Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Köpa mutterdragare, men vad skall man ha?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
20 besök senaste veckan (69529 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

Lite feedback på Ryobin jag kört med ett tag nu. Jag har inte kört med mindre batterier, bara det lite större 4Ah. Den har hitills funkat 100% thumbs up thumbs up thumbs up Inte missat att dra loss en enda bult. Jag drar åt med en momentpinne och har efterkollat och den har dragit åt rätt varenda gång också. Supersupernöjd så här långt med att ha den till hjulbyten!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2478



Magnus Thomé skrev:
Lite feedback på Ryobin jag kört med ett tag nu. Jag har inte kört med mindre batterier, bara det lite större 4Ah. Den har hitills funkat 100% thumbs up thumbs up thumbs up Inte missat att dra loss en enda bult. Jag drar åt med en momentpinne och har efterkollat och den har dragit åt rätt varenda gång också. Supersupernöjd så här långt med att ha den till hjulbyten!!!



Kul att höra, sitter och väntar på att den ska komma på erbjudande. 👍
Eller möjligen en AEG som jag redan har batteri till.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Japp en 15-20 m.m längre hylsa när man drar åt med pistol jämfört med hylsan som ska dra loss.
Var standard att man använde det på Toyotaverkstäder på 80- och 90-talet. Sen gick vi mot trenden att allt skulle gå så snabbt och kombon kort avdem.hylsa och stress vid monteringen har sabbat mången gänga. Vissa var flinka och kunde stölla maskinen i ett svagare läge men momentstavarna är oslagbara. Varför försöka gena när det finns en sådan bra metod. Jätteroligt att du är nöjd men din Ryobi, Magnus. Bra att det finns olika betterier att välja på och att man kan klara sig med 4-5 batterier även om man har c:a 10 stycken av deras verktyg. Det var en lansering som gick hem.
Minns att de annonserade på bl.a. TV4 och måste erkänna att jag var en pessimist där och då men nu när jag ser någon som har Ryobi blir jag glad för deras skulle. De satsade rätt.

Andra märken försöker väl lansera att hela deras elpark ska kunna anvönda enhetsbatterier där med. Kan tänka när patent och så är gamla och kanske Lidls serie Parker och den där andra kommer att kunna sälja batterier tull konkurrentenas maskiner. Sladd. och luftpickan kommer nog att hänga med ett tag till. Tänk Atlas Copco

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Sparade trådar/FAQ
Köpa mutterdragare, men vad skall man ha?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
20 besök senaste veckan (69529 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande