsistens som blästersand . Tog isär oljepump och slangar till turbo å blåste rent allt och ihop igen med ny olja som fick gå 30 min i raskt tempo på landsvägen. Å i med ny fullsyntet igen. Trycket var tillbaka på orginal värden igen. Så det var en hel jäkla del skit i systemet som gick att "enkelt" spola ur

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Andra projekttrådar
Bruksbilen som spårade ur.
9 besök senaste veckan (8702 totalt)
<<   1, 2


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >