Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 900 T16 Aero -87 | << 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11 >> 36 besök idag (45523 totalt) |
Lite utanför din radie, men https://www.ytcenter.se/
_________________ Johan H |
||||
Ja, lite långt bort och mindebitering på 850kr. Har beslutat mig för att köpa ett DIY-kit från england istället. Då kan man dessutom komplettera med enstaka detaljer man glömt hemma själv. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Ajfaen, men DIY är ju intressant. Själv så har jag bara testat att använda elektrolys för att få bort rost. Funkar riktigt bra! _________________ Fredrik van Lienden |
||||
Enligt en gammal skröna så är de olika långa på Höger och Vänster sida. Har du mätt? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Det som verkar mest intressant är det här: https://www.gaterosplating.co.uk/pla Har sett lite videoklipp där de kör med deras kit, och det ser riktigt bra ut. De har dessutom mängder med andra ytbehandlingskit, bla anodisering av aluminium. Finns en firma i sverige som säljer kit också, men efter att sett resultatet hos en bekant som köpt deras kit är jag inte helt övertygad. Blir som en matt yta på delarna, som till viss del går att putsas bort...men vem orkar hålla på med det på varje skruv? https://gdsbutiken.se/produkt/elforz Skillnaden först och främst är att det engelska kitet innehåller fler steg i processen. Fick ett pris på £48 för frakten, så £125 totalt för det stora kitet med 10L av varje steg. Utöver det behöver man en batteriladdare eller helst ett labaggregat. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Haha, aldrig hört talas om. Men nu när du nämnt det måste jag förstås kontrollmäta ikväll. EDIT: Den skrönan kan vi begrava. Kunde inte mäta upp någon skillnad. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Jag har handlat vätskorna hos GDS butiken, men labaggregat köpte här: https://www.conrad.se/p/basetech-bt-
Vissa detaljer har blivit lite sträva, men efter lite glasblästring får de ytan jag önskar. Har även blåst skruvskallarna med glaskulor. Tyckte för övrigt att det blev så fint med glasblästrat så jag nöjde mig med lite klarlack på vevaxelhjulet. Glasblästrat remhjul Vevaxelhjul med klarlack _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi Opel Astra OPC Träffansvarig Opel Club Sweden |
||||
Kanske kommer ihåg fel, det kanske var 99an. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
_________________ Andreas Jensen 93 Aero SS -03, 93 Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org |
||||
Ja, tur för mig att man kan fuska lite. Annars kommer aldrig bilen bli färdig Haha, får väl mäta dörrarna vid tillfälle. Men mest nyfiken på hur myten uppkommit _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Myten om längd....
Jag har aldrig hört denna myt gällande 900or med tak. Däremot gällande bilar utan tak. Bernt, som är ägare av Cab No.1 (den första prototypen) lär ha fått berättat av den plåtslagare som gjorde de seriemässiga förstärkningarna på prototypen att "den bilen får aldrig krockas, ty då får den handknackas". Den är nämligen lika lång på båda sidor och därmed så kan inte seriemässiga cabdelar användas vid eventuell reparation. True or false..... Who knows _________________ David Olsson |
||||
Långt sommaruppehåll med rostlagningen. Semester och köksrenovering har hamnat i vägen.
Börjat lite smått att peta på bilen igen och denna gång blev det domkraftsinfästningen och tröskel på vänster sida. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Tack för alla glada tillrop.
Tro det eller ej, men för mig är det en stunds avkoppling att gå ut till garaget och jobba med rosten. Men visst, man ser fram emot att kunna montera tillbaka delar på bilen och börja med motorn. Fick en stund över ikväll med och fick den sista biten av innerskärmen fixad. Sen är det bara hålet i golvet kvar på främre delen, sen ska bilen vändas så bakänden kommer inåt för demonterng av chassit. Där har jag inte vågat titta ordentligt på omfattningen av rost utöver skärmkanterna, men har noterat att det finns en del gamla lagningar som jag räknar med att få göra om. Ihoplappning av höger innerskärm (mix av överbliven ekonomiplåt och skruvstädsbockad plåt) _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Våra race- och banåkarbilar Saab 900 T16 Aero -87 | << 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11 >> 36 besök idag (45523 totalt) |