Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (798 totalt) |
KE-Jet -> nytt insprut
Går detta att genomföra samt får man några possitiva följder av det? Har någon gjort detta på et liknade system? Är KJ-Jettens "spridare" samma diameter som en elektrisk? (passar den direkt i) _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
Hej
Det kan ju inte bli sämre ;-) Allvarligt talat, ett välfungerande KE på en standardmotor finns det knappast nån anledning att byta ut. Om det trilskas eller om man trimmar är det en annan femma, speciellt om du väljer ett programmerbart sprut. K/KE-jetronic har mekaniska spridare vars diameter är mindre än elektroniska. I vissa fall är insugen gjorda med "insatser" så att man kan få i båda typerna av spridare (det gäller många VAG-bilar) men hur det är i ditt fall (antar att det är MB?) vet jag inte. Annars brukar det gå bra att fräsa upp spridarhålen. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (798 totalt) |