Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SBFs beslut idag kring max 50 personer
<<   1, 2
6735 besök totalt
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5496



Torbjorn968 skrev:
För Hans Söderström var tydligen mitt sätt att offentligt uttrycka olämpligheten att kringå regler så allvarligt att jag nu är portad från tävlingar 2020.

http://stec.se/bloggen-13-april-testtraning-ej-valkommen-digitalt-fora . . . .

Jag ringde upp Hasse innan tävlingen för att prata direkt varpå han slängde på luren.


Magstarkt att nämna "fair racing" när han själv fuskar med att skriva om det till arbetsplats.


Alla har ett eget ansvar i den här situationen. Stanna hemma.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Det händer att jag är instruktör på bana men har hoppat över en del kurser i vår. Räknade lite på risken i morse. Den slumpvisa undersökningen som FHI gjort visar på att 2.5% bär på viruset men att det idag, med spridning, kan vara 5% (om jag kommer ihåg Tegnell i morse korrekt). Har du fyra elever är då risken 1/5 att du spenderar tid i bil med någon som har smittan.


Olika bud om flockimmunitet i Stockholm. Jag kommer att begränsa social kontakt fram till i sommar då vi är i stugan. I höst kan det förhoppnings is vara lugnare.

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag brukar ju också åka med eller skjutsa folk ibland men det är uteslutet tills vidare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



dstr skrev:
Torbjorn968 skrev:
För Hans Söderström var tydligen mitt sätt att offentligt uttrycka olämpligheten att kringå regler så allvarligt att jag nu är portad från tävlingar 2020.

http://stec.se/bloggen-13-april-testtraning-ej-valkommen-digitalt-fora . . . .

Jag ringde upp Hasse innan tävlingen för att prata direkt varpå han slängde på luren.


Magstarkt att nämna "fair racing" när han själv fuskar med att skriva om det till arbetsplats.


Alla har ett eget ansvar i den här situationen. Stanna hemma.



Anser de att stec-evenemang är en arbetsplats och att 50-personersgränsen därför inte skulle gälla? Det låter ju så dumt att jag inte vet om jag tror på det.

_________________
Markus Ålind
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Det är Time Attack som hänvisar till arbetsplats. Hasse hänvisade till att det var dags att ha kul innan han slängde på luren.

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



Torbjorn968 skrev:
Det är Time Attack som hänvisar till arbetsplats. Hasse hänvisade till att det var dags att ha kul innan han slängde på luren.


Citat:
Våra tävlingar och testdagar är nu enbart en strikt arbetsplats


Ja se på fan .

_________________
Markus Ålind
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17321



Min motorklubb sysslar visserligen med motorcyklar, men man kan göra sig illa i bil också.
Göta MS skrev:
Viktigt meddelande! Göta MS styrelse har haft ett telefonmötet nyligen där vi beslutat att all mc-åkning på S1 och våra andra träningsområden samt crossbanan stängs den 11 april, lördag morgon 07:00 och tillsvidare i tre veckor.
Vi klarar av att följa Folkhälsomyndighetens, regeringens och vårt förbunds krav om max 50 personer på samma sammankomst, men beslutet är helt och hållet för att visa vår respekt gentemot sjukvården som just nu har det mycket tufft i landet.
Flera inom sjukvården har pekat ut ridning, cross/mc-åkning och studsmattor som det mest farliga och skadedrabbade sporterna.
Då skall vi var ett gott föredöme.
Men vi kommer att ha andra aktiviteter både för barn och elit under denna period, håll er informerade på vår Hemsida samt FB.
Vi skall ju vara ute och röra på oss.
Tillsammans är vi starka!
//LG Ståhl ordförande

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5496



Qaz skrev:
dstr skrev:
Torbjorn968 skrev:
För Hans Söderström var tydligen mitt sätt att offentligt uttrycka olämpligheten att kringå regler så allvarligt att jag nu är portad från tävlingar 2020.

http://stec.se/bloggen-13-april-testtraning-ej-valkommen-digitalt-fora . . . .

Jag ringde upp Hasse innan tävlingen för att prata direkt varpå han slängde på luren.


Magstarkt att nämna "fair racing" när han själv fuskar med att skriva om det till arbetsplats.


Alla har ett eget ansvar i den här situationen. Stanna hemma.



Anser de att stec-evenemang är en arbetsplats och att 50-personersgränsen därför inte skulle gälla? Det låter ju så dumt att jag inte vet om jag tror på det.


https://timeattacknu.se/covid19



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Ska man vara dumdristig kan man ju tolka om ett tävlingsområde till matvaruhandel istället, då kan man tolka funktionärer som anställda och publiken som kunder...

Undrar varför Allsvenskan i fotboll inte tänkt på det kryphålet...

Men har man inget värde i sitt varumärke så finns det ju inget att förlora. Suget efter pengar in är lite för stort.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



dstr skrev:
Qaz skrev:
dstr skrev:
Torbjorn968 skrev:
För Hans Söderström var tydligen mitt sätt att offentligt uttrycka olämpligheten att kringå regler så allvarligt att jag nu är portad från tävlingar 2020.

http://stec.se/bloggen-13-april-testtraning-ej-valkommen-digitalt-fora . . . .

Jag ringde upp Hasse innan tävlingen för att prata direkt varpå han slängde på luren.


Magstarkt att nämna "fair racing" när han själv fuskar med att skriva om det till arbetsplats.


Alla har ett eget ansvar i den här situationen. Stanna hemma.



Anser de att stec-evenemang är en arbetsplats och att 50-personersgränsen därför inte skulle gälla? Det låter ju så dumt att jag inte vet om jag tror på det.


https://timeattacknu.se/covid19


[img]https://rejsa.nu/im/user/47/2020-04-10-14-00-04_screenshot_20200410_135925_comandroidchrome.jpg[/img.]


Hittade det när jag tittade på rätt arrangör, man häpnar.

_________________
Markus Ålind
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lyssna på deras resonemang innan ni tycker till.

Sen kan ni ha åsikter åt fritt valbart håll men med lite mer bakgrundsinfo iaf thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5496



Magnus Thomé skrev:
Lyssna på deras resonemang innan ni tycker till.


Det blev inte så mycket bättre.

Just nu ska man inte åka runt i landet.
Just nu så är delar av Europa i fullständig karantän. Många andra tillåter inte att mer än två träffas samtidigt.
Man har konstaterat att man smittar även innan man känner symptom.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



dstr skrev:
Magnus Thomé skrev:
Lyssna på deras resonemang innan ni tycker till.


Det blev inte så mycket bättre.

Just nu ska man inte åka runt i landet.
Just nu så är delar av Europa i fullständig karantän. Många andra tillåter inte att mer än två träffas samtidigt.
Man har konstaterat att man smittar även innan man känner symptom.

Helt med dig här. Ha lite disciplin ett par månader.

Vi kan ha ett relativt öppet samhälle om folk lyssnar på rekommendationerna.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Äsch, allsmäktige Tegnell har ju sagt att det är som en vanlig influensa ungefär......ingen fara för 99% av befolkningen.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



erikjakan skrev:
Äsch, allsmäktige Tegnell har ju sagt att det är som en vanlig influensa ungefär......ingen fara för 99% av befolkningen.
och 1% är ju bara 100k personer, lite drygt det som dör varje år normalt.
Det finns väl nån gruva vi kan använda som massgrav...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Niklas Falk skrev:
erikjakan skrev:
Äsch, allsmäktige Tegnell har ju sagt att det är som en vanlig influensa ungefär......ingen fara för 99% av befolkningen.
och 1% är ju bara 100k personer, lite drygt det som dör varje år normalt.
Det finns väl nån gruva vi kan använda som massgrav...


Jag tror att dödgrävarna är långt ifrån fullbelagda som det är....Dem måste också få sin beskärda del av effektivisering.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Allmänt banåkaforum
SBFs beslut idag kring max 50 personer
<<   1, 2
6735 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande