Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
KE-Jet -> nytt insprut
2 besök senaste veckan (798 totalt)
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3462


Trådstartare
KE-Jet -> nytt insprut

Går detta att genomföra samt får man några possitiva följder av det?
Har någon gjort detta på et liknade system?
Är KJ-Jettens "spridare" samma diameter som en elektrisk? (passar den direkt i)

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5852



Hej

Det kan ju inte bli sämre ;-)

Allvarligt talat, ett välfungerande KE på en standardmotor finns det knappast nån anledning att byta ut. Om det trilskas eller om man trimmar är det en annan femma, speciellt om du väljer ett programmerbart sprut.

K/KE-jetronic har mekaniska spridare vars diameter är mindre än elektroniska. I vissa fall är insugen gjorda med "insatser" så att man kan få i båda typerna av spridare (det gäller många VAG-bilar) men hur det är i ditt fall (antar att det är MB?) vet jag inte. Annars brukar det gå bra att fräsa upp spridarhålen.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622



Ke, åtminstone på VAG's femmor är mkt sinnerikt system..

men desvärre klurigt att hålla med själv..

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Skruva banåkabil
KE-Jet -> nytt insprut
2 besök senaste veckan (798 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande