Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22   >>
10 besök senaste veckan (48599 totalt)
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087




_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Kul med lite respons
Även om de handvevade torkarna var fina (ähum) så tänkte jag spontant köra både utan torkare och defroster och istället satsa på att primärt köra torra och fina dagar. Skulle inte det duga, så får Rain Off göra saken bättre
När jag beställde rutan funderade jag på om jag skulle välja eluppvärmd, men då det är en sommarbil känns det som skitsamma.

Skulle det bli diskussion om rutan så är det 4 skruvar att ta bort så är den borta och vips är alla nöjda och glada


dvorak skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=YdKBd1xBVRo



Så sjukt! Så det handlar om att ägget inte vill ha så knaperstekt bacon, för det blir ett så dåligt täcke då



Dags för nya skor!
Jag visste iofs att däcken inte var nybytta, men de var lite äldre än jag trodde...

12 år gamla i år, på en 9 år gammal bil! Jo jag tackar... Inte konstigt att den vill drifta så lätt

Lika bra att beställa nya!
Tyvärr kryllar det inte av 205/60 R13 däck så jag kunde inte köpa Kumho som jag hoppades på, utan det fick istället bli dessa!

Toyo R888R 205/60 R13

Passade på att väga en fälg när däcken ändå var av. Visar sig att vill jag spara 1 kilo ofjädrad vikt per fälg så är det lätt

Fast lite drygt 5½kg för en fälg är inte så illa

Monterat och klart, dags att skrubba in

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Snyggt!!

Gudetama är skadad... Ett ägg som är för lat för att göra något, det verkar vara hela grejen

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Premiär!
Äntligen dags för premiär på riktigt med bilen! En del mil har avverkats vid både soliga dagar och ljumna kvällar på sistone, hade bl.a. en härlig kul-tur med en bekant i hans Caterham 485s häromveckan när vi avverkade 1½h med våra bilar på kurviga vägar


Men nu till premiären!
Väderleksprognosen påstod att det skulle vara varm på lördagen, men kallt på natten. Så nu när jag ändå har möjligheten så lastade jag bilen på fredagkvällen

...och vips så behövde jag inte köra bilen i -3 grader som det var när jag gick upp på lördagen. Slog på bränslevärmaren till dragbilen och slog på kaffet istället.

Kaffet dricks såklart bäst i en sånhär



Men nu åter till det viktiga, körningen!

SVKG Sprintrace
Denna anrika (30+ år) gamla cup som i sitt fulla namn heter Rattmuffen Cup har i år ett schema med bl.a. Vårgårda flygfält och Kattleberg. Dagen till ära var vi på Kattleberg där vi både skulle ha träning och körning.



Solen sken och bilar radades upp

Men då vi vill kunna köra även med FHM gällande riktlinjer så såg vi till att hålla oss utspridda lite mer slumpmässigt med


Träningen bestod både av startövningar (head to head) och även att vi konade upp en del av banan, lät alla deltagare ta 2 vändor och sedan fick man lite feedback om körningen med tips om förbättringar.


Så hur gick det?
Jodå, jag hoppade in i bilen och gav mig iväg direkt med kalla däck i ny bil på kall asfalt. Med mycket glädje och vilja så går det att köra hyffsat fort då med
Antalet deltagare var många under dagen och då jag hjälper till med arrangemanget så höll jag min egna körning lite i bakgrunden när möjlighet fanns, men ett par vändor både med och utan passagerare hanns med för att guida och visa samtidigt som jag kände på bilen.
Resultatmässigt så blev jag snabbast av de 9st sjuor (!) som dök upp under dagen, men jag tror att jag fick stryk med någon tiondel i totalen av en känd svart Speedster. De är ju snabba de rackarna
Så till nästa gång måste jag sluta fega i inbromsningen och tighta till spåret så ska nån sekund till kapas.

Men en sak är säker, fort kommer det gå. Redan nu så har jag kört 1 sekund snabbare på vårkall asfalt på Kattleberg än jag nånsing gjorde med Speedstern, iofs så gick den på gatdäck men hade ABS och såna finesser med.

Reflektioner slumpvis i punktform
-Bra att köra bilen i mjuk setup, lätt att känna hur den känns
-Kanske behöver vaddera handbromsspaken, min armbåge hittade den några gånger
-Bromsarna känns bra, undrar om inte lite mer broms bak vore fint ändå
-Däcken funkade bra trots kylan, som övergick till +10. Ska bli intressant att se vad som är lämpligt däcktryck framöver, 1.5-1.6?
-Så skönt att ha insprutning och inte förgasare, bilen tvekade aldrig!
-Växellådsolja ska nog ses över och bytas. Reservlåda kanske är bra att ha liggande med


Filmtajm!
En kompis passade på att filma ena vändan i konbanan med. Så här kan ni ärligt och ofiltrerat se körningen, med hala däck på lite kall asfalt i en nästintill okänd bil. Kan erkänna att det är lite roligt när bilen "rör sig och lever" så jag p
assade på att känna lite på var jag har den, till nästa gång ska jag definitivt tight:a till spåret



Det låter lite gott om motorn iaf

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Grattis! Låter fint. Du har ju lyckats slå mig i konbana med Speedstern trots R-däck och kompressor.
Är det en märkbar skillnad mellan förgasare och insprutning alltså?

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Snyggt kört Fredrik!

Den låter grymt!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
jowe66
Gråbo
Här sen Jul 2019
Inlägg: 90



Kul att träffas i lördags.
Snyggt kört och bilen låter gott...

Ska försöka ha min bil klar inför nästa sprint i Vårgårda.

_________________
Johan Weinö
SSR - Super Seven Replica
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
OneYet skrev:
Grattis! Låter fint. Du har ju lyckats slå mig i konbana med Speedstern trots R-däck och kompressor.
Är det en märkbar skillnad mellan förgasare och insprutning alltså?


Tack Fredrik! Ja konbana är kul på riktigt, vore skoj att prova sjuan mot din Speedster. Kanske borde anmäla mig till Christoffers Minne?

Jo jag tycker det är stor skillnad, iaf mellan min förra bil med förgasare och denna med insprutning så jag inte säger för mycket generellt.
Förgasare har ändå en tendens att tveka vid hastiga ändringar i gasläge framförallt om man är på lägre varv. Då var min förra bil med dubbla webrar nästan lite tvekande och på gräns till hostande nån gång på Vårgårda när denna bara levererar och drar jämnt.
En Weber som de jag hade har 5 munstycken, så med såpass "låg" upplösning blir det inte lika jämnt och bra som med insprutning

Att veta att kraften alltid finns där är perfekt, för då kan jag köra på en högre växel och använda vridet med utan att behöva gå på låg växel och riskera att dra loss bakhjulen hela tiden.

dvorak skrev:
Snyggt kört Fredrik!

Den låter grymt!

På håll ser körningen bra ut iaf
Tack Peter! Den låter riktigt gott! Sugen på en ny ljuddämpare dock så jag kan njuta mer av de separata spjällhusen än av avgasljudet.

jowe66 skrev:
Kul att träffas i lördags.
Snyggt kört och bilen låter gott...

Ska försöka ha min bil klar inför nästa sprint i Vårgårda.

Alltid kul att ses och tack så mycket! Det var otippat stor skillnad i ljudkuliss mellan bilarna tyckte jag. Var själv förvånad att bägge de nya(re) Caterham-bilarna var såpass tysta, blir som sagt sugen själv på att få min lite tystare - men inte så tyst.

Bra, satsa på att få med den dit så kan vi testa lite rolig körning där

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Hur var det nu med hastighetsmätaren?
Jo tack som frågar, när jag köpte bilen så fungerade den sporadiskt och den har börjat fungera mindre och mindre för att till slut häromdagen sluta visa något alls.

Alltså dags att ta tag i det! Skrämmande jobbigt att köra runt i vardagskörning utan hastighetsmätare, det gav lite extra puls när jag i söndags (på väg till en Kul-tur med 5 andra sjuor) hamnade i en stor poliskontroll Men jag körde uppenbarligen lugnt.

Började felsökningen med lite Google som avslöjade att triggerpunkten var alldeles för klen


Så en ny bankades till


...men inte hjälpte det.
Felsökte och felsökte, kollade kabeldragning, inkoppling och testade att ersätta triggerpunkten med magnet. Inget hjälpte!

Lyckades till slut få fram artikelnumret på givaren (XS608B1PAL2 för minnes skull och tips om nån vill ha en bra givare!) så hittade jag att den var försedd med en LED i bakkant som visade när den hade kontakt (dvs triggerpunkt). Den lös konstant! Så den trodde att jag stod stilla.
Felet har troligtvis uppkommit av att triggerpunkten varit för klen och därför har givaren satts för tätt emot, säkert så den kunde läsa lite av massan på skruven som höll den med och därför slipat på givarens huvud


Så en ny givare beställdes från Italien med expressfrakt och dök upp nu idag.
Monterade den nu ikväll och vips så funkade det som det skulle!
Notera när triggern inte är där och när den är vid givaren




Och plötsligt funkar min Dash2 som den ska!


Tre intressanta reflektioner efteråt:
-Trippen har aldrig varit nollad! Kolla på bilden ovan Känns inte som att nån av tidigare ägare var riktigt intresserad av att få 100% ordning på alla funktioner.
-Hjuldiametern är satt alldeles fel, just nu motsvarar det ett mindre hjul så jag kör fortare än den visar. Men det skall jag ut och justera efter detta inlägg!
-Jag ska nog sätta dit några fler triggerpunkter. Inte för att det egentligen behövs, men ändå lite kul att ha lite mer högupplöst hastighetsmätare än 1.8m mellan varje triggerpunkt. Så med 2 punkter till så blir det en puls var 60e centimeter, det blir lite trevligare i låg fart


Nu har jag programmerat en knapp till att nolla trippen då det inte var gjort innan och den är nollad för första gången, så imorgon blir det en tur med bilen och några vändor konbana igen. Bilen ska användas!


...Bonus!

På tal om att använda bilen så var vi som sagt 6st sjuor på en 20 milatur i söndags, vad är roligare än en Sjua? Många sjuor!







_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



Figgz skrev:
Skrämmande jobbigt att köra runt i vardagskörning utan hastighetsmätare, det gav lite extra puls när jag i söndags (på väg till en Kul-tur med 5 andra sjuor) hamnade i en stor poliskontroll Men jag körde uppenbarligen lugnt.

Jag har än inte blivit stoppad av polisen med se7en....
Man kör ju alltid lugnt och städat

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
super7 skrev:
Figgz skrev:
Skrämmande jobbigt att köra runt i vardagskörning utan hastighetsmätare, det gav lite extra puls när jag i söndags (på väg till en Kul-tur med 5 andra sjuor) hamnade i en stor poliskontroll Men jag körde uppenbarligen lugnt.

Jag har än inte blivit stoppad av polisen med se7en....
Man kör ju alltid lugnt och städat


thumbs up
Klart man alltid kör lugnt!
Med min gamla "Astrett" jag hade för 15 år sedan blev jag stoppad av polis och insatsstyrka med skottsäkra västar och skarpladdade automatgevär när jag var ute på kurviga vägar på en riktigt kul-tur en kväll, då var man inte lika kaxig när de pekar på en med gevär, lyser på en med lampa och skriker "STÄNG AV MOTORN OCH SÄTT HÄNDERNA PÅ RATTEN"...
...Fast det visade sig att de jagade några som hade rånat IKEA i närheten och hörde två bilar komma i bra fart på småvägarna och satte upp vägspärr
Det tog inte lång tid för dem att genomsöka urrensade bilar Sedan avslutade de med orden "Ha de skoj grabbar, balla bilar ni har! Ring om ni ser något konstigt"



Konbana och filmdags!
Som jag nämnde i förra inlägget så fanns det möjlighet till konbana även denna helg - och en sån chans måste man bara ta vara på!
Idag var det SVKG som arrangerade konbana för MX5 Racing-gänget, så jag var där för att hjälpa till, vara lite spårvalsguide och allmän instruktör för konbana. Alltid kul att göra andra bättre! thumbs up

Men jag hade ju lite egna mål med, vi kollar bakåt:

Figgz skrev:

Så till nästa gång måste jag sluta fega i inbromsningen och tighta till spåret så ska nån sekund till kapas.

Men en sak är säker, fort kommer det gå. Redan nu så har jag kört 1 sekund snabbare på vårkall asfalt på Kattleberg än jag nånsing gjorde med Speedstern, iofs så gick den på gatdäck men hade ABS och såna finesser med.


Yupp, målet var klart - tightare spår, våga mer och börja använda bilen.

Förra körningen i mitten av april gav dessa tider som bäst:
41,76
41,82
42,22

Så konsekventa tider, men vore det inte kul att knäcka 40 gränsen?
Nu gick det inte riktigt idag, men jag tog i lite mer och fick till:
40.38
+ lite andra 40 tider, men då blev det även en konträff, måste vänja mig vid att bilen är bredare bak än fram

Såhär kan det se ut när man skickar ut en kon till rymdstationen ISS:


Jomenvisst var det kul och en bra tid fram till att bakskärmen fick ett orange märke mitt på, men vad tusan... Man måste ju våga för att hitta gränsen!



Här är en körning, något renare. Tror det är 40.38 tiden men har inte klockat


Nästa gång ska 40 tiden knäckas, men tyvärr var vi tvungna att köra inbromsning med tight stoppkon idag pga att banan fick kortas ner lite, annars borde nog några få tiondelar sparats vid inbromsningen.
Nog gick det att tighta till spåret lite mer, det jag behöver vänja mig nu är att få med lite mer fart ändå utan att tappa bakvagnen när det går fort. Är inte van vid detta vikt/effektförhållande.

Att lägga till på ToDo:
-Cornerweight hade varit intressant
-Se över bromsbalans, mer bak är nog inte fel

Hastighetsmätaren då?
Har funkat klanderfritt! Riktigt skönt att ha koll på hur fort man kör, som plus funkar lite andra funktioner då som att visa vilken växel man har i mm. Det är ju nödvändigt på en sån här bil
Tror jag fick till kalibreringen av däckstorlek bra med, enligt Google maps var det 36km hemifrån till körningen och när jag kom fram så slog trippen över till 37km. Så extremt lite felvisning blev det, åt rätt håll thumbs up

Tack till Chriss Rice för filmerna!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dmagnusl
Skåne
Här sen Dec 2005
Inlägg: 49



Tack för tipsen och turen på Kattleberg Fredrik. Var riktigt kul när du visade hur en MX-5 ska hanteras på en konbana.
Från första till bästa körning kapade jag 9 sekunder. Slutade med 45.89 sek.

_________________
Magnus Larsson
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4091



Mycket trevligt skrivet, verkar vara en riktigt bra bil det där...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare

Slalom

_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Grymt kört Fredrik!!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 841



Du hade några mm till stoppkonan som du borde utnjutja tycker jag

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
mwiborn skrev:
Tack för tipsen och turen på Kattleberg Fredrik. Var riktigt kul när du visade hur en MX-5 ska hanteras på en konbana.
Från första till bästa körning kapade jag 9 sekunder. Slutade med 45.89 sek.

thumbs up Kul att få ett ansikte till namnet från rejsa! Roligt att se hur du förbättrade körningen och tiderna, har du vägarna förbi nån annan konbana så åker jag gärna med mer

Janne J skrev:
Mycket trevligt skrivet, verkar vara en riktigt bra bil det där...

Tack Janne!
Försöker uppdatera tråden bättre än de gamla
Bilen är rolig och nu när småfelen försvinner ett efter ett så blir den ju riktigt trevlig till slut!

Magnus Thomé skrev:
Slalom

thumbs up

dvorak skrev:
Grymt kört Fredrik!!

Tack Peter! Du måste prova den med nya däcken, det är sån skillnad

cirs skrev:
Du hade några mm till stoppkonan som du borde utnjutja tycker jag


Ja alla dessa millimeter är ju onödigt att bjuda på!
Du har ju visat hur man kan gå i mål annars, så jag funderar på att testa nya sätt på Vårgårda på torsdag


Ny körning snart igen!
Härligt vad det finns körtillvällen nu på vårkanten för oss som gillar konbana, så nu på torsdag är det dags igen för SVKG Sprintrace! Nu med tävling #2 på Vårgårda flygfält
Ses där!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Ser att jag glömt uppdatera om konbanan... Det var först torrt, sen blött... men fort gick det

Dags för premiär på bana - Kinnekulle!

Traditioner är viktiga, en sådan är SVKG på Kinnekulle vid Kristi Himmelfärdshelgen. Först är det licenskurs och testdag, sedan dagen efter bankalas med ännu mer körning! Även i år var jag tillfrågad att vara instruktör för en grupp med 4 elever, vilket jag tycker är väldigt skoj så jag ställde självklart upp och gjorde bilen redo för körningen.

Glad i hågen med sol i ryggen så hjälpte min chefsmekaniker mig att lasta bilen efter en obligatorisk provåkning



Kinnekulle bjöd på solsken och 20 grader, deltagarna på licenskursen bjöd på leenden och en härlig blandning bilar! Mazda RX8, Caterham, Miata, Lamborghini, Ferrari, McLaren, Porsche, BMW diesel och självklart en drös Miator



Vi instruktörer körde de främre bilarna, Speedster/VX220, Miata, Miata och Super Seven (Westfield).
Under säkert 60-70 varv så guideade vi våra elever, åkte med dem och såg till att de lärde sig allt från raceline till att köra med tempo i formation så de även fick öva på både rätt och fel spår genom kurvor med bilar både bredvid och bakom/framför. Nyttigt för er som inte gjort det!

Sedan får man ju inte glömma att på en licenskurs ska man öva starter och ha en provtävling med. Att släppa iväg dessa bilar på fullfart med launch control var ingen tråkig upplevelse! Många cylindrar skönsång var det




Blev det någon egen körning då?
Jodå det blev det allt, hade iofs möjlighet att köra hela fredagen med men hoppade över det då jag var uppbokad på annat i helgen som behövde förberedas, men lite drygt 1½h körning för egen maskin utan elever hanns med i slutet av dagen.
Har inte kört denna bil på bana innan, inte någon Super Seven alls på bana faktiskt. Så jag ville ta det gradvis med attacken och mest mysåka, därför var egna loggningen inte ens med.

I slutet av dagen så blev det dock så att jag och en av de andra instruktörerna, Christoffer Waern (vinnare Roadsport C 2019), fick banan mer eller mindre för oss själva och passade på att både variera att jaga och att jagas. Då loggade vi iaf konstant 1.00:7 vilket får klassas som godkänt med en ny bil och mågna hjärnspöken.
För nu ligger jag en växel högre hela varvet runt än med Speedstern så det känns som det går fort, det tillsammans med en bil jag inte justerat cornerweight på samt saknar ABS så ville jag inte utmana ödet första gången på bana.
Men nästa gång, då ska det allt vara under minuten



Ska se om jag hittar några roliga bilder från dagen med bilen in-action!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Torsdagsträffar i Göteborg är något återkommande vi har, då brukar vi sitta på en pub, käka gott, snacka skit och svinga några bägare . I Coronatider är inte det är en smart idé, så istället tog vi en Torsdagsträff med bilarna. Social distansering at it's best!

Ännu bättre var att rutten var riktigt fint planerad av Janne, fikastopp där Niklas Falk mötte upp med servicebil och fikabord och tjötet (på avstånd) var ett faktum!
Intressant diskussion var körglädje, vad är kul? Att det går fort eller att det känns fort? Ämnet har fått en egen tråd som du hittar här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=118624&highlight=
Jag kan iaf sammanfatta mitt bilval som 100% körglädje och en otippat bra sådan!

Vägarna runt Lygnen är rätt fina men stundtals lite gropiga, vägarna dit och hem var stundtals sämre. Jag hade därför förberett mig på att ha riktigt ont efter 20 mil i Tillet kolfiberstolar utan vaddering Men dra på trissor när jag en stund in i körningen märkte att fjädringen varken bottnat eller varit stum i potthål och ojämnheter. När jag satt i bilen med vinden i håret så gick det som i en citroën, bilen var hur jämn som helst men hjulen kämpade på frenetiskt. Bättre kan man inte ha det på en kurvig väg, inte behöva oroa sig över ojämnheter utan bara glida på/ladda på i önskat tempo längs med landsvägarna.

Den kvällen längs de vackra bokskogarna, så galet vackert med dessa bilar i en rad, längs landsvägarna mellan de stora bokträden kommer vara kvar ett bra tag i minnet. Med den positiva känslan i hur exakt chassiet var, hur bra dämparna betedde sig och hur allt bara funkade och bilen gick att placera på centimetern och aldrig flyttade sig på något mystigt sätt över ojämnheterna är bara ett bevis på att jag har lyckats med en sak - hitta en riktigt bra bil för kul-turer! Inte att vara snabbast, utan att ha en riktigt rolig körning och komma hem med ett stort leende! För dagens bilar med lågprofildäck och hårda chassien är inte ett dugg roliga på såna här vägar jämfört med en flugviktare med mjuk setup.


Bäst av allt var att Mats (MaZ) var med både med bil och fotagraferandes med en Hasselbladare!
Titta bara på de två första bilarna, njut av känslan och försök säga att den bilden är från 2020:


Sedan fick min gula bil några svartvita bilder tagna på sig med, som taget ur en gammal bygghandbok för sjuor thumbs up


Tänker på Haynesböckerna när jag ser dessa två svartvita bilder. "Montering sker i omvänd arbetsordning"

Nöjdheten i blicken på mig (i mitten) säger något om hur bra körningen var - den var toppen!


Tack MaZ för grymma bilder!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Varsågod.

Trevligt att det uppskattas. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare

Supertrevlig läsning och avis på både slalom och kul-turs social distancingumgänge

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22   >>
10 besök senaste veckan (48599 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande