|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
01 Apr 2020 20:21
Breddning av chikanen
_________________ Magnus Thomé
|
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676
01 Apr 2020 23:09
Men, på den banan får man väl inte köra på längre?
_________________ Anders F@lk
993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494
02 Apr 2020 05:05
964RS skrev: | Men, på den banan får man väl inte köra på längre? | Inte under karantänen men annars är det 5 tävlingshelger per år och en träningskväll i veckan som vanligt.
Det kommer nog att skalas lite tid med den breddningen, men jag funderar på om de höga "curbsen" i högerkanten inte är lite väl stora
|
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676
02 Apr 2020 07:25
Lite spetsfundig och oförståeligt kommentar av mig. Men ljudproblemet behandlas i nivå med Anderstorp.
_________________ Anders F@lk
993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
|
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173
02 Apr 2020 23:18
964RS skrev: | Lite spetsfundig och oförståeligt kommentar av mig. Men ljudproblemet behandlas i nivå med Anderstorp. |
Snarare att andra banor har hårdare absoluta krav än Falkenberg när körning pågår.
Falkenberg har tex ingen och har aldrig haft fast monterad mätningsanläggning med saftblandare, skrivare och annat, utan det har alltid skötts genom att klubben utför egenkontroll via stickprov.
|
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676
02 Apr 2020 23:33
Magnus Bengtsson skrev: |
Falkenberg har tex ingen och har aldrig haft fast monterad mätningsanläggning med saftblandare, skrivare och annat, utan det har alltid skötts genom att klubben utför egenkontroll via stickprov. |
De två senaste gångerna jag har varit där så har den stickkontrollen varat större delen av vår träff. Jag vill nog påstå att Falkenberg har den snävaste tolkningen om vad som är 95db om vi bortser från Anderstorp. Men det är bra att dom förädlar banan vidare
_________________ Anders F@lk
993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494
03 Apr 2020 05:20
964RS skrev: | Magnus Bengtsson skrev: |
Falkenberg har tex ingen och har aldrig haft fast monterad mätningsanläggning med saftblandare, skrivare och annat, utan det har alltid skötts genom att klubben utför egenkontroll via stickprov. |
De två senaste gångerna jag har varit där så har den stickkontrollen varat större delen av vår träff. Jag vill nog påstå att Falkenberg har den snävaste tolkningen om vad som är 95db om vi bortser från Anderstorp. Men det är bra att dom förädlar banan vidare | Det är stor skillnad på tävlingsdagar och annat.
|
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283
03 Apr 2020 07:36
Magnus Thomé skrev: | Breddning av chikanen
|
Men det är ju bara en instrumentbräda på filmen? Blir den vettigare med ljud eller??
_________________ Henrik Eriksson
Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
|
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862
03 Apr 2020 07:39
SevenEight skrev: | Magnus Thomé skrev: | Breddning av chikanen
|
Men det är ju bara en instrumentbräda på filmen? Blir den vettigare med ljud eller?? |
Välj helskärmsläge så blir det bättre.
_________________ Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
|
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283
03 Apr 2020 08:53
triss skrev: | SevenEight skrev: | Magnus Thomé skrev: | Breddning av chikanen
|
Men det är ju bara en instrumentbräda på filmen? Blir den vettigare med ljud eller?? |
Välj helskärmsläge så blir det bättre. |
_________________ Henrik Eriksson
Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
03 Apr 2020 09:08
Screenshot? Dator/ios/Android? Vilken webbläsare?
_________________ Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
03 Apr 2020 09:09
_________________ Magnus Thomé
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494
03 Apr 2020 09:43
Dator (W10, Chrome)
|
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923
03 Apr 2020 10:51
Ser ingenting alls här, W10 firefox
[/img]
_________________ Mvh / Daniel Ene
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
03 Apr 2020 11:45
Facebookvideo
Kan du se den om du klickar på videon så det blir ett nytt fönster?
_________________ Magnus Thomé
|
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173
03 Apr 2020 19:35
Niklas Falk skrev: | 964RS skrev: | Magnus Bengtsson skrev: |
Falkenberg har tex ingen och har aldrig haft fast monterad mätningsanläggning med saftblandare, skrivare och annat, utan det har alltid skötts genom att klubben utför egenkontroll via stickprov. |
De två senaste gångerna jag har varit där så har den stickkontrollen varat större delen av vår träff. Jag vill nog påstå att Falkenberg har den snävaste tolkningen om vad som är 95db om vi bortser från Anderstorp. Men det är bra att dom förädlar banan vidare | Det är stor skillnad på tävlingsdagar och annat. |
Verkligen!
Vissa besökargrupper eller individer har satt på avgassystem eller har bilmodeller som visar sig inte vara så värst kompatibla med de förutsättningar som gäller.
Och sen har vi den klassiske förnekaren som håller för öron och ögon när existensen av bullergräns påtalas och hoppas att man då magiskt klarar de påtalade kraven..
|
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119
04 Apr 2020 03:25
Magnus Bengtsson skrev: | Niklas Falk skrev: | 964RS skrev: | Magnus Bengtsson skrev: |
Falkenberg har tex ingen och har aldrig haft fast monterad mätningsanläggning med saftblandare, skrivare och annat, utan det har alltid skötts genom att klubben utför egenkontroll via stickprov. |
De två senaste gångerna jag har varit där så har den stickkontrollen varat större delen av vår träff. Jag vill nog påstå att Falkenberg har den snävaste tolkningen om vad som är 95db om vi bortser från Anderstorp. Men det är bra att dom förädlar banan vidare | Det är stor skillnad på tävlingsdagar och annat. |
Verkligen!
Vissa besökargrupper eller individer har satt på avgassystem eller har bilmodeller som visar sig inte vara så värst kompatibla med de förutsättningar som gäller.
Och sen har vi den klassiske förnekaren som håller för öron och ögon när existensen av bullergräns påtalas och hoppas att man då magiskt klarar de påtalade kraven.. |
Och där har vi då ett stort problem, om du köpt en 'standard' bil som vissa modeller av tex Porsche som är helt gatllegala och i registerat utförande och de enligt räjserbanan låter för mycket.
Och vissa banor är hårdare än andra banor, det går inte att förneka.
Ska man nu behöva modifiera sin nya fina bil, godkänd att köra på alla vägar i Eu till att modifiera avgassystemet och inte längre ha en gatlegal bil?
_________________ Roland Johansson
|
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173
04 Apr 2020 08:26
Rolle Scirocco skrev: | Magnus Bengtsson skrev: | Niklas Falk skrev: | 964RS skrev: | Magnus Bengtsson skrev: |
Falkenberg har tex ingen och har aldrig haft fast monterad mätningsanläggning med saftblandare, skrivare och annat, utan det har alltid skötts genom att klubben utför egenkontroll via stickprov. |
De två senaste gångerna jag har varit där så har den stickkontrollen varat större delen av vår träff. Jag vill nog påstå att Falkenberg har den snävaste tolkningen om vad som är 95db om vi bortser från Anderstorp. Men det är bra att dom förädlar banan vidare | Det är stor skillnad på tävlingsdagar och annat. |
Verkligen!
Vissa besökargrupper eller individer har satt på avgassystem eller har bilmodeller som visar sig inte vara så värst kompatibla med de förutsättningar som gäller.
Och sen har vi den klassiske förnekaren som håller för öron och ögon när existensen av bullergräns påtalas och hoppas att man då magiskt klarar de påtalade kraven.. |
Och där har vi då ett stort problem, om du köpt en 'standard' bil som vissa modeller av tex Porsche som är helt gatllegala och i registerat utförande och de enligt räjserbanan låter för mycket.
Och vissa banor är hårdare än andra banor, det går inte att förneka.
Ska man nu behöva modifiera sin nya fina bil, godkänd att köra på alla vägar i Eu till att modifiera avgassystemet och inte längre ha en gatlegal bil? |
Det är egentligen inget problem alls.
Att vissa bilmodeller har svårt att klara kraven är känt sedan minst ett decennium.
Problemet är möjligen att likväl kända krav verkar individer tro att tillträde till banor är en rättighet och likväl håller man för öron och ögon till faktumet att banorna har krav på sig som besökare måste förhålla sig till men sitter fast i egobubblor och då är vi tillbaka till varför mätningar och avvisningar behövs (ibland mer ibland mindre beroende på typ av besökare).
Att myndigheter tillåter högre ljudkrav på gatan än vad som myndigheter tillåter på banorna är naturligtvis tokigt men det är den verklighet som råder.
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494
04 Apr 2020 09:17
Det är inga problem om skojbilararna bara varvar enligt den norm deras ljudnivå godkänts (4500 rpm?).
Sen finns det ju de som dessutom kräver sin rättighet att ha sportknappen intryckt med minskad ljuddämpning som följd. Dvs det finns en väldigt bekväm metod att sänka ljudet med föraren "vill inte" som en fyraåring.
Men på just Falkenberg är det inte så vanligt med den typen av problem, eftersom det är så få tillfällen för gatbilar.
|
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239
04 Apr 2020 21:29
Niklas Falk skrev: |
Sen finns det ju de som dessutom kräver sin rättighet att ha sportknappen intryckt med minskad ljuddämpning som följd. Dvs det finns en väldigt bekväm metod att sänka ljudet med föraren "vill inte" som en fyraåring.
. |
På i alla fall Porschar så spelar det ingen roll vad man vill, spjällen öppnas i alla fall över ett visst varvtal..
_________________ Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
|
|