Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22   >>
11 besök senaste veckan (48597 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare

Alltså, jag rodnar lite av vad ni skriver, men stort tack! Jag har bara så roligt bakom ratten att jag inte riktigt kan hålla mig, sen råkar det här tävlingsmomentet med tidtagning vara riktigt bra och roligt för att kunna utmana sig själv som förare och bli bättre

Klingan75 skrev:
Du ville ha feedback på banan.

thumbs up
Tack, bra synpunkter och poänger! Skall ta med mig det till en summering med andra synpunkter som jag fått till mig. Generellt sett så verkade alla väldigt nöjda med upplägget, väldigt publikfriande bana!

Klingan75 skrev:
Jag väntar fortfarande på att se dig köra Fyfabian, vet att det är ont om tid men det hade varit kul. Behöver jag ens säga snyggt kört? Men menar du verkligen att Speedstern är snabbare än sjuan? Hade jag inte gissat på.


Synd att du inte sa till där och då, klart vi hade löst det på slutet!
Fanns tyvärr inte tid för 40+ sprintar extra (dvs en extra för alla deltagare) men lite "bilanalys" finns det alltid tid för Om erbjudandet kvarstår så tar jag det gärna Kan inte lova underverk, men hyffsad fart verkar jag få oftast

Christian Jansson skrev:

Jag såg allt 45.xx tiden du satte med Lupon!


Schhh... inte så högt...
(45:17 var det om man ska vara exakt )


Bildkavalkad!
Fredrik Arvidsson som rattade sin fina Lotus Evora passade även på att ta lite snygga bilder, varav ett flertal blev på min lilla gula


Först ut: Lite bus








Men lite seriös körning och chassierörelser kan man kolla med





Den ligger fint måste jag säga, ska kolla vilken dämparsättning jag har. OM jag skulle gissa så är den 2 klick hårdare än vad jag hade på Vårgårda första gången, kanske samma som gång 2. Måste kolla och fundera på vad jag hade.

Roligt med så fina bilder på bilen, inte alltid man får chansen att se den utifrån så



_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare
Gelleråsen


Ännu en bana med lite härliga doserade kurvor, men även med ojämn asfalt, hårda inbromsningar och blandning av öppna och skarpa kurvor med goa lastväxlingar. En riktigt rolig bana - men framförallt en bana man kan våga utmana sig själv på, flytta bromspunkten 20 meter, gå hårdare in i kurvan. Spinner du av så är det inte massa räcken överallt som på många andra svenska banor


Avlastad och klar

Dagen till ära var det SVKG (Sportvagnsklubben Göteborg) som stod för arrangemanget och jag hade lovat att hjälpa till under dagen, så jag började med att stå i huvudposteringen och se till att vi fick rull på dagens körning. 31 grader i skuggan, mestadels sol och massor av glada människor - vad kan bli bättre?
Körningen flöt på fint, inga incidenter trots många förare som utmanade sig själva.
När det flyter på finns det bara en sak att göra - köra!



Dags att köra!

Kan erkänna att jag tog det hela rätt avslappnat, bilen var tydlig och rolig som vanligt, hittade snabbt ett hyffsat snabbt spår men kände att jag inte fick till det där sista. Körde ett par pass och detta var det bästa jag fick till: 1.16:67. Med Virtual Best på 1.14:95 så är det tydligen att jag behöver öva lite mer här, men för att vara första gången här med sjuan och glida runt i hettan på 205 breda däck så är jag personligen nöjd. Det är tillräckligt bra för förutsättningarna




Fick sedan frågan av Johan Samson om jag inte ville åka Aston Martin, något man inte kan tacka nej till! Så efter en härlig och imponerande upplevelse (Att en så stor bil kan kännas så tydlig och direkt!) så ledde en sak till en annan och sjuan blev lånebil

Först ut var Christian som provade några varv för att få lite kontrast till sin välbyggda och fina BMW 332is


Snyggt kört! Kom du ikapp Yaris GR?

Sedan fick jag återgälda den trevliga åkturen Johan bjöd på och han tog ett par varv i sjuan. Efter ett par varv kom han in, vi bollade lite växelval och han körde ut igen!





Imponerande bra, 1.18:09 satt då!

Efter Johans körning så sa han att "bilen är lite överallt vid inbromsning", intressant det har jag inte märkt innan. Så jag hällde i lite mer bensin och gav mig ut, direkt kände jag att något är inte som det ska. Åkte in, kollade att styrväxeln inte var lös (de skruvarna släppte lite efter första körningen förra året) men det var lugnt. Åkte ut och kände om det kunde vara överhettade däck eller något efter ca 70 varv i värmen. Bilen var fullt körbar, satte 1:17 och någon 1.16 tid till men fick inte samma tydliga känsla som bilen alltid annars ger.
Nåja, säkert något som tagit stryk av värmen, däck, bromsar eller annat?

Oavsett, klockan slog över till att dagen var slut, bilen lastades på släpet och jag vände hemåt. Skönt med dragbil i värmen, på med klima och farthållare.

Väl hemma var det en härlig underbar sommarkväll, sista strålarna kvällssol värmde uppfarten när jag lastade av så ett sug av vapenvård infann sig efter avlastning, efter en tvätt så gjorde jag en snabb översikt och hittade detta:


Höger styrarm hade bägge skruvarna släppt på Detta förklarar beteendet som Johan kände under sitt andra pass med bilen och även vad jag kände, skönt att hitta något konkret!
Så loss med skruvarna, granska skruvar och styrarm/spindel samt återmontera med Loctite. Nu skall det sitta!
Genomgång av bromsar får ändå ske, är nog dags att lufta lite vätska med för det gick varmt igår

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med dagen, bilen hann rulla 70+ varv trots att den stod parkerad i depån hela förmiddagen.
Tack alla för igår och kul med feedback på bilen! Nog finns det lite att justera, men det blir en annan dag

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare

Skitkul läsning!!! Gelleråsen är verkligen skoj att testa lite extra på.

Kunde ha blivit mer än lovligt spännande det där i framvagnen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083



Härlig läsning thumbs up

Imponerande att både ni och bilarna pallade värmen!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1215



underbart!

skönt att du hittade felet och att det inte hann gå riktigt illa

Jag blir ju inte mindre sugen på att försöka byta lite barntid mot bantid nästa år...

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2081



Bra rapport! Mycket trevligt att läsa thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Stort tack för igår Fredrik!!

Kunde blivit väl spännande med styrarmarna!

En härlig och väsensskild upplevelse att köra Sjua jämfört med E30, båda lika kul men just - olika!
Gokart-känslan är ju påtaglig i din bil. thumbs up thumbs up thumbs up

Ja, jag kom ikapp och förbi...

Johan och Fredrik inför provkörning:

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5581



Christian Jansson skrev:
Stort tack för igår Fredrik!!



En härlig och väsensskild upplevelse att köra Sjua jämfört med E30, båda lika kul men just - olika!

Jag kan inte annat än att hålla med....har ju både en M3E30 och se7en

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Stort tack för förtroendet att få provköra din bil!
Den är underbart lättkörd och välbalanserad. Den pratar så tydligt vad som är på väg att hända. Ja, under förutsättning att styrarmen är fastskruvad såklart!

Skämt åsido, jag får lite vibbar från karten med den snabba instyrningen även om 7an är mycket snällare i gränslandet.
Kul helt enkelt!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Johan Samson skrev:
Den pratar så tydligt vad som är på väg att hända. Ja, under förutsättning att styrarmen är fastskruvad såklart!

Måste citera mig själv. Det var ett felaktigt påstående! Bilen talade faktiskt om att något var på väg att hända, det var bara jag som inte visste hur det skulle kännas.

Vad är det för app du använder för att logga tider?


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Figgz skrev:







Så, du upptäckte felet tack vare att du tvättade bilen. Lämnar den där.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare
Johan Samson skrev:

Vad är det för app du använder för att logga tider?


Förlåt för det sena svaret, vanlig klassisk Harrys Laptimer! Funkar smidigt för att snabbt se tider och kolla på plats.
Annars när jag körde "förr" med vanlig bil (och på Ringen) så kör jag med Performancebox. Väldigt exakt, men då behöver man datorn för att kolla lite djupare i loggarna.

Klingan75 skrev:

Så, du upptäckte felet tack vare att du tvättade bilen. Lämnar den där.

Ett fel som ingen automattvätt hade hittat Så det så...


Long time no seen!
Just det, jag hade visst en gul bil jag backade in i garaget efter att ha skruvat dit ett styrstag...
Efter att märkt att det var löst var det lika bra att riva ner bilen helt och gå igenom den!



Nej just det, det var ju inte den bilen... utan jag råkade köpa hem en Caterham i byggsats för att roa mig med den stora grabben hemma (4½ år). Bygget har roat även den lilla killen (2 år) men även frugan som jag hittade smygbyggandes en lördagförmiddag
Snart är den klar!




När den är färdig skall den byggas om till vänsterstyrd samt motorns konfiguration skall vändas så att avgassystemet kommer ut på vänstersidan som på min med. Lite nördig får man vara.

Just det, körning!
Fast vi väntar med konbanan alla pratar om. Istället för att ladda upp hemma så åkte jag och Peter ner till Nürburgring och gick Sport Autos Perfektionstraining nu i augusti, det var en imponerande upplevelse! Avstängd bana, varv på varv i högt tempo bakom instruktör och sedan flat-out längs hela rakan, det är något annat än vanlig TF körning det. Innan man upplevt det så är det svårt att förstå hur gropig rakan är i 250 blås...



Måste säga att jag är imponerad av de som kan Ringen så bra - snyggt kört Peter!
Instruktören i vår grupp (gruppen bestod av BMW M2, M3 competition, M4 competition, 911 GT3, 911 GT3 RS samt Cayman GT4) körde en Mini Cooper Works GP av senaste modell. I två dagar satt han med 1 hand på ratten samtidigt som han hade 1 hand på comradion han guidade alla deltagare i vår grupp med. Så att köra strax över 8 minuter med en fwd Mini med 1 hand på ratten hela varvet är visst inga problem - om man är rutinerad raceförare och vunnit lite olika klasser i 24h på Ringen då såklart
Min redan tidigare stora respekt för riktiga tävlingsförare blev ännu större efter 4 varv i den bilen - helt sjukt!




Tillbaka till Sprintcupen!
Igår var det återigen körning, den gula bilen (nej, inte den lilla av plastbitar utan den större av plastbitar) rullades fram och in i släpet. Täckt släp visade sig skönt att ha då det regnade till och från på vägen dit och med 3km grusväg in till banan så var släpets kåpa allt annat än ren
Banan sattes fort och vi provade alla hur halt det var när det var blött, ack så glatt det var på alla sätt Tog iaf en runda i det blöta innan jag ställde bilen i kärran igen då det kom lite mer regn och satte mig vid tidtagningen istället.

En jätterolig sak med banan utöver höjdskillnaderna är att det är helt andra bilar som är snabba på denna bana mot Vårgårda! Om det är för att det är en ny bana eller den helt annorlunda körningen är svårt att säga. Körningen här är inte lika rytmisk som en vanlig konbana utan mer som en riktig bana eller aktiv körning på en bra landsväg!
Tyvärr var det lite frånfall på sjuor mot vanligt men vi var ändå tre på plats: Jag med min gula, Per med sin gulsvarta Westfield och Daniel med sin Caterham CSR. Bägge dessa har utvecklats massor och denna dag fick jag kämpa extra!
Daniel har taktiskt nog gatdäck (Avon ZZS) vilket gör att han inte får 1 sekunds tillägg som jag får, på en kort o-rytmisk bana som denna så är 1 sekund en evighet... Länge så låg jag före i bästa tid, men med rdäckstillägg så låg Daniel 2 tiondelar före. Jag har blivit en
Bara inse att jag har haft för roligt när jag kör, 5 grader ställ är inget, 10 grader funkar men jag ger mig inte där. Börjar den släppa är det ju roligare att fortsätta busa än att köra rent En av de stora fördelarna med sjuan mot Speedstern är just nämligen busfaktorn, så jag kan inte hålla mig! Det kan råka finnas bilder på när jag går med rejält ställ både uppför krönet och långt ställ i hela 180 kurvan på väg ner till andra vändningen. Dessa bilar är så ruskigt lättkörda på gränsen att det bara är roligt att testa, om och om igen... men hur var det nu, var det inte en tävling med?

Jodå, nu kom tävlingsmänniskan i mig fram!
Kvällen började gå mot sitt slut, de flesta deltagare började packa ihop - jag gjorde tvärtom! Satte mig i bilen, andades några gånger extra och tvingade mig själv till ren körning.
Vips satt det två st 42 tider (mot 43 som bäst med bus) och ordningen var återställd Tydligen går det snabbare om man kör mer seriöst, vem kunde tro det


En bild från Johans (Axly) kompis Mats som fotade med systemkameran på körningen


Får jag bjuda på en film som Åsa Kärrqvist tog en av mina stinter:


Bakgrundsljud från gokartbanan och lite lågupplöst, men go känsla ändå


Nu står bilen redo och tvättad (lågoddsare) i garaget för att åka till Knutstorp på söndag för en dag på banan på måndag. Nästa körning efter det är SVKG's spintfinal den 29e augusti och sedan börjar säsongen gå mot sitt slut för min del - men vilken säsong det har varit änsålänge!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare
Bonus!
Fler bilder från Johans (Axly) kompis Mats. Här syns tydligt hur jag inte kan hålla mig
Det sunda när man kommer in för fort vore att bromsa lite mer, men äsch, varför det när det står en fotograf där...












_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare
En hektisk vecka fortsatte, bara enstaka dagar efter förra sprinten så var det dags att lasta bilen igen och sätta kursen mot en härligt kuperad och rolig bana - Knutstorp!
Det kan kännas som det var nyligen jag var här, men det var ändå 3 månader sedan så det får klassas som tillräckligt lång tid för att behöva åka igen Även denna gång är det SVKG som arrangerar, men till skillnad mot förra gången då jag var med och arrangerade licenskurs så var det dags för en vanlig trackday med alla glada deltagare i full fart hela dagen


Man skall inte glömma att en härlig del av bankörning är det sociala, så vi började med en karavankörning ner från Göteborg med 7 bilar varav 4 på släp. Blandningen VW Lupo, Mazda Miata, Porsche 911 (992) och Sjuor gjorde att iaf några medtrafikanter tittade två gånger när de körde förbi oss... alltid glädjer det någon i trafiken!

Väl på plats nere vid Knutstorps stugor så anslöt fler deltagare, grillen gick bokstavligt talat varm när specialbeställda korvar grillades och allt mellan himmel och jord dryftades.


Framåt kvällningen anslöt även Clas och Anders innan en klassisk trackwalk avverkades i sommarkvällen.

Anders bjuder bort Clas öl till Andreas

Vi hann varvet runt till fots/cykel innan det tornade upp sig stora moln och jag tror att ett av sommarens värsta åskoväder tornade upp sig. Lagom till sänggång gav blixtarna en ljusshow värdig iaf en halvdan nattklubb och regnet kunde nästan klassas som en godkänd biltvätt - hur skulle detta bli dagen efter?
Jo som en bal på slottet, helt enkelt underbar!

Vaknade till en torr bana, moln omgav oss till och från under hela dagen, mängden regn kunde summeras till ett extremt lätt stänk under 10 min på förmiddagen som inte ens färgade asfalten mörk - sedan kom solen fram en stund och en torr Ring Knutstorp uppenbarade sig hela dagen!


Härlig blandning bilar i depån, från gammalt till nytt med allt däremellan. Långt borta i bild, min lilla gula

Inser att jag förutom att spårvalsguida glada deltagare även hann provköra lite olika bilar i spårvalsguidning, så tack till P-G för förtroendet med 997 GTS:en, Struve med Astra OPCn och David med Lupo GTI'n som kontrast till alla egna varv jag hann avverka med min lilla gula!
Sen ej att förglömma, Anders Klingberg åkte med ett par varv i min bil för att få lite tips på finputsning av spårval inför Fyfabians framfart. Men än roligare än det var när han faktiskt accepterade mitt förslag på att han skulle köra bilen! Snäll och ödmjuk som alltid så kände han att han inte ville sätta bilen i räcket, men jag förklarade att en snällare och tydligare bil i körning är svårt att hitta så han tackade ja och körde... och tro att även genom integralhjälm så hördes det tydligt hur roligt han hade när han körde och framförallt när han kom in i depån igen Härligt, glädje skall delas! thumbs up

Ett försök till snillen spekulerar efter några pass på banan...

Slog inte på loggningen förrän en stund efter lunch när jag var ute och guidade lite och körde en kompis, fick då till 1:09.08 så det var långsammare än i våras men inget optimalt varv. Virtual best nu denna gång på de få varv jag loggade låg kring 1:08.3 tror jag det var, så det var konsekvent men återhållsamt kört.

Däremot så måste jag säga att bilen kändes mer överstyrd den här gången, men rent ärligt så hann/tog jag mig inte tid att se över dämparsättning eller liknande då jag prioriterade att antingen stå i utsläppet, flaggvakt eller guida glada deltagare den här dagen. Helt enkelt så var jag där för maximal glädje och inte varvtid, men frågan kvarstår och behöver lösas...
Eller är det kanske så att jag överhettade däcken på Knutstorp så att de inte längre kommer tillbaka till samma grepp bak som innan?
Får byta plats fram/bak nu inför Sprintfinalen på Vårgårda den 29/8 för att se om det hjälper. Om inte annat så kanske det ändå är dags för en ny uppsättning rdäck efter 2 års användning och heatcycling.


Kompisen Per i full fart med sin Westfield när jag stod flaggvakt vid Idioten

Den stora frågan vid däckbyte är bara vilken modell eller dimension som skall köpas. I dagsläget är det Toyo R888R i 205/60-13, praktiskt med squaresetup men det förklarar även varför bilen är lite tailhappy. Undrar om det är dags för bredare bak?
Tyvärr så finns inte Yokohama A052 i 13", annars hade jag gärna testat dem

Ännu en banträff avklarad, dags för lite bilpaus en stund då jag fram till dagens datum i Augusti hunnit med 7 dagar med aktiv bilkörning av de 16 första dagarna, sen laddar jag om för sprintfinal 29/8

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Tack för arrangemanget, tack för medåkningen och provkörningen! Kommer klara mig hela vintern på det. thumbs up

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Vad kostar en sådan ringenkurs?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083



Du är så jäkla trevlig och har sådan generös attityd med goda råd och glada tillrop hela tiden.
PG med 997:an var väldigt tacksam för coachningen som du gav honom i början på dagen.

Att ha dig i arrangörsstaben är klockrent!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Löste vi gåtan kring det rätta sättet att ta Idioten när vi spekulerade, tro?

Stort tack för i måndags! Trevligt och positivt som alltid!!

Man får ju mindervärdeskomplex när du "besviket" skriver om
hur långsamt det gick och du sätter låga 1.09....

När jag och PG snurrade runt kring 1.10 tyckte vi att det ändå gick rätt hyggligt för att vara glada amatörer....
(PG loggade faktiskt ett 1.09.x- varv också, rätt ska vara rätt! )

Skojar bara - vet hur snabb du är.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



Det finns bara ett sätt att ta Idioten rätt, och det är från depån (se till att få bra traction ut ur den och sikta på lite höjd för vänstern).
När man är ute på banan och kör blir det fel hur man än gör...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare
Oj förlåt, här har jag varit dålig på att svar! Fullt upp med att jobba och annat runtomkring

Klingan75 skrev:
Tack för arrangemanget, tack för medåkningen och provkörningen! Kommer klara mig hela vintern på det. thumbs up

:
Tack själv! Och skulle du känna att känslan går ur för fort så kommer nycklarna sitta i bilen på Vårgårda hela söndagen

AL skrev:
Vad kostar en sådan ringenkurs?

Ca 2.600 euro inkl alla runtomkringarrangemang, en hel del pengar men ska man verkligen lära sig spårval och nöta så är väl Scuderia eller Sport Auto två bra sätt.
Här har du mer info https://event.motorpresse.de/nuerburgring-nordschleife/

Janne J skrev:
Du är så jäkla trevlig och har sådan generös attityd med goda råd och glada tillrop hela tiden.
PG med 997:an var väldigt tacksam för coachningen som du gav honom i början på dagen.

Att ha dig i arrangörsstaben är klockrent!


Man blir som man umgås!!!
Med så härligt folk på träffarna som även kommer med en sådan egen glädje och variation på bilar så kan inte jag ha annat än skoj.
Hälsa P-G! Han körde riktigt snyggt och det var kul att se hur han med stor glädje fortsatte attackera och ta till sig av lite små tips här och där


Christian Jansson skrev:
Löste vi gåtan kring det rätta sättet att ta Idioten när vi spekulerade, tro?

Stort tack för i måndags! Trevligt och positivt som alltid!!

Man får ju mindervärdeskomplex när du "besviket" skriver om
hur långsamt det gick och du sätter låga 1.09....

När jag och PG snurrade runt kring 1.10 tyckte vi att det ändå gick rätt hyggligt för att vara glada amatörer....
(PG loggade faktiskt ett 1.09.x- varv också, rätt ska vara rätt! )

Skojar bara - vet hur snabb du är.


:
Inte en chans att vi fick fram något vettigt, men det var väl inte tanken heller?
Ni har ett riktigt fint och snabbt tempo med era bilar, det är så otroligt glädjande att se en E30 och en 997 GTS jaga varandra runt Knutstorp så varv efter varv. Om man inte visste vad som satt under skalet på din bil så undrar man hur det är möjligt, nu vet man att det hänger på att ni bägge kör grymt bra!

Visst flyttar den gula på sig rätt bra, men sett till materialet så borde jag lägga lite tid på att justera dämparna och köra de tiderna jag körde i våras (1.07-1.08)... men det tar vi en annan gång

Niklas Falk skrev:
Det finns bara ett sätt att ta Idioten rätt, och det är från depån (se till att få bra traction ut ur den och sikta på lite höjd för vänstern).
När man är ute på banan och kör blir det fel hur man än gör...


Jag som trodde att man alltid höll bäst spår där på avkylningsvarvet


Sprintfinal!
Nu på söndag är det Sprintfinal för alla deltagare i SVKG's Sprintraceserie
Bilen står i garaget med underhållsladdning på, har inte hunnit göra något med den sen Knutstorp mer än obligatorisk tvätt då ommålning av huset tar lite fokus mellan körningarna nu
Men tro mig, det skall köras mycket och fort på söndag - en final är en final!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491


Trådstartare


Då rullar vi mot finalen i SVKG Sprintrace!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22   >>
11 besök senaste veckan (48597 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande