Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Locost mx5 bec -21?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (24925 totalt)
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 498



Jag har kört biltemas ledbakljus på min sjua. Vet inte om det var mig det var fel på, men lyckades nog ha sönder tre (de slutade fungera) innan jag bytte till en annan biltema-variant
I övrigt så var modellen bra då de inte byggde så mycket utåt(bakåt).

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
JonasR1 skrev:
Jag har kört biltemas ledbakljus på min sjua. Vet inte om det var mig det var fel på, men lyckades nog ha sönder tre (de slutade fungera) innan jag bytte till en annan biltema-variant
I övrigt så var modellen bra då de inte byggde så mycket utåt(bakåt).


Spännande, återstår att se hur det går för min del då😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Gällande E-märkta ljus vara eller icke vara -
så länge du har rättmärkta ljus på bilen kan jag inte tänka mig
annat än att den godkänns. Givetvis måste krocksäkerhet (inget
otillåtet utstickande från karossens begränsningslinjer)
och ljusbild vara OK. Detta kan Gustav svara på mycket
bättre än mig.

E-reglementet har - om jag minns rätt -
olika sektioner för användningsområde.

Det skulle alltså kunna innebära att en strålkastare eller
lampa har E-märkning men om kinesen varit mindre
nogräknad kan märkningen gälla annat än t.ex. bil
på allmän väg. Har du märkningen på lampan
tillgänglig så går det relativt enkelt att slå upp koden
via webben och kontrollera det.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Då har jag börjat med all el, en del planering och en massa timmar senare så ser det ut såhär.
Väntar nu på styrning till vattenpump/ fläkt sen så ska elhärvan vara klar förutom intercom som jag monterar senare😄



_________________
Joakim Kangas
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Kangas skrev:


De där motoroptimerarna blir yngre och yngre!

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Cyberdennis skrev:
Kangas skrev:


De där motoroptimerarna blir yngre och yngre!


Ja visst blir dom! 😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Instrumentpanel på g😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Bara att skära ut och lite klarlack på den så ska det nog bli fint😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5581



thumbs up
Lacka med lite halvmatt klarlack.


//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
super7 skrev:
thumbs up
Lacka med lite halvmatt klarlack.


//Nisse


Blir det bättre effekt då eller varför just halvmatt? 😎

_________________
Joakim Kangas
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5581



Man slipper bli bländad i vissa ljusförhållanden...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
super7 skrev:
Man slipper bli bländad i vissa ljusförhållanden...


Smart👍

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Instrumentpanelen är klar, mycket pill för att får den bra😄


_________________
Joakim Kangas
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Kangas skrev:
Instrumentpanelen är klar, mycket pill för att får den bra😄

Snyggt bygge! En fråga bara: skall du ha någon skyddslist i underkant på panelen? Det där kan bli elakt vass vid en smäll och kan få funktionen som en giljotin om olyckan är framme med sitt elaka ansikte...
/Benjamin

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Benjamin Ernryd skrev:
Kangas skrev:
Instrumentpanelen är klar, mycket pill för att får den bra😄

Snyggt bygge! En fråga bara: skall du ha någon skyddslist i underkant på panelen? Det där kan bli elakt vass vid en smäll och kan få funktionen som en giljotin om olyckan är framme med sitt elaka ansikte...
/Benjamin


Tackar! 😄 Japp det ska dit en skyddslist, det jag hade hemma gick åt till annat så får köpa mer nästa gång jag är ute o far😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Sitter här och forskar på däck, vad ska man köpa igentligen.
Jag har hittat några alternativ, givetvis Nankan AR-1 men även Federal RS-RR samt RS-R.

Federal kosta ca 1030kr/st ink frakt men hur bra är dem mot Nankang, kanske värt att testa RS-RR?

Zestino finns även kring 1100kr/st.

_________________
Joakim Kangas
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Jag har ju kört RS-R (TW140) två säsonger på min bil, både bana, konbana och gata.
Helt OK, framförallt sett till priset,
jag har upplevt däcken som klart förutsägbara på bana. Inte grepp i klass
med "riktiga" R-däck givetvis men miltals bättre än "vanliga" UHP-däck och med bra värmetålighet.

Mina däck är definitivt inte slut ännu, så livslängden är helt OK.
Går dock alldeles utmärkt att överköra dem (som alla däck) och då blir det snedslitage

Går nog inte att jämföra på vettigt sätt med Nankang AR-1 som ju är ett "riktigt" R-däck men
också till ett helt annat pris.

Federal RS-RR har jag ingen erfarenhet av men har läst att det är TW200 och det är ju isf en
fördel i vissa sammanhang (t.ex. i SVKG:s sprintcup) men lär ge något sämre grepp.
Zestino har jag inte heller koll på....

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Jag har ju kört RS-R (TW140) två säsonger på min bil, både bana, konbana och gata.
Helt OK, framförallt sett till priset,
jag har upplevt däcken som klart förutsägbara på bana. Inte grepp i klass
med "riktiga" R-däck givetvis men miltals bättre än "vanliga" UHP-däck och med bra värmetålighet.

Mina däck är definitivt inte slut ännu, så livslängden är helt OK.
Går dock alldeles utmärkt att överköra dem (som alla däck) och då blir det snedslitage

Går nog inte att jämföra på vettigt sätt med Nankang AR-1 som ju är ett "riktigt" R-däck men
också till ett helt annat pris.

Federal RS-RR har jag ingen erfarenhet av men har läst att det är TW200 och det är ju isf en
fördel i vissa sammanhang (t.ex. i SVKG:s sprintcup) men lär ge något sämre grepp.
Zestino har jag inte heller koll på....


då är det nog rs-r jag ska gå på än så länge

_________________
Joakim Kangas
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Först testkörningen gjord, allt gick bra och jag överlevde



Lite bensin spill hit och dit blev det pga en dålig slangklämma men den är utbytt nu:D

_________________
Joakim Kangas
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1825



Kangas skrev:
Christian Jansson skrev:
Jag har ju kört RS-R (TW140) två säsonger på min bil, både bana, konbana och gata.
Helt OK, framförallt sett till priset,
jag har upplevt däcken som klart förutsägbara på bana. Inte grepp i klass
med "riktiga" R-däck givetvis men miltals bättre än "vanliga" UHP-däck och med bra värmetålighet.

Mina däck är definitivt inte slut ännu, så livslängden är helt OK.
Går dock alldeles utmärkt att överköra dem (som alla däck) och då blir det snedslitage

Går nog inte att jämföra på vettigt sätt med Nankang AR-1 som ju är ett "riktigt" R-däck men
också till ett helt annat pris.

Federal RS-RR har jag ingen erfarenhet av men har läst att det är TW200 och det är ju isf en
fördel i vissa sammanhang (t.ex. i SVKG:s sprintcup) men lär ge något sämre grepp.
Zestino har jag inte heller koll på....


då är det nog rs-r jag ska gå på än så länge

Jag gillade också RS-R på min MX-5:a jag hade tidigare. RS-RR håller på att ersättas av RS-PRO, ungefär samma men tystare (alla som har recenserat RS-RR har klagat på ljudet).

TW140 eller TW200 behöver inte betyda så mycket, tillverkaren kan sätta ett lägre värde om de vill (det handlar i grund och botten om ett mått på slitstyrka/livslängd och de får därmed sätta ett lägre värde men inte ett högre). TW140 var/är gränsen i någon/några driftingserier, efter det har TW200 blivit den populära gränsen i konbana, timeattack m.m. så tillverkarna har styrt mot denna istället. Ett tydligt exempel är Hankook RS3 som skyltades om från TW140 till TW200 efter några år utan några som helst ändringar i utformning eller gummiblandning.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Kangas
Linköpig
Här sen Nov 2018
Inlägg: 121


Trådstartare
Okej, får beställa ett par rs-r så får jag börja med dem så får man byta till någon annan tillverkare om man inte är nöjd eller vill byta av annan anledning😄

_________________
Joakim Kangas
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Locost mx5 bec -21?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (24925 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande