Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22   >>
9 besök senaste veckan (48598 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Slarvade lite, menade alltså inte Batteri-pluspolen utan den interna pluspolen, den som de ritat in lampan på i diagrammet.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Figgz skrev:

Kul, det verkar som att uppdateringar om en gul liten bil på äventyr ändå har varit stundtals läsvärt.

30k visningar var det visst nu, jämnt och fint thumbs up


Bra betyg på ett tändstiftsbyte och inköp av startmotor. thumbs up Nu har jag kanske en lösning på konbanekörning i sommar jag får se den i verkligheten, drogs ju med i hetsen att köra muppiga bilar på Ringen..


Låter som många besök för en enkel bruksbilsservice om man vill, men så illa ska det ju inte vara...
Klart du ska förbi i sommar och kolla, eller varför inte provköra? Janne påstår att man måste vara ca 2 meter lång för att köra den, men jag ska försöka fixa justerbar stol med så han kan testa igen med

MaZ skrev:
Slarvade lite, menade alltså inte Batteri-pluspolen utan den interna pluspolen, den som de ritat in lampan på i diagrammet.


Lampan i dash:en funkat iaf som den ska enligt kretsschemat, plusmatad lampa ut som skall jorda och då lyser den, får skruva loss generatorn och kolla.


Skruva var det ja...
Roade mig i helgen med att vara på Vintersprint (a.k.a. Råttsprint, för att man borde köra med riktiga vinterbilar - dvs råttsoffor) och fick drömma mig bort mot varma torra flygfält, även om ett snöigt och halt är minst lika roligt på sitt sätt!

Passar på nu att få lite extra bra koll på alla saker när jag har chansen, så drivknutsdamasker är beställda och när jag ändå ska plocka ner drivaxlarna och göra bilen okörbar kan jag likväl plocka ur spridarna:




Så nu skall de iväg till Speeding i Borås för flödesmätning och kontroll, lika bra innan man gör nån justering. Nödvändigt eller inte, känns som en bra sak att göra så kan man bocka av det med.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Figgz skrev:
Niklas Rosell skrev:

Jag följer strömmen och vill inte stöta mig med någon, så jag försöker undvika ledande frågor som ingen tycker ohm. Men det måste gått åt en och annan kanelbulle till snabbkaffet?

Eller har du watt elektriker?



Som den jordnära person jag är så vill jag ju inte åka på en propp här så jag svarar glatt min bekantskaps-krets
Jag har iofs haft wattkoppor som liten men det enda jag kan-el på den nivån är nog från kryddskåpet... Så du är helt rätt ute med kanelbullarna thumbs up

Tusan Niklas, vi saknar dig härnere! Och dina skämt saknar Göteborg med hör jag

Detsamma! Jag saknar er därnere med och det är helt korrekt att även humorn längtar hem! Jag gör vad jag kan för att hålla både den och dialekten intakt, till allas förtret...
Men vi håller på att planera för hemflytt om inte allt för många år så vi kanske ses (i Klass A?) snart igen!

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Niklas Rosell skrev:

Men vi håller på att planera för hemflytt om inte allt för många år så vi kanske ses (i Klass A?) snart igen!



Jaa! Ta med dig familjen och kom tillbaka hitåt
Som det ser ut nu så tänkte jag fortsätta leka i A, så bygg något skoj så kan vi slåss på riktigt igen. Vi har kapat tiderna bra mycket sen du var med sist



Börjar få ordning på saker och ting!
Mycket av vinterns jobb handlar om att få bilen robust och driftsäker (skrev jag just det där? Farligt bara det... låtsas som du inte såg det!), inte så mycket om att egentligen få den snabbare.
Enklaste sättet att ha en lyckad säsong är att allt håller och funkar så det fortsätter vara fokus.


Under säsongen uppdagades att en drivknutsdamask var lite dålig, men att hitta vad som kunde passa för något var inte helt lätt...

När bägge axlarna var loss och inspekterades så visade det sig att 2 damasker hade hål och de resterande två hade börjat få torrsprickor.

Westfield hade damasker såklart, men inte 4 till antalet i lager och jag ville byta alla på en gång så jakten gick på nätet tills jag hittade något med troligtvis rätt mått, nämligen SKF VKJP6101. Sitter på allt från Ford Sierra, via Porsche 944 och VW T2/T3 bussar till Alfa/Fiat!



Att byta drivknutsdamasker och fetta om drivknutar är en bra sak, men troligtvis ett av de tråkigaste jobben att göra. Känns som det har gått åt 2km torkrulle och fettet är magnetiskt till allt i sin närhet. Golv, verktyg, kläder och hud.
Så eftersom jag tycker om min kamera så tänkte jag inte ens tanken på att ta en bild under tiden jag jobbade med damaskerna och knutarna, det hade bara slutat med drivknutsfett på bildsensorn.
Nåja, det blev färdigt och bra!

Drivaxlarna återmonterades, förhoppningsvis behöver jag inte byta damasker på ett antal år igen.
Axlarna märktes även upp med vilken sida samt inner/yttersida de suttit på innan så de hamnade på samma plats igen,

För övrigt så kom mina spridare tillbaka idag från genomgång/flödesmätning.

Verkligen inget att klaga på - skönt! Då behöver jag inte fundera på att det ska påverka något om jag mappar om bilen framöver.


Nu börjar det bli slut på viktiga jobb att göra på bilen, kvar återstår de lite mer "komforthöjande" och användbarhetshöjande jobben. Men mer om det en annan gång!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Nu ska jag äntligen ta tag i en sak jag har haft liggande länge, nämligen en bagagebalja!
Faktum är att den följde med den gamla sjuan, kapades för att passa efter den bågen men projektet med baljan las ner då bilen skulle säljas och resterna av baljan hamnade på hyllan.
Nu har den kommit fram igen!


Lite smidigare på denna bil än förra, bakåtsträvorna är demonterabara

Kolfiberlocket var bara att skruva samt borra bort (popnitar)

Voila, öppet rakt ner!



Sådär, lite grovkapning med vinkelslip så gick det att lägga i baljan och återmontera bägge bakåtsträvorna. Även öglorna till 4p bältena har hittat tillbaka. Lite kapningar från förra bilens tid kvarstår, men det gör inget då jag ändå behöver plasta en del för att göra nya väggar och förstärkningar runt bakåtsträvorna.



Själva stuket med bagagebalja i bilens färg är inte min favorit, det får tyvärr en Westfield att se väldigt plastig ut, framförallt när den är i en klar färg. Att sedan ha en blank och hal yta är riktigt opraktiskt, går ju inte att svänga mer än 0.1G för att vad man än har däri skall kasa omkring, repa och låta.
Så jag har en fundering om att istället för att lacka baljan efter plastning så klurar jag på att klä den med något svart vinyl/konstläder. Då blir det diskret i färg, döljer nivåskillnader samt framförallt så blir det praktiskt och lite mer oömt. Får testa att se hur det går! Eller kan det vara ett alternativ att lacka med nån form av gummifärg/plastidip?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Kan du inte ha en bagagelucka, typ som kolfiberplattan som låg där innan? Det behöver ju inte vara några gångjärn, så vet du att sakerna finns kvar när du kommer fram även om det svänger på vägen dit.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Kan du lägga en unge där i?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Måla den med bedliner på insidan så tål ytan det mesta.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



Figgz skrev:

Så jag har en fundering om att istället för att lacka baljan efter plastning så klurar jag på att klä den med något svart vinyl/konstläder. Då blir det diskret i färg, döljer nivåskillnader samt framförallt så blir det praktiskt och lite mer oömt. Får testa att se hur det går!

Mitt uppfällbara lock över baljan är en 1,5 mm aluminiumplåt klädd med svart vinyl/konstläder,
jätte dammigt på bilden...


_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088



dvorak skrev:
Kan du lägga en unge där i?


Klart att han kan

Jag personligen skulle mana till en stunds eftertanke innan läggningen påbörjas, i min värld finns det bättre saker att ha där



Någon form av dränering kanske är på sin plats, har svårt att tro att det där utrymmet går att göra vattentätt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1216



Janne J skrev:
dvorak skrev:
Kan du lägga en unge där i?


Klart att han kan

Jag personligen skulle mana till en stunds eftertanke innan läggningen påbörjas, i min värld finns det bättre saker att ha där


bra tänkt där Janne

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare

Jodå, en unge går nog ner där, iaf den minsta av de två vi har hemma. Nu när jag tänker på det så skulle det ju lösa dilemmat hur bägge barnen kan åka med samtidigt och "säkert"
Äsch, jag struntar nog i det ändå och fortsätter googla "barnstol + Tillet". Hittills dåligt med träffar på de sökorden


Skämt åsido, lock har jag funderat på och även andra i min närhet har undrat om jag inte skall återanvända kolfiberlocket. Bara skruva fast ramen i baljan och vips har jag ett lock som går att öppna med DZUS-fästen. Vore väl smidigt?
Jo faktiskt, men jag tror att lösningen är bara snäppet mer praktisk än att tapetsera en hall genom brevinkastet det går men finns bättre sätt att komma åt ordentligt.
Det jag menar är det här, kolla bilden när jag lägger en hjälm i baljan. Inte mycket höjd man har, så med ett lock på blir det bra för jackor och ev lite verktyg men svårt att få med reservdunk, hjälm och annat bra.



Hörde jag nån säga takbox? Jodå, det har jag sett på en Caterham


Så funderingen nu, rätt eller fel, är att testa att fixa ett bagagenät som man har i modernare bruksbilar, dvs något jag kan spänna över för att hålla saker på plats när jag kör om behov finns.
Det som finns behov av att frakta är oftast hjälm, fikaväska, nån extra jacka samt en reservdunk om man ska på långtur. Så frågan är om jag inte vinner mycket praktisk funktion genom att kunna låta saker sticka upp lite?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Ska inte reservdunken vara en jeepdunk på bakpanelen, eller tänker jag mig Jeepstuket nu

Det borde väl finnas nån slimline reservdunk som passar för halva utrymmet, men det kanske är lite väl unikt i dimensionerna.
Att kunna ha locket över i normalfallet och köra med lastnät om du vill ha med lite mer packning vore väl inte fel?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Ska inte reservdunken vara en jeepdunk på bakpanelen, eller tänker jag mig Jeepstuket nu



Alltså, tänk vad jag ångrar att jag inte tog med nån jeepdunk från barndomshemmet nu när det tömdes i höstas, men jag såg att en ny inte var så dyr...
Tack Niklas, det blir nog ett sidoprojekt snart Det där kommer höja stämningen i garaget thumbs up


Ni kanske minns det igengeggade expansionskärlet tidigare?
Bilen är i ett tidigare liv tävlad, och i vissa serier är det förbud mot glykol så även denna bil har levt efter det. Det är inga problem i sig, om man löser det med en ersättningsprodukt eller spolar samt vinterförvarar med glykol... det var inte gjort här

Så idag blev det en tur till Mekonomen för en sån här



Nu när det äntligen var +5 och inte -16 längre så passade jag på att köra ut bilen och ställa den på ramper på uppfarten med noskonen avplockad så kan kunde komma åt alla kylarslangar lätt.



Så till områdets glädje (verkade så iaf på alla glada kommentarer från personer ute på promenad) så stod bilen och spred sin glädjesång medans jag spolade kylarsystemet 7-8ggr tills det som kom ut var helt klart de 2 sista gångerna.

Då mitt användningsområde inte är att tävla utan att ha det kul när det svänger så valde jag att återfylla systemet med en del glykol ändå.
Nu med ett rent kärl och ett rent kylsystem så ser det mycket trevligare ut.



Ni kanske minns hur det såg ut innan?



På tal om tidigare!
Generatorn vållade lite dilemman, när laddlampan var inkopplad så blev det någon form av läckström och bilen gick inte riktigt att stänga av som den skulle.
Tidigare klurande gick såhär:

Figgz skrev:

MaZ skrev:

Vet inte om jag missförstår dig men laddlampan kopplas väl på kl15 (tändning på) och pluspolen på generatorn? så när man slår på tändningen så går strömmen till jord via generatorn men när den laddar så blir potentialskillnaden 0 och lampan slocknar.

Letade fram det medföljande pappret för inkoppling och +15 matar lampan men generatorn skall ge en slutande krets när den inte laddar. Funkar iofs utan laddlampan inkopplad men finns den så vill jag ju att den ska funka



Så jag åkte förbi en man som hjälpte mig med att renovera en generator för några år sedan när jag hade en MGB Roadster en sommar, nämligen denne!




Han tog min generator, spände upp den i sin provbänk och testkörde den under belastning, den gav sina 40A som den skulle och allt var som sig bör. Glömde såklart att fota riggen när han testade generatorn, men är det något i Gbg-området som har en generator eller startmotor ni vill ha testad eller få renoverad så kan jag verkligen rekommendera att lämna den här!
Diskuterade dilemmat med läckströmmen och han kunde se att något var lite konstigt, men inte så det var värt att öppna generatorn.
Bollade lite idéer fram och tillbaka och vi var snabbt överrens om att jag skulle prova att sätta en diod i serie med laddlampeuttaget från dash:en då det helt enkelt verkade som om det var för lite belastning/för hög ström ut från dashen sett till att det bara är en LED som tänds i den.

Sagt och gjort, fick med en diod, satte den i serie och vips så funkade allt som det skulle!
Helt enkelt blev det backström från min Racelogic Dash2 genom generatorn. Ännu en sak som i efterhand var väldigt lätt att lösa men har vållat lite huvudbry. Ännu en sak som äntligen är som den borde!


Check, några fler punkter på Att-göra-listan är avbockade, dags att fortsätta med nästa

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Lite mer delar har ramlat in, dels lite elsystemprylar som skall jobbas med kommande vecka, men även ett par nya övre spindelleder.
Av någon anledning så var bägge gamla skadade (ena mer än den andra) när jag köpte bilen. Dessa byttes därför självklart ut mot nya fina.





När solen sedan sken idag så fanns det bara en rimlig sak att göra - finlunch, med finbesök!




Lite tidsmässigt korrekt klädsel till bilen stod Peter för samt tidsmässigt korrekt Coronasäker lunch, utomhus vid varsin bil. Peter har inbyggt fikabord på sin bil, jag måste fundera åp hur jag ska göra med min. Uppfälbart bord på bågen
Tack för en trevlig lunch som alltid Peter!

Även korta turer är roliga turer, kan man alltid passa på att känna efter om det är något annat som ska justeras med bilen med.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088



Ser ut som en mycket trevlig lunch thumbs up

Ett fikabord att hänga runt bågen låter som en utmärkt ide, kan bli en storsäljare om du börjar producera flera!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
klabbe.p
Skåne
Här sen Apr 2006
Inlägg: 148



Väldigt trevlig tråd och bil det här.


Fick du expansionskärlet så rent med enbart Holts medlet?

Snyggt jobbat med allt!

_________________
MvH
Klas-Göran Winqvist
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Figgz skrev:

Tack för en trevlig lunch som alltid Peter!

Även korta turer är roliga turer, kan man alltid passa på att känna efter om det är något annat som ska justeras med bilen med.

Tack detsamma Fredrik, får vi göra snart igen!

Bra mat också, sedan är du ju faktiskt trevlig att umgås med

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

"Sånna där" bilelektriker kan vara rätt grymma på att hitta felen när det krånglar. Hade en golf en gång som hade ett konstigt elfel, så jag åkte till Högsbo bilelektriska (förra ägarna). Då sa den ene av dem kaxigt, det skall jag fixa på fem minuter. Jag sa att det låter ju jättebra (men jag tänkte att dom orden kommer du nog få äta upp). Efter 4 minuter med sladd och skruvmejsel hittade han felet. Det var H4 lampan som felet berodde på. Den var trasig fast lampan lyste som den skulle. Han tog inte ens betalt...

_________________
Johan B
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Janne J skrev:
Ser ut som en mycket trevlig lunch thumbs up

Ett fikabord att hänga runt bågen låter som en utmärkt ide, kan bli en storsäljare om du börjar producera flera!

En fågel har kvittrat att du har massa nya roliga maskiner för att bearbeta metall Du får börja smått, som IKEA en gång gjorde, och sen ta över världen

klabbe.p skrev:
Väldigt trevlig tråd och bil det här.


Fick du expansionskärlet så rent med enbart Holts medlet?

Snyggt jobbat med allt!

Tack! Kul att lite kåserier om både körning och allmänt ändå kan roa lite!
Holts-medlet gjorde mycket nytta för att rensa själva kylsystemet, men det som gjorde nytta med expansionskärlen var redan tidigare och främst var det varmt vatten, diskmaskinstablett men framförallt att leka invändig bläster med grov sand - och skaka som en galning!
Nu efter några mils körning & ett par varmkörningar så ser jag att det fortfarande släpper lite avlagringar i kylsystemet, så det får bli en vända till med kylarrengöring när vintern är borta igen.

dvorak skrev:
Figgz skrev:

Tack för en trevlig lunch som alltid Peter!

Även korta turer är roliga turer, kan man alltid passa på att känna efter om det är något annat som ska justeras med bilen med.

Tack detsamma Fredrik, får vi göra snart igen!

Bra mat också, sedan är du ju faktiskt trevlig att umgås med

Det sista lät nästa för bra för att vara sant Men jag gillar att man hittar nya sätt att träffas och umgås när världen ger oss andra förutsättningar thumbs up


blixten skrev:
"Sånna där" bilelektriker kan vara rätt grymma på att hitta felen när det krånglar. Hade en golf en gång som hade ett konstigt elfel, så jag åkte till Högsbo bilelektriska (förra ägarna). Då sa den ene av dem kaxigt, det skall jag fixa på fem minuter. Jag sa att det låter ju jättebra (men jag tänkte att dom orden kommer du nog få äta upp). Efter 4 minuter med sladd och skruvmejsel hittade han felet. Det var H4 lampan som felet berodde på. Den var trasig fast lampan lyste som den skulle. Han tog inte ens betalt...

Helt underbart!
Det där är essensen av ett riktigt yrkeskunnande och en stolthet i sitt jobb, inte bara gissning och ockerverksamhet som tyvärr kan vara vanligare. Det är sånt som gör att iaf jag vill sprida vart man kan få ta del av sån kunskap och gärna gynna dem med fler arbeten. För den dagen alla såna bra firmor/personer är borta så blir det tråkigare, jobbigare och mer omständigt



Händer det något med bilen?
Rent ärligt så har denna vecka inte riktigt bjudit på något med sjuan, det har varit jobb, familj och lite bruksbilsfix i veckan... men nästa vecka kommer det bockas av flera viktiga punkter på Att-göra-listan!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Denna veckan har det blivit lite garagetid - och mer ska det bli!
Men... var inte denna period i livet över?


Nej, inte riktigt. Efter eljobbet med motorn så kvarstod att korta härvan för relästyrning och säkringar, vilket nu gjordes. Tidigare var de dragna via kardantunneln och satt med reläerna framåt i bilens färdriktigt, nu drogs de istället via samma väg som databoxen och hållarna roterades så man kan se reläerna och säkringarna. Lite märkning åkte på med.


Voila!

...men, ser det inte lite illa ut till vänster i bild nu? Vad har vi där?


Ett ormbo av sladdar!


Med reläer utan socklar
Är det något som känns lite, ursäkra min ärlighet, oseriöst så är det att ha reläer utan socklar. Hur svårt kan det vara? Det är inte en OK nivå för den här bilen i min ägo!


Här ett relä för tutan


Och här två för belysningen på bilen.


Så nu hade jag fått hem mina Bosch-socklar och kontaktstift, bara sätta igång och göra en ny byggbar sockelrad och dra om sladdar.

Passade på att förbereda en annan liten skoj sladd ut, nämligen en 3 polig kontakt med konstant 12v, jord och tändningsstyrd 12v. Denna kontakt ska jag ha som kontaktstycke för ett annat litet sidoprojekt, smidigt att ha en kontakt med olika matningar i, så kan man lätt välja vad man vill ha för styrning/matning i kommande vidarebyggen.


Nåja, nu är det allt bra mycket renare och elen under instrumentbrädan håller en vettig nivå. Även Dymon fick gå varm här och märka upp allt.
Reläerna i mitten, som bl.a. är för blinkers, hade tyvärr för kort kabelhärva för att vändas, så de fick vara kvar åt "originalhållet" men med en tillsnyggad och slimmad härva.

Ingen direkt raketforskning med sånt här jobb, men det tar tid att få det snyggt. Samtidigt så funderade jag några gånger "hur långt ska jag dra det här? Ska det bara vara robust eller lägga extra tid på snyggt?".
Jag tror jag hittade en avvägning som känns bra för mig, det är tillräckligt snyggt för att inte skämmas men framförallt är det robust, tydligt och lättöverskådligt. Det sistnämnda är inte så enkelt i såna här hembyggda bilar utan bra dokumentation på elsystem Har blivit antal timmar mäta och följa för att hitta vad som är vad.

Nästa steg, jobba med lite välljud!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22   >>
9 besök senaste veckan (48598 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande