Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 49, 50, 51 >> 85 besök senaste veckan (308976 totalt) |
Vad hände med resten av sierran? Den ser rätt så fräsch ut? _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||
Sålde den till en snubbe som skulle göra bil av den igen _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Spacklar vidare, är ganska klar med fönsterbågarna på dörrarna. Har tagit en jäkla tid att få de bra, är rätt knepigt att spackla och slipa inne i kanalen rutorna ska gå upp i. Men nu har de i alla fall rätt form så nu ska jag bara få igen alla porer som man ser först när slipgrunden kommer på.
Har ochså gjort ett fäste för fläktarna till oljekylarna. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Det är ett sådant där jobb som iaf jag inte tänker på, men när du skriver om det så inser jag att det är betydligt mycket mer jobb än vad jag tänkt på. Tack för inblicken i att bygga bil! _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Börjat med instrumentpanelen, var sprucken och vind och är tydligen helt omöjligt att hitta hela som inte kostar en förmögenhet. Så tog och pillade bort fuskskinnet så underliggande skum kom fram tänkte jag skulle pensla ett lager epoxy och sen spackla och slipa till det och slutligen testa att drapera med ett lager kolfiber och matt klarlack. Blir nog ett drygt jobb men kan nog bli bra. Måste först dock rikta upp den så den blir rak och fin.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Ja, de tidiga panelerna med högtalarhål är eftertraktade.
Vill man inte ha "rätt" panel så kan man använda de nyare som är lite enklare att hitta. Någon skulle 3D-scanna en sån där panel :-) Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
||||
Jag röstar för gjut av den i kolfiber, drapera är ju sånt antiklimax(ser lätt ut men blir tyngre).
Sen flocka det som är 'läderfejk' på originalbrädan, och låt kolfiber synas vid knappaneler instrumentkluster etc etc. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Den väger 5,5kg och sen kanske 6 med ett lager kolfiber, detta är inkluderar stålgrejen som sitter i botten av den. Skulle man gjuta av den i kolfiber och skulle flytta över stålgrejen så tippar jag på 2-3kg som färdig bräda med en arbetsinsats på 2-3 veckor. Inte värt det. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Det är bara jag som har det resonemanget verkar det som alltså?
Kolfiber använder man för att lätta, enbart. Blir det tyngre då man använder kolfiber är det ju helt i strid med syftet för det, och ska då inte användas. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Nja, den gamla var sprucken i fusklädret och med det borta var det ett skum kvar sen formpressad masonit. Så nått ytterlager skulle jag behöva lägga dit hursomhelst, antingen lägga ett lager glasfiber sen lacka, flocka eller klä om i nytt skin. Alternativt ett lager kolfiber. Bygger om kanterna lite för att passa mot karossen och buren bättre så att leta en hel original är inget alternativ heller. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
_________________ Truls Herland |
||||
Har kikat lite på den men eftersom jag inte bygger en exakt kopia och att det är enklare med sierra brädan som jag har alla ventiler etc till, beställde extraljuspoden därifrån blev rätt dyrt innan den var hemma. Riktat upp instrumentbrädan spacklat till felen och lackat ett lager färg. Satt tillbaka motorn i bilen för att förbreda inför SFRO 1 _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Instrumentpanelen har fått sig ett lager kolfiber, återstår nån vända med slipning och ett till lager epoxy innan jag är nöjd men börjar se rätt ok ut.
För övrigt så är SFRO1 avklarad i veckan. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Trevligt!
Hur blir slut ytan.. blank eller semigloss...?Lite torsk på matt kol.. Hur fick du kolet att hålla sig nere i fördjupningarna? Peelply +klämma och eller vakumsög! Det blir ju verkligen en stabil och bra "bräda" genom understrukturen.... _________________ Michael Thulesius |
||||
Törs man gissa på klibbspray från 3M? Jag har läst det någonstans men det kanske är helt uppåt väggarna... _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 49, 50, 51 >> 85 besök senaste veckan (308976 totalt) |