Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
INSTÄLLDA EVENT pga Corona
1, 2, 3, 4   >>
9419 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Påsken i Jönköping på Elmia är inställd för de som tänkt kolla eller ställa ut bilar


http://www.custommotorshow.se/artikel?id=information-om-coronaviruset- . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Premiären med BUS1 på Mittsverigebanan den 18 April lutar åt att bli inställd den med. Däremot lär Onsdagsträffarna funka fint eftersom det inte kommer över 500 pers då.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=741776676228395& . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det är väldigt få arrangemang där det är över 500 personer så det ser inte ut att bli några problem. I närtid ser jag egentligen inga fler arrangemang alls med över 500, lite längre bort har vi BOS (BimmersofSweden), Bug Run och Svensk Sportvagnsmeeting men som sagt det är långt kvar tills dess så det är ingen ide att spekulera hur det landar, mer att vi bara har de på radarn som större event. Samma sak med STCC men där har man ju möjlighet att köra utan publik och då gissar jag man hamnar under 500 eventuellt?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2170



Elmia i påsk Hmm. ...är vi friska då?
Edit missade att det redan stod....

_________________
Michael Thulesius
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hörde av junior som är involverad i SBF-sfären att SM-veckan 25-31 mars i Luleå är inställd.
Drabbar ju ett flertal race/motorsporter bl.a. SM'et i Virtuell Bilsport (sim-racing).

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mellansvenksa ställer in den 4 april

https://www.msls.info/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Magnus Thomé skrev:
Det är väldigt få arrangemang där det är över 500 personer så det ser inte ut att bli några problem. I närtid ser jag egentligen inga fler arrangemang alls med över 500, lite längre bort har vi BOS (BimmersofSweden), Bug Run och Svensk Sportvagnsmeeting men som sagt det är långt kvar tills dess så det är ingen ide att spekulera hur det landar, mer att vi bara har de på radarn som större event. Samma sak med STCC men där har man ju möjlighet att köra utan publik och då gissar jag man hamnar under 500 eventuellt?


Det är långt fler motorsportarrangemang än de du räknade upp (BOS, Bug Run och SSM) som har fler än 500 personer även utan publik.

Det är ju förare, team, funktionärer, serveringar mm på en normal tävling och de flesta race helger är numera flera serier samma helg, lägg på 100-talet funktionärer och man är snabbt uppe i 500 eller fler.

En STCC helg kan röra sig om +1000 personer före publik börjar räknas in.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Så sant, speciellt arrangemang med många olika racingserier så blir det ju många. SSK lär ju ligga illa till också till exempel?


Tyvärr finns det ju även en risk om smittspridningen är hög att man även kommer dra åt betydlig hårdare med hur många som är max

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Om man tänker på grunden till siffran 500 så är det nog olämpligt med ens 50 pers om man drar ihop dem från ett större område (tex halva Sverige).
Och det finns ju inga helt lokala racing event, inte ens Folkrace är ju så lokalt.

Men läget kanske är annorlunda i maj, det får vi se.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6216



Hur blir det med Indy 500?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kolja skrev:
Hur blir det med Indy 500?


Ser ut att bli av. Fan trot...

https://www.google.com/search?q=Indy+500&newwindow=1&sxsrf=ALe . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Magnus Thomé skrev:
Kolja skrev:
Hur blir det med Indy 500?


Ser ut att bli av. Fan trot...

https://www.google.com/search?q=Indy+500&newwindow=1&sxsrf=ALe . . . .
Det är en bit till maj som sagt, och vi har bara sett en vecka av eskaleringar av åtgärder i USA än.

Undrar om de vill köra Indy 500 utan publik (tex om den självmant stannar hemma), den lär ju stå för "en del" av intäkterna.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Långlopp med ERC den 19 april med SSK på Kinnekulle har fått vika sig för SBFs beslut att de inte får köra. Övriga klasser lär ju inte få köra då heller men jag har inte sett det meddelat någonstans ännu just nu. Det är nya serien med Citroën C1 "B-ZERO" samt NSHC som ska/skulle köra också.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
DTM på Anderstorp flyttas fram till efter sommaren

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Vi skulle ha kört en omgång racingskola på Kuntan den gångna helgen. Men den blev inställd enligt direktiv från SBF, tydligen är alla utbildningar inställda fram till 15 april. Får se vad SBF kommer med framöver...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Eddie Varvstopp skrev:
Vi skulle ha kört en omgång racingskola på Kuntan den gångna helgen. Men den blev inställd enligt direktiv från SBF, tydligen är alla utbildningar inställda fram till 15 april. Får se vad SBF kommer med framöver...


Måste vara en riktigt välfylld kurs med över 500 deltagare!

Om myndigheterna har gett ramar att förhålla sig till kan man ju tycka att så länge dessa följs så är det ok.
Vad är motiveringen?

Ett i mitt tycke ängsligt beslutsfattande som bygger på devisen:

Trafikverkets ansvarige för noll-visionen "Om inga bilar körs så blir det inga bilolyckor.." för bilolyckor vill vi inte ha

SJ schemaläggningsansvarig "Om inga tåg lämnar perrongen så blir inget tåg försenat.." för försenade tåg vill vi inte ha

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lite tråkigt med långloppet på Kinnekulle med ERCup, B-Zero och NSHC arrat av SSK där alla inblandade diskuterat fram lösningar och alla var överens att de kunde köra enligt ERC. Man kan ju lösa mycket genom att hålla allt utomhus, avstånd mellan de inblandade osv. Och då att SBF stoppar det från centralt håll lät sådär.... Det finns kanske bra motiv men jag har svårt att förstå vad just nu.

När det gäller racing så är baksidan i smittotider just att det kommer folk från alla landsändar. Så jag har lite mer förståelse att begränsa större grupper inomhus i mindre lokaler.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Magnus Bengtsson skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Vi skulle ha kört en omgång racingskola på Kuntan den gångna helgen. Men den blev inställd enligt direktiv från SBF, tydligen är alla utbildningar inställda fram till 15 april. Får se vad SBF kommer med framöver...


Måste vara en riktigt välfylld kurs med över 500 deltagare!

Om myndigheterna har gett ramar att förhålla sig till kan man ju tycka att så länge dessa följs så är det ok.
Vad är motiveringen?

Ett i mitt tycke ängsligt beslutsfattande .....


Haha, det brukar vara välfyllt men knappast 500
Infon gick ut från kursansvariga så jag har själv inte mer info. Personligen tycker jag det ser ut som SBF Södra har fattat ett eget principbeslut åt det försiktiga hållet. Undrar om man resonerar att det är svårt att säkerställa att hälsoråden efterföljs av de medverkande så man väljer att stänga

Edit finns lite mer "Riksidrottsförbundet har efter samtal med regeringen att 500
personer på en stor yta är inte måttstocken utan även ett möte/träff med 50 personer i en liten lokal bör beaktas. Smittspridningen ökar när vi möts i grupper och sedan reser vidare, då finns risken att viruset följer med och flera människor blir drabbade."
https://www.facebook.com/racingskola/

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Indy 500 körs den 23 augusti istället.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
50 personer från hela landet inomhus i mindre lokal ska man verkligen undvika thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Inför träffar
INSTÄLLDA EVENT pga Corona
1, 2, 3, 4   >>
9419 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande