Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Introduktionspris fram till 24 FEB på GoProvideo-Analysmjukv
2133 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
https://www.race-technology.com/gb/gopro


Inte klickbart, bara en screenshot:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare





_________________
Magnus Thomé
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Såg visst detta lite sent.

Är det någon som har provat? Är det någon som vilken uppdateringsfrekvens det är på GoPros inbyggda
GPS-mottagare? Funkar det bra när man som jag har kameran mitt inne i bilen? Jag tänker på att taket kanske
skärmar av signalen.

Ja jag vet... men jag är för lat för att googla

//Daniel

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
20Hz!

Under taket... Vet ej. Har du gamla filmer så är det bara att testa o se i programmets testversion thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Magnus Thomé skrev:
20Hz!


Inte illa.

Magnus Thomé skrev:
Under taket... Vet ej. Har du gamla filmer så är det bara att testa o se i programmets testversion thumbs up


Aha. Bra idé. Tackar.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Magnus Thomé skrev:
Under taket... Vet ej. Har du gamla filmer så är det bara att testa o se i programmets testversion thumbs up


Hade ju varit fint om inte GPSen inte varit avslagen när jag filmade...
Men programvaran verkar helt ok. Att slå ihop filmer är betydligt smidigare än i Gopros egen programvara.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



Magnus Thomé skrev:
20Hz!

Under taket... Vet ej. Har du gamla filmer så är det bara att testa o se i programmets testversion thumbs up


Känns ändå som en ganska bra deal för att få GPS och accelerometerdata och slippa en separat mobiltelefon och gps puck.

Frågan är hur bra GPS mottagningen blir då man inte gärna vill sätta kameran mitt i vindrutan? Vilken generation på GoPro behöver man?

Kompletera med en Race Capture känns trevligt för att få in ev CAN eller OBD data och starta och stoppa kameran.
https://www.autosportlabs.com/product/racecapturetrack-mk2/

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Andreas Millbro skrev:
Vilken generation på GoPro behöver man?


"GoPro models that feature GPS: 5 Black, 6 Black, 7 Black, 8 Black and 7 Silver"

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
goliat_43
Uppsala
Här sen Sep 2006
Inlägg: 54



Spenderade halva natten med att komma igång med programmet och måste säga att det verkar extremt trevligt. Några smakprov på vad som tagit mig 5-6h att få till. Då inklusive tid att kolla på ett par introduktionsvideos, lära mig grunderna i programmet, krångla lite med min gopro, köra lite analys och faktiskt förstå lite om hur jag kör samt nån timme på att skapa upp templates etc. för att skapa video som sen kommer återanvändas.

Tror det här kan vara ett fantastiskt verktyg för att enkelt kunna börja begripa varför en del varv blir snabba (hmm, jaooo, allt är relativt..) och andra inte fullt så snabba. Kommer fortsätta testa i 30dagars gratis, men svårt att se att jag inte köper det.

Ni får bortse från att jag inte kan köra, andra gången i karten och den är så sjukt mycket snabbare än vad jag är

And reas Mill bro skrev:

Kompletera med en Race Capture känns trevligt för att få in ev CAN eller OBD data och starta och stoppa kameran.
https://www.autosportlabs.com/product/racecapturetrack-mk2/


Som jag förstår det finns det inte stöd för annan telemetri än den som kommer från GoPron vilket är lite synd. Enligt inlägg på något forum så finns det heller inga planer på stöd för andra kameror än GoPro (t.ex. Garmin Virb kan ju själv spela in extra telemetri vilket hade varit grymt smidigt).





_________________
Niclas Eriksson
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Introduktionspris fram till 24 FEB på GoProvideo-Analysmjukv
2133 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande