Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Ni som kör OBP pedalställ. Hur lufta ni kopplingscylindrarna
1 besök senaste veckan (631 totalt)
chrillej82
Järfälla/Stockholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 493


Trådstartare
Hej!

Har monterat ett hängande OBP pedalställ i min BMW e28 med m52b28 motor samt zf-låda.

Får inte kopplingen att koppla ur. Har luftat hur mycket som helst. Det kommer bromsvätska varje gång jag öppnar nippeln på slavcylindern, men får inget motstånd i pedalen hur mycket jag än luftar.

Ni som kör med OBP pedalställ eller liknande, hur luftar ni era kopplingscylindrar?

Det sitter en 0.625" cylinder på pedalstället och original zf-slavcylinder på lådan.
Och innan jag monterade ihop motor och växellåda så kontrollmätte jag att urtrampningslagret kan koppla ur.


mvh//Chrille

_________________
Christian Johansson
- E46 318i -99
- E30 320i Touring -89 (SÅLD!)
- E21 318i -83 (SÅLD!)
- E28 528 -87 (SKROTAD!)
- E30 325 -88 (SÅLD!)
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283



Får du tryck i bromsarna?

Kan ju vara både luft i huvudcyl och slav. Ett tips är väl att trycka olja underifrån och uppåt. Nu har du ju testat att slaget räcker, men 0,625 - brukar det inte vara typ 3/4 på koppling? Jag hade väldiga bekymmer med att när allt var monterat så räckte inte slaget pga flex, det behövdes mer olja. Men det är en parentes.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052



Man byter ut OBPs skitcylindrar mot riktiga cylindrar som har inte har utgången i mitten.

Googlar man runt lite så ser man snabbt att dom cylindrarna som följer med OBPs produkter verkar ge många olika konstiga fenomen som alla har försvunnit när dom har bytts ut mot riktiga cylindrar.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



ButterflyRacing skrev:
J.Schuman skrev:
Man byter ut OBPs skitcylindrar mot riktiga cylindrar som har inte har utgången i mitten.......


Ja... så är det.
Men som tillägg till detta:
Dra gängtejp runt nippeln på slaven..... och en slang upp till behållaren.
Gärna en genomskinlig... så du ser vad som händer.

Sedan är det bara att sätta sig bekvämt i stolen... och pumpa runt oljan tills ingan luft synns i slangen.


Sjukt smart, har Använt lite knep i denna riktning. Men detta blir ju fulländat, den ska jag ta med mig framöver. thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283



ButterflyRacing skrev:
J.Schuman skrev:
Man byter ut OBPs skitcylindrar mot riktiga cylindrar som har inte har utgången i mitten.......


Ja... så är det.
Men som tillägg till detta:
Dra gängtejp runt nippeln på slaven..... och en slang upp till behållaren.
Gärna en genomskinlig... så du ser vad som händer.

Sedan är det bara att sätta sig bekvämt i stolen... och pumpa runt oljan tills ingan luft synns i slangen.


Håkan för helvete... Varför har du inte tipsat tidigare??!??!

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Skruva banåkabil
Ni som kör OBP pedalställ. Hur lufta ni kopplingscylindrarna
1 besök senaste veckan (631 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande