Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30, 330iK
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 23, 24, 25   >>
35 besök senaste veckan (57757 totalt)
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Om det ska vara M-dekor gillar jag den här varianten som Bigazzi använde 1990.

Cleant och stilfullt om det ska vara gata/bana!



Går ju givetvis att komplettera med något på front/huv om man önskar det.
(Personligen tycker jag att de senare M-dekorerna som BMW använt kan bli lite too much...)

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Martin G skrev:
Om det ska vara M-dekor gillar jag den här varianten som Bigazzi använde 1990.

Cleant och stilfullt om det ska vara gata/bana!

(Personligen tycker jag att de senare M-dekorerna som BMW använt kan bli lite too much...)


+ 1 på den!

För min personliga del så är det lite antingen eller. En replika av DTM-dekoren med antingen
Warsteiner/Wintershall-reklamen eller lite mer ovanliga Original BMW Teile-dekoren är
riktigt coolt - om man går hela vägen.
Om man inte vill gå så långt känns det som att en solid färg rakt över är mer min melodi...

Det är ju tur att alla tycker olika!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
eller lite mer ovanliga Original BMW Teile-dekoren är
riktigt coolt -


+1 på den, är thumbs up
Frågan är hur man skall få till den?
Går såklart att printa och helfoliera men känns komplext och dyrt ?

_________________
Patrik Skoog
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Lacka, sen dekaler.

Mest iskalla är att lacka hela dekoren 😁

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Många klibbor blir det, men det är ju fullt möjligt.

Just do it - you know you want to!



_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
erikjakan skrev:
Lacka, sen dekaler.
Mest iskalla är att lacka hela dekoren 😁

Ge lackeraren ett litet extrauppdrag innan klarlacken

Christian Jansson skrev:
Många klibbor blir det, men det är ju fullt möjligt.
Just do it - you know you want to!


_________________
Patrik Skoog
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5278



Finns mycket spännande här att välja på https://www.creative-vinyl.com/en/9-bmw?p=2

Dålig koll på kvaliten på klibborna dock.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
robber skrev:
Finns mycket spännande här att välja på https://www.creative-vinyl.com/en/9-bmw?p=2
Dålig koll på kvaliten på klibborna dock.


Tack för tips! -fler sådana är välkomna, letar själv på ebay osv... men svårt som du säger att veta kvaliten.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Ny växellåda kräver annan kardan, så jag var hos supertrevliga Leif Spalding och fick hjälp att byta främre rör + balansering. Kanon service, samt en historielektion från Leif på "hans tid" då det åktes bred E30 med äkta DTM kaross och M5V8 under huven

Han hade lite trevliga saker från Floßmann kvar på loftet som jag fick med mig hem... -får se om de åker på, sparas eller säljs på sikt!

Om någon behöver så finns det en flighcase med 50 uppsättningar fjädrar tillsalu för en billig peng!

Resterande på bilden + lite till hämtades upp hos Viktor på Schmiedmann "på vägen". Nu återstår tillpassning av vinge och bakre kofångare. Får bli till helgen det!



_________________
Patrik Skoog
Citera
Andersson-Motorsport
Kumla
Här sen Aug 2021
Inlägg: 132



robber skrev:
Finns mycket spännande här att välja på https://www.creative-vinyl.com/en/9-bmw?p=2

Dålig koll på kvaliten på klibborna dock.


Jag köpte kitt därifrån, bra kvalitet och support. Tröttnade fort på designen dock så nu är bilen vit igen

_________________
Viktor Andersson
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4085



Mina funderingar angående lack/dekaler:

Någonstans går det en gräns när bilen blir så iögonfallande att man väcker uppmärksamhet överallt och hela tiden, frågan är om man vill det? Folk ska ta kort och prata men du ville bara stanna och köpa en snabb matkasse när du hade vägarna förbi affären.

I min värld är en diskretare sleeper lättare att leva med i långa loppet om man tänker använda bilen till vardags då och då.
Christians röda 316E30/M3 är en bil jag gillar för den har ett nedtonat stuk som bara väcker uppmärksamhet hos dem som är lite mer bilintresserade än genomsnittet, samtidigt går den som ett skott på bana.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Andersson-Motorsport
Kumla
Här sen Aug 2021
Inlägg: 132



Patrik Skoog skrev:

Han hade lite trevliga saker från Floßmann kvar på loftet som jag fick med mig hem... -får se om de åker på, sparas eller säljs på sikt!


Den dagen du ska sälja nått från de godbitar du kom över önskar jag mer än gärna ett PM

_________________
Viktor Andersson
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Andersson-Motorsport skrev:

Den dagen du ska sälja nått från de godbitar du kom över önskar jag mer än gärna ett PM


Absolut!
Om någon vecka när allt (förhoppningsvis) är på lack så skall jag börja sortera ut bland det jag inte skall använda själv. Troligen kolfiberskärmar, bakstötfångare, M3 ställbar vinge och kanske en splitter fram modell stor.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Janne J skrev:
Mina funderingar angående lack/dekaler:

Någonstans går det en gräns när bilen blir så iögonfallande att man väcker uppmärksamhet överallt och hela tiden, frågan är om man vill det? Folk ska ta kort och prata men du ville bara stanna och köpa en snabb matkasse när du hade vägarna förbi affären.

I min värld är en diskretare sleeper lättare att leva med i långa loppet om man tänker använda bilen till vardags då och då.
Christians röda 316E30/M3 är en bil jag gillar för den har ett nedtonat stuk som bara väcker uppmärksamhet hos dem som är lite mer bilintresserade än genomsnittet, samtidigt går den som ett skott på bana.


Är inne på samma spår. Skall börja med att få allt att lira innan det eventuellt blir tal om "pimp". Dock kul att börja fundera på slutresultatet parallellt

_________________
Patrik Skoog
Citera
Andersson-Motorsport
Kumla
Här sen Aug 2021
Inlägg: 132



Patrik Skoog skrev:
Andersson-Motorsport skrev:

Den dagen du ska sälja nått från de godbitar du kom över önskar jag mer än gärna ett PM


Absolut!
Om någon vecka när allt (förhoppningsvis) är på lack så skall jag börja sortera ut bland det jag inte skall använda själv. Troligen kolfiberskärmar, bakstötfångare, M3 ställbar vinge och kanske en splitter fram modell stor.


Låter spännande

_________________
Viktor Andersson
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1338



Fördelen med dekaler/dekor är att du kan ta bort den om du tröttnar eller vill byta, med lack eller dekor under klarlack blir det inte lika lätt.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Westersund skrev:
Fördelen med dekaler/dekor är att du kan ta bort den om du tröttnar eller vill byta, med lack eller dekor under klarlack blir det inte lika lätt.



_________________
Patrik Skoog
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Vingen inpassad och klar, med ställbar flärp blir det massa downforce
Hålen efter Mtech2 vingen igensvetsade, likaså original lås och öppning av baklucka och ersatt med en sprint i 80-tals stuk under vingen.



Min ursprungliga plan att få dit min nyinköpta bakdel gick åt h-elvete. Dålig passform och inte anpassad efter M3 fäste bak gjorde att jag helt enkelt fick kassera en ny bakre kofångare...

Den andre jag hade på vinden var för dålig för att rädda så nu blir det tyvärr att såga och anpassa min Flossmann kolfiber bakdel för 4 pipor som jag egentligen ville spara...


_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2166



Varför inte göra en form på kolfiber delen och göra en ny kofångare i polyester/glas... då kan du köttar friskt.. e ju varken speciellt svårt eller dyrt.. och du kan göra fler i reserv eller sälja...

_________________
Michael Thulesius
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Michael Th skrev:
Varför inte göra en form på kolfiber delen och göra en ny kofångare i polyester/glas... då kan du köttar friskt.. e ju varken speciellt svårt eller dyrt.. och du kan göra fler i reserv eller sälja...


Skulle såklart vara möjligt men att hålla på med glasfiber är inget jag gillar och är speciellt duktig på, överlåter det till andra

Har satt kapen i kolfibern, får se hur detta slutar

_________________
Patrik Skoog
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677


Trådstartare
Avlastad hos lackeraren!
Längtar redan tills den är klar..

Bra tillfälle att storstäda verkstan efter allt karosseri jobb.



Fick också lära mig att det finns många varianter av Alpinvit 3, valde den vitaste av den, vilket tydligen också var den vanligaste.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30, 330iK
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 23, 24, 25   >>
35 besök senaste veckan (57757 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande