Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjälp kring hjulinställning framvagn 67 mustang
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
23 besök senaste veckan (12176 totalt)
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Bra med bilder (jag fattar vad du menar med smörjnippel mm)
Vad tror du om att vinkla övre länkarm bakåt?
Rätt lätt att testa, bara stopp dit typ brickor mellan hjulhuset främre skruven för länkarmen.
Vad är det för cc mellan skruvarna?

Sen om jag ser rätt så lutar över länkarmen bakåt, mao främre hålet sitter högre än bakre. (anti dyk vid broms)
Lutningen kan du minska.

Mäta Caster.
Man borde kunna använda gängan för kulbultarna som referäns.

EDIT:
Hur mycket bygger kulbultarna över och undre från spindelen?
Måste lägga till dessa på 207 och 207,5.
https://www.wilwood.com/PDF/flyers/fl193.pdf

Vad har Mustangen för bultmönster std?
Och vad har du nu?
Jag vill veta "N" måttet
https://www.wilwood.com/PDF/DataSheets/ds719.pdf

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



Hej! Mitt första inlägg här då jag blev motiverad att skapa en användare tack vare den här tråden eftersom jag sitter i liknande funderingar, fast med en -69 mustang.

Då jag också har fastnat lite för Wilwood-spindeln så tänkte jag att jag kan dela med mig lite om det jag hittat. Notera dock att jag är rätt så ny med allt vad gäller styrgeometri m.m. är så ta allt jag säger med en nypa salt.


Till att börja med så finns det även en "vanlig" spindel utan 2" drop som är rent dimensionsmässigt mer lik originalspindeln, och som borde ha mindre scrub än den med 2" drop i och med att KPI-linjen hamnar högre upp och skärningspunkten därmed längre ut. Har inte kontrollmätt detta enligt ritningarna dock.

Mått jämfört med original: https://www.stangnet.com/mustang-forums/threads/thoughts-on-the-new-cp . . . .
Saker att tänka på med 2" drop-spindeln: https://www.stangnet.com/mustang-forums/threads/wilwood-forged-spindle . . . .
Tankar gällande bärarmar och Shelby-drop: https://www.stangnet.com/mustang-forums/threads/mustang-ii-spindles.80 . . . .
Kort bygglogg från en som provat med 2" drop. Han bytte senare till den vanliga: https://www.stangnet.com/mustang-forums/threads/wilwood-prospindle.803 . . . .
Fler bilder från samma användare. Klicka runt lite för att hitta bilder kring spindeln: http://www.cardomain.com/ride/2387156/1969-ford-mustang/

_________________
Markus Hedberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Casgar
Välkommen i framvagns träsket
Tittat lite på dina länkar, men jag och engelska är inte överäns

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



fuling skrev:
Casgar
Välkommen i framvagns träsket
Tittat lite på dina länkar, men jag och engelska är inte överäns


Tackar!

För att sammanfatta lite;
Jämförelserna gäller mellan originalspindeln och den "vanliga" Wilwood-spindeln, ej 2" drop-varianten. Notera även att alla mått är inget jag har kontrollmätt själv, utan bara tagit rakt av ifrån trådarna.


- Tappen är 2 cm högre upp än original , mätt från lägsta punkt.
- Spindeln är ca 1 cm kortare totalt sett.
Om man vill sänka den övre bärarmens infästning i stötdämpartornet så borde man behöva sänka den mer än standard 2,5 cm för att uppnå samma resultat som med originalspindeln då Wilwood-spindlarna är kortare. Med originalupphängning så resulterar detta lite mer sänkning av fjäderfästet, utöver den redan extra sänkningen som följd av en kortare spindel. Med bärarmarnas vinklar oförändrade så resulterar 0"/2" drop Wilwood-spindlarna egentligen närmare 1"/3" drop med coilover där dämparen monteras på den nedre bärarmen, och 2"/4" med originalupphängning jämfört med originalspindeln.

- 11 grader KPI jämfört med 7,8.
- Tappen är ca 6-7 mm längre in.
- Ca 18 mm mindre scrub utifrån de två ändringarna ovan.
Eftersom tappen är längre in så verkar det vara en bättre idé att förlänga eller flytta ut den nedre bärarmen än att korta den övre bärarmen för att behålla anliggningsytan på hubben på ungefär samma ställe som original. Nya brickor och fäste för justering av caster behöver nog göras för att kunna justera ut armen tillräckligt.

- Styrarmen är 12,4 cm jämfört med 17,1/18,1 cm för årsmodell 67-73/65-66 respektive.
- Den sitter även 6,6 cm för högt upp.
Medföljande styrarmar går inte att använda såvida man inte vill ha extrem bump steer och väldigt felaktig styrgeometri.


Bilder på egentillverkade styrarmar och bromsoksfäste
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/2/4549/3129/23871564010_ori . . . .
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/2/4549/3129/23871564005_ori . . . .
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/2/4549/3129/23871564014_ori . . . .
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/2/4549/3129/23871564013_ori . . . .

_________________
Markus Hedberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Hmm spindel måtten är för mig just nu en jä... gröt

Korrekta ingångs mått på std spindel känns som det behöver kollas ordenligt.
Wilwood-spindeln finns det justa ritingar på, men saknas hur mycket övre och undre kulbultarna bygger.
Och hur mycket hjulnavet bygger, se ritning på nav som finns. Mått N i tabellen (pdf finns tidiare i denna tråd)

Detta är vättiga mått att mäta upp.
Hoppas min flinta cad-ritning är läsbar
Jag tycker vi börjar med spindel.



ps
Jag litar inte på någon, minst på mig själv

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



fuling skrev:
Hmm spindel måtten är för mig just nu en jä... gröt

Korrekta ingångs mått på std spindel känns som det behöver kollas ordenligt.
Wilwood-spindeln finns det justa ritingar på, men saknas hur mycket övre och undre kulbultarna bygger.
Och hur mycket hjulnavet bygger, se ritning på nav som finns. Mått N i tabellen (pdf finns tidiare i denna tråd)

Detta är vättiga mått att mäta upp.
Hoppas min flinta cad-ritning är läsbar
Jag tycker vi börjar med spindel.
<bild>


ps
Jag litar inte på någon, minst på mig själv


Jag ska se om jag kan rota fram framvagnsupphängningen till helgen och ta lite mått. Blev inslängd under altanen för att göra plats i garaget för några helger sedan.

Bilen är som sagt en -69 med trumbromsar, men enda skillnaden mellan 67-73 är diametern på tappen och bromsfästena, så övrig geometri borde vara samma. Kulleder och hubbar för originalspindeln ska passa direkt på Wilwood-spindlarna också, men infästningspunkterna för bärarmarna kan nog variera mellan åren. Siffrorna som jag länkade känns rimliga i huvudet efter att ha jämfört bilder mellan de två.

Originalspindlar:
http://mmcdn.paravel.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/Picture-101.jpg . . . .
http://mmcdn.paravel.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/Picture-104.jpg . . . .

Kan även tillägga att H5 på sista bilden i din skiss inte är något jag kan mäta då endast vissa eftermarknadsgrejer har dämparfästet på nedre bärarmen (och oftast nedre fästet på ovansidan av nedre armen). Jag har fortfarande original där allt är fäst på den övre bärarmen, men allt är lösplockat så jag får se om jag är motiverad att skruva tillbaka det. H3 och UB5 på den övre bärarmen borde däremot gå att mäta.

fuling skrev:

Hur mycket bygger kulbultarna över och undre från spindelen?
Måste lägga till dessa på 207 och 207,5.
https://www.wilwood.com/PDF/flyers/fl193.pdf

Vad har Mustangen för bultmönster std?
Och vad har du nu?
Jag vill veta "N" måttet
https://www.wilwood.com/PDF/DataSheets/ds719.pdf


Återkommer med kulbultarna senare.
Bultmönstret är 5x 4,5" = 5x 114,3 mm
Om jag läser av rätt så borde det vara hub nr 270-11058, där N = 1,76" = 44,7 mm. Ska kontrollmäta mina hubbar senare om det går utan att lossa på allt.

_________________
Markus Hedberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Casgar
Hmm jag vet, H5 och UB5 sitter fel, jag kan inte lyckas jämt
Japp mät måtten på över bärarm istället
Ger att vi kan dubbelkäcka MR(utväxlingen mellan fjäder och hjulrörese)

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Jyrgen
Varberg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 74


Trådstartare
Hallå! Kul med en till sin funderar över samma saker. Välkommen in i tråden. Jag har legat på latsidan det sista och ägnat tiden åt skidåkning samt rusdryck. Nu är jag tillbaka i verkligheten och ska snart på projektet igen. Kul att ni skrivit mycket i tråden sedan jag kollade sist. Ska läsa mera noggrant imorgon.

Jag tror att det borde gå att sätta på original trumbroms nav på wilwood spindeln. Nu har vi troligen olika lagerdimmensioner eftersom att Ford bytte axeltapp i slutet på 60 talet men när jag jämförde mina demonterade trumbromsnav med wilwoods nav så skiljde det bara någon tiondels millimeter axiellt mellan innre och yttre lager på original 67 och wilwood. Då konstruktionen det ut som den gör så borde det finns utrymme för avvikelsen. Eftersom att det är koniska rullager med lösa ytterringar så går det att para ihop en lösning som funkar radiellt. Har lite anteckningar om detta som jag kan återkomma med.

Mina nya coilovern har anlänt och har även börjat med bakaxelbyte, så nu är det lite annat på gång också.

_________________
Jens Johansson
Citera
Jyrgen
Varberg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 74


Trådstartare
fuling skrev:


EDIT:
Hur mycket bygger kulbultarna över och undre från spindelen?
Måste lägga till dessa på 207 och 207,5.
https://www.wilwood.com/PDF/flyers/fl193.pdf


Jag tog loss min original spindel och mätte relativt bra mått på detta.
Utan att kapa sönder lederna så fick jag måttet 270mm mellan övre och undre kula i spindelleden. Övre och nedre anläggningsyta på spindeln var 217mm. 10mm längre än wilwood, precis som redan sagts. 270- 217 = 53mm extra höjd som själva spindellederna bygger tillsammans.

Kolla min länk ovan i tråden. Den som heter något i stil med "original spindel med Shellbysänkning" . Klicka in på fliken om spindeln så har du axeltappens y-koordinater med. Detta gäller ju spindeln ifrån 67 men jag har läst på något forum att det bara är axeltappens dimension och lagersom skiljer på senare modeller. Detta är ju dock obekräftat.
Citat:

Vad har Mustangen för bultmönster std?
Och vad har du nu?
Jag vill veta "N" måttet
https://www.wilwood.com/PDF/DataSheets/ds719.pdf


N måttet har jag räknat på med olika nav. Kan plocka fram det vid tillfälle. Mustang har 4,5x5 bultmönster och jag behöver 120x5 till BMW fälgar.

_________________
Jens Johansson
Citera
Jyrgen
Varberg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 74


Trådstartare
fuling skrev:


EDIT:
Hur mycket bygger kulbultarna över och undre från spindelen?
Måste lägga till dessa på 207 och 207,5.
https://www.wilwood.com/PDF/flyers/fl193.pdf


Jag tog loss min original spindel och mätte relativt bra mått på detta.
Utan att kapa sönder lederna så fick jag måttet 270mm mellan övre och undre kula i spindelleden. Övre och nedre anläggningsyta på spindeln var 217mm. 10mm längre än wilwood, precis som redan sagts. 270- 217 = 53mm extra höjd som själva spindellederna bygger tillsammans.

Kolla min länk ovan i tråden. Den som heter något i stil med "original spindel med Shellbysänkning" . Klicka in på fliken om spindeln så har du axeltappens y-koordinater med. Detta gäller ju spindeln ifrån 67 men jag har läst på något forum att det bara är axeltappens dimension och lagersom skiljer på senare modeller. Detta är ju dock obekräftat.
Citat:

Vad har Mustangen för bultmönster std?
Och vad har du nu?
Jag vill veta "N" måttet
https://www.wilwood.com/PDF/DataSheets/ds719.pdf


N måttet har jag räknat på med olika nav. Kan plocka fram det vid tillfälle. Mustang har 4,5x5 bultmönster och jag behöver 120x5 till BMW fälgar.

_________________
Jens Johansson
Citera
mekomaskin
Norderåsen
Här sen Mar 2010
Inlägg: 72



Hej!
Kanske off topic, men jag pratade med en gammal banraceåkare (minns inte vem) för några år sedan som sade att dom som körde bana Sverige med Mustanger förr brukade köra med Volvo 140 framvagn, eftersom det var svårt få till något vidare med originalgrejerna.
Efter att ha tittat igenom den här tråden tråden så anar jag vad han pratade om...

_________________
Mikael Söderholm
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



Jyrgen skrev:

Jag tog loss min original spindel och mätte relativt bra mått på detta.
Utan att kapa sönder lederna så fick jag måttet 270mm mellan övre och undre kula i spindelleden. Övre och nedre anläggningsyta på spindeln var 217mm. 10mm längre än wilwood, precis som redan sagts. 270- 217 = 53mm extra höjd som själva spindellederna bygger tillsammans.


Bra att du kollade, för jag hade lite mer problem eftersom hela upphängningen sitter kvar på mina spindlar, och jag saknar verktyg för att demontera dem för tillfället. Totala höjden på spindeln mätte jag dock till exakt samma som du, så den kan jag bekräfta. Övriga mått från en -69 mustang enligt ritningen (+/- ca 2mm):

Y1 = 86 (uppskattning baserat på data från mitt första inlägg)
Z1 (minus kulled) = 44
Z2 (minus kulled) =173
SAI/KPI = ~8 (enligt personer på internet )
CC ÖD (ÖB?) =745
CC UB = 460-505 (variabel för camberjustering)
H2 = 247
H3 = ~0
ÖB = 245
UB = 410
UB3 (fast mätt på den övre bärarmen) = 137

För att ha någon bra referensvinkel på nedre bärarmen föreslår jag att man bör sätta H1 = H4 = Däckdiametern/2-Z1 = ~283 med 245/40R18

_________________
Markus Hedberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Jyrgen:
Citat:
Jag tog loss min original spindel och mätte relativt bra mått på detta.
Utan att kapa sönder lederna så fick jag måttet 270mm mellan övre och undre kula i spindelleden.
Övre och nedre anläggningsyta på spindeln var 217mm.
10mm längre än wilwood, precis som redan sagts. 270- 217 = 53mm extra höjd som själva spindellederna bygger tillsammans.


Bra, då antar jag övre och undre spindeleden är lika, 53/2 ->26,5mm

Citat:
Kolla min länk ovan i tråden.
Den som heter något i stil med "original spindel med Shellbysänkning" .
Klicka in på fliken om spindeln så har du axeltappens y-koordinater med.
Detta gäller ju spindeln ifrån 67 men jag har läst på något forum att det bara är axeltappens dimension och lagersom skiljer på senare modeller.
Detta är ju dock obekräftat.


Du har väll flyttat övre bärarmen i karossen? (Shellbysänkning)
Sätt måtten, ritingen på spindlarna, kalasbra (saknade bara måttet på spindelederna)



Casgar:
Har du sätt/tittat på
http://vsusp.com
(Under prefs kan du få mm i stället för äckelmått )

Vad har du för ET på fäljarna?
Sankar mått y2, H5, cc3
Med y2 kan vi kolla spindelvinkelen(alfa) (8grd)

Hmm sen h4 är dubbelmåttsat av mig med flit, typ kontorll mått.
h4 borde ligga ca 253, är h1 lika så står undre länkarmen horisontelt


Jyrgen och Casgar:
Y1?
Jyrgen =122 och Casgar = 86
Vad är rätt/fel?
Jyrgens 122 är väll 102 utan spacer, eller?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

mekomaskin:
I många fall går en dubbel A-armsgeometri att fixa med rätt små medel.
Volvo 140 framvagen behöver också lite masering

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



fuling skrev:

Vad har du för ET på fäljarna?
Sankar mått y2, H5, cc3
Med y2 kan vi kolla spindelvinkelen(alfa) (8grd)

Hmm sen h4 är dubbelmåttsat av mig med flit, typ kontorll mått.
h4 borde ligga ca 253, är h1 lika så står undre länkarmen horisontelt

Jyrgen och Casgar:
Y1?
Jyrgen =122 och Casgar = 86
Vad är rätt/fel?
Jyrgens 122 är väll 102 utan spacer, eller?


Har som sagt allt monterat kvar på spindeln och kan inte mäta särskilt exakt själv. Men ska ta en liten titt till i helgen.

Mitt Y1-mått är fram till där inre lagret börjar, d.v.s. exklusive hubben. Med hubben så kommer jag fram till 130 mm, men just detta är som sagt bara ett uppskattat mått då jag har svårt att mäta exakt. Jag litar på att Jyrgens mått är mer exakta.

Är det centrum av fjäderns anliggningsyta i toppen av H5 och CC3?

Mitt H2-mått är för övrigt inte med Shelby-sänkning.

Gällande ET så har jag originalfälgar för tillfället original (0 - +6?) men kommer förmodligen att ha liknande ET som Jyrgen i slutändan, runt +20, om Wilwood-spindeln skulle gå att använda.

_________________
Markus Hedberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Något nytt, hänt något?
Jag har titta på wilwood spindlarna:
Skrubb nu med ET 39 och 20mm spacer -> ca ca 75mm
Wi. Std -> ca ca 31mm med ET39 utan spacer
Wi. 2" dropp ca ca 51mm med ET39
N-måttet är hänger lite i luften på Wi. spindlarna.
Sen jag skulle förlänga undre länkarmen då hålls spårvidden ca ca lika.

Sen Wi. std eller dropp?
Vet inte just nu, behöver ett mått från mark till under innre länkarms cc fäste i karossen.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



fuling skrev:
Något nytt, hänt något?
Jag har titta på wilwood spindlarna:
Skrubb nu med ET 39 och 20mm spacer -> ca ca 75mm
Wi. Std -> ca ca 31mm med ET39 utan spacer
Wi. 2" dropp ca ca 51mm med ET39
N-måttet är hänger lite i luften på Wi. spindlarna.
Sen jag skulle förlänga undre länkarmen då hålls spårvidden ca ca lika.

Sen Wi. std eller dropp?
Vet inte just nu, behöver ett mått från mark till under innre länkarms cc fäste i karossen.


Har inte hänt något mer på min front i alla fall, och kommer förmodligen inte att hända något på ett bra tag gällande upphängningen då min bil står demonterad på pallbockar som sagt. Jag kan därför inte bidra med något mått från marken till nedre bärarmens infästning heller tyvärr. Original så tror jag bärarmen pekade neråt mot spindeln med 5-10 grader. Sänker man bilen något, vilket jag kommer att göra så borde den hamna något så nära horisontell, varför jag tycker det borde vara en bra utgångspunkt, d.v.s. H1=H4=241mm (om jag räknat rätt med 245/40R18 den här gången).

N-måttet med Wilwood-spindlarnas standardhub är ca 44,2 mm, original för 65-69 med small block är 44,7 mm och för 68-69 big block 42,9, detta enligt Wilwoods hub-lista.

Nedre bärarmarnas infästning i karossen har ett CC-mått på ~460-505 mm (för en -69 och -70 åtminstone), eller en justeringsmån på ~23 mm per sida. Det finns även gott med utrymme i infästningen ifall man vill vidga slitsen och öka justeringsmånen utåt med åtminstone det dubbla, d.v.s. upp till ~550 mm CC. Eller är det att föredra att fysiskt förlänga armen istället för att bara flytta fästpunkterna? Armarna verkar ju vara ganska långa med moderna bilars mått mätt.

Gällande spindeln så är Wilwood standard-spindeln mer intressant för mig då den ger en lägre skrubbradie samt inte sänker bilen lika radikalt. Jyrgen är kanske av en annan åsikt.

Gällande din beräknade skrubb så får jag andra siffror när jag matar in i VSusp tillsammans med ET39 och Jyrgens siffror från hans VSusp tidigare i tråden. Ca 20 mm med Wilwood standard-spindel och 30 mm med drop-spindeln. Att radien skulle minska med 20 mm mellan spindlarna borde bara kunna ske ifall spindelvinkeln är närmare 20-25 grader? Höjdskillnaden är bara 2 tum, eller 5,08 cm.

_________________
Markus Hedberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Casgar:
Du har helt rätt, ca skrubbradie Wi. std = ca ca 20 och Wi. 2" dropp ca ca 30mm (med ET39)
Tack för det.

N-måttet hängre lite luften, beror bla på vilket bultmönter man väljer.

Vad vill ni har för spårvidd?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



fuling skrev:
Casgar:
Vad vill ni har för spårvidd?


Standard från fabrik med 14x7" och ET10 var 1486 mm. Med Wilwood-spindeln kan man förmodligen gå upp till 9" breda fälgar fram med högre ET, men för enkelhetens skull tycker jag vi kan utgå från originalbredden.

_________________
Markus Hedberg
Citera
Jyrgen
Varberg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 74


Trådstartare
hej på er!

ledsen att jag inte givit respons på ett tag. det har kommit en del annat i vägen. Jag håller på med bakaxelbyte och coiloverconvertering fram samtidigt som tiden är väldigt begränsad just nu.

Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått och följer tråden lite på håll. Framvagnen kommer troligen att sättas ihop precis som den va men med coilovers och skivbromsar. när bakvagnen, skivbromsarna och coiloversen är på plats får jag grotta ner mig i detta igen.

_________________
Jens Johansson
Citera
Casgar
Umeå
Här sen Feb 2020
Inlägg: 8



Närmar mig inköp av upphängning och tänkte kolla lite ifall jag tänker rätt.

https://www.lastdeadlast.com/coppermine/albums/userpics/10001/2011-03- . . . .

På bilden är kittet jag förmodligen kommer att köra med. Som man ser så är coilovern fäst i nedre bärarmen till skillnad från övre i original. Ifall jag byter till Wilwood-spindeln hamnar den övre kulleden ca 1cm in och 1 cm ner relativt till originalspindeln. För att camber inte ska bli helt åt h-vete måste jag flytta ut nedre bärarmen. Det eventuella problemet jag ser är att övre bärarmen/kulleden hamnar närmare fjädern och riskerar att ta. Bilden visar med upphängningen hängande utan last och det är i det läget som bärarmen är närmast fjädern.

Kommer att fråga tillverkaren om marginaler, så det är inte ens säkert att det blir ett problem, men om vi antar att det blir ett problem kan man då flytta övre och nedre fästpunkt för coilover vertikalt neråt några cm för att öka marginalerna utan att motion ratio förändras (anta att nedre bärarm är horisontell för enkelhetens skull)? I mitt huvud så är svaret ja, men jag tänkte jag skulle fråga experterna för säkerhets skull.

En annan lösning vore att luta in övre fästet, men då är det frågan om hur mycket det påverkar motion ratio. Dämparen är ändå anpassad för en specifik dämparlutning. Men skillnaden är kanske marginell i slutändan?

Tankar?

_________________
Markus Hedberg
Citera
Skruva banåkabil
Hjälp kring hjulinställning framvagn 67 mustang
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
23 besök senaste veckan (12176 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande