Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Banor och bilar till Race07
2 besök senaste veckan (1637 totalt)
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429


Trådstartare
Tjena på er.
Skulle damma av min ratt och pedalställ här om dan.
Tänkte även jag skulle installera lite banor och andra bilar, men till min upptäckt så finns inte nogripracing.com längre. finns det andra sidor liknande denna att ladda banor/bilar till race07
Citera
TexasRx7
Borås
Här sen Jan 2014
Inlägg: 149



Tjena!

Jag skulle rekomendera att uppgradera till Raceroom istället, Det är en uppföljare på Race07 och grundspelet är gratis. Det finns Svenska banor och stort urval av bilar.

http://game.raceroom.com/

Mvh//Jesper

_________________
Jesper Olofsson

- Kinnekulle 1:01.66
- Mantorp 1:30.729
- Gelleråsen 1:14.827
- Knutstorp 1:07,368
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Instämmer med ovan, race07 är rätt gammalt i många avseenden och med det följer att resurser börjar försvinna.
Är det specifikt svenska banor du söker så är raceroom enda riktiga alternativet, och även om spelet i grund är gratis så får du nog räkna med några hundralappar om du vill köpa alla bilar och banor du vill ha.

Är det körning i allmänhet du är ute efter finns det fler simulatorer som lyfter känsla och simulering ännu högre än Raceroom gör (personliga favoriten är rFactor2, men där finns lite andra små issues, det är lite oslipat men bäst i feedback och fysik enligt mig). Dock, klivet från race07 till Raceroom är rätt rejält, utvecklingen har verkligen inte stått still.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Racingsimulatorer
Banor och bilar till Race07
2 besök senaste veckan (1637 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande