Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 49, 50, 51 >> 20 besök idag (309001 totalt) |
Kört iväg chassit för pulverlack, medans den är borta fixar jag lite småsaker. Fräst till en kolfiberplatta till instrumentpanelen.
Byggt ett fäste för bränslepumpen i tanken, putsat till tanken och monterat in det som ska sitta i och på den. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Är i rostfritt stål LDX 2mm, hade nog kunnat köra 1,5 men hade en 2mm plåt stående. Gjorde den i rostfritt för att funka bättre med e85 ifall man vill köra på det, bygger flexifule för att slippa malus på skatten. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Så snygga instrument, Per! Vi är nog flera som är glada för att du inte har monterat en surfplatta i blickfånget.
Men borde inte varvräknaren fått bo i mitten? /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||
Kan väl tillägga, byggt 550 liters dieseltank i 1.5mm rostfritt, förutom en mindre fadäs att en sidas svetsar slipades ner för mycket så inga problem tio år senare. Och den sida som slipats ner fick svetsas om, efter rengöring av tank och skyddsgas i tank... Är mer konstruktion som avgör, tunnare plåt kräver fler 'skvalpskott' för stadga och inte stora skvalpvågor, vilket kanske är önskvärt ändå? _________________ Roland Johansson |
||||
Jo den hade fått bott i mitten om den fått plats, är ju en liten bula upp för rattstången så hastighetsmätaren som är lite mindre fick hamna där istället. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Byggt pushrods till krängningshämmarna, tillverkat nya bussningar till dämparna, målat och monterat lite grejer.
Är det nån som har krängarknivar i 280 eller 320mm längd som de vill bli av med så släng iväg ett PM _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Är det någon som har koll på vad det är för dimensioner på stora tappen på krängarknivar man köper, tänkte göra egna och kändes smidigt om man gör i samma storlek som finns att köpa ifall man vill köpa andra i framtiden och inte orkar göra egna då.
Bild för uppmärksamhet. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Det känns lite väl kraftigt hade tippat på 25-26mm, hittade nån uppgift på 20mm men de såg klenare ut än de flesta andra. Det är alltså denna biten jag vill ha diameter på. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Vag gör du knivarna i för material?
Jag har tänkt samma tanke som dig och mina är ritade 35mm idag. Minns inte var jag fick siffran från, men har för mig att jag snubblade över någon ritning någonstans. |
||||
Vad är det för diff? Skall du ha den som framdiff? Vad är det för koppling? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Framdiff till Audi R8, hör ihop med växellådan. Koppling, tänkte du på klumpen som sitter på ingående axeln, det är en visco mittdiff variant. Vanliga kopplingen kommer bli en tvåskivig tilton. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
På max hårdhet kommer de bli 550N/mm, när jag ritat med 26mm tapp och 35mm max bladhöjd, 15mm min bladhöjd blir max spänning ungefär mitt på bladet när den står upp, liggandes ner kommer de ha en hårdhet på 60N/mm. Spänningen i fästet när de står upp är väsentligt mycket mindre en spänningen i bladet.
Jag gör dem i 2541 _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Men du glömmer en viktig detalj.
Brottanvisningen mellan tappdiam och bladets ytterpunkt(i bredd) Försöker förklara med en bild: Och en annan grej värd att notera, beroende på hur länkaget är konstruerat så rör sig eventuellt knivarna i lodlinjen utan vill böja sig runt 'platta' magen. Så man bör låsa länkarna på bärarmarna så de inte tillåter detta. Det kan skapa problem om det är tajt, att knivarna vill böja sig i 'sidled' vid krängning. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Är inte det något man enkelt löser med en lämplig radie? _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Jag är rätt säker på att det inte är några problem bara man har en lämplig radie, som jag fått fram ligger de kommersiella knivarna med tappar på under 24mm.
Finns bra med plats runtom ifall de böjer sig i sidled. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Nepp. 20mm är den. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 49, 50, 51 >> 20 besök idag (309001 totalt) |