Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skruvat eller Autodoc
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
93 besök senaste veckan (18489 totalt)

Rösta!
Skruvat
17%
 17%  [ 24 ]
Autodoc
82%
 82%  [ 110 ]
Totalt antal röster : 134

cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



Beställt både från autodoc och skruvat
Auto doc En topploppspackning kom i kartong stor som om den skulle innehålla ett takräcke! Så där behöver man inte vara orolig för att det kommer fram skadat.

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
makeba
Tranemo
Här sen Jul 2006
Inlägg: 68



cat7even: Det gäller dock att man bara köper det isf och inte ngn annan tung sak som far runt i paketet. För att fylla upp paketet så det ligger still är de dåliga på!

_________________
Kent Ohlsson
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283



Skruvat är verkligen usla. Det står "inom 2-4 dagar" och nu 1v senare får jag ett mail där det står att mina grejer är packade. Huuur är det möjligt ?

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258



SevenEight skrev:
Skruvat är verkligen usla. Det står "inom 2-4 dagar" och nu 1v senare får jag ett mail där det står att mina grejer är packade. Huuur är det möjligt ?


Det känns som att sen de flyttade lagret från Slagsta(?) till Polen(?) så har leveranstiderna och leveransprecisionen gått åt fanders för dem.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Marcus Gustafsson skrev:
SevenEight skrev:
Skruvat är verkligen usla. Det står "inom 2-4 dagar" och nu 1v senare får jag ett mail där det står att mina grejer är packade. Huuur är det möjligt ?


Det känns som att sen de flyttade lagret från Slagsta(?) till Polen(?) så har leveranstiderna och leveransprecisionen gått åt fanders för dem.


Lite OT men det är exakt därför vi lämnar Ricoh som printleverantör nu, dom la sitt logistiklager i Polen för 3-4 år sedan och sen dess har det bara strulat, inte en enda leverans som funkat. Samma sak när vi beställer en flytt av en skrivare, har stått en här på kontoret som skulle ha flyttats 22 maj till en verksamhet....

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1047



Om jag ändrar lite frågan, och medger att jag jobbar på en utav nedanstående firmor.
Har inget intresse av att forska i detta på jobbet och så, utan bara undrar hur tankegångarna går, i rent personligt intresse.


Vad gör att ni/vi köper grejor på internet istället för butiker i Sverige.

För mig är visserligen priset viktigt, men inte så viktigt som att kunna returnera och prata om eventuella fel och tips och råd.

Beställde som innan nämnt ett partikelfilter från internet då det kostade 4500 istället för 12200 ungefär.

Vad gör att ni inte går till Mekonomen/Autoexperten/AD Bildelar/ med flera?
Och ge kritik gärna, jag jobbar bara där...jag äger inte stället :P

_________________
Martin Fåglefelt
VW Passat 2.0tdi 4motion -14
BMW 530 E60 -04 (till salu)
Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6255



Martin Fåglefelt skrev:
Om jag ändrar lite frågan, och medger att jag jobbar på en utav nedanstående firmor.
Har inget intresse av att forska i detta på jobbet och så, utan bara undrar hur tankegångarna går, i rent personligt intresse.


Vad gör att ni/vi köper grejor på internet istället för butiker i Sverige.

För mig är visserligen priset viktigt, men inte så viktigt som att kunna returnera och prata om eventuella fel och tips och råd.

Beställde som innan nämnt ett partikelfilter från internet då det kostade 4500 istället för 12200 ungefär.

Vad gör att ni inte går till Mekonomen/Autoexperten/AD Bildelar/ med flera?
Och ge kritik gärna, jag jobbar bara där...jag äger inte stället :P


För att det är irriterande att ca 90 % av svensk butikspersonal är helt ointresserade av sitt arbete och hellre surfar på facebook än betjänar kunden. Samt att på nätbutiken slipper man vanligen att betrakta alla dessa jävla draktatueringar.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1694



Senaste jag handlade på mekonomen kostade dubbla mot internet.

Med de priserna kan man ju vaska hälften av grejerna man köper och endå gå plus. Blir ju oftast rätt från typ trodo endå.

_________________
Markus Ålind
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1498

Namndispens
Namndispens

För mig är det en prisfråga då delarna ofta kostar 1/3 - 1/4-del av vad jag skulle få betala i Sverige för samma del. Om man köper via svenska autodoc är priserna högre än tyska autodoc, så fort det hamnar i Sverige så blir det tillägg. Hos Mekonomen händer det tom att en del kostar mer än bmw original. Om man själv klarar att hitta rätt delar, finns det för mig ingen anledning att betala mer för samma. Dessutom slipper jag att åka iväg till affären.
Den enda konkurrensfördelen de svenska affärerna har, som jag anser, är att dom pratar svenska. Men för gemene man handlar det säkert även om någon sorts upplevd trygghet.

Men det händer att jag köper verktyg hos de svenska butikerna. Men skall man ha lite special, tex gängtapp med viss stigning, så får man ändå gå på nätet.

_________________
Johan B
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258



Trådlyft deluxe...

Börjar Amazon bli en utmanare till Autodoc, Trodo, Skruvat, etc? Jag behövde köpa en sensor till bruksbilen och efter en den letande hittade jag den för 1600:- på Skruvat, ~1200:- på Trodo och på Amazon.se (sålt och lagerhållt av Amazon) kostade samma 650:-.
Bara betala och få dagen efter. thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Marcus Gustafsson skrev:
Trådlyft deluxe...

Börjar Amazon bli en utmanare till Autodoc, Trodo, Skruvat, etc? Jag behövde köpa en sensor till bruksbilen och efter en den letande hittade jag den för 1600:- på Skruvat, ~1200:- på Trodo och på Amazon.se (sålt och lagerhållt av Amazon) kostade samma 650:-.
Bara betala och få dagen efter. thumbs up
Sannolikt, men tyvärr gäller det som vanligt hur returer vid fel hanteras eftersom det är ett träsk med korsrefernstabeller och tillverkarnas byte av detaljer mellan tillverkningsveckor.

Behöver ett förkopplingsmotstånd till kylarfläkten till partnern... Finns hu många som helst i listorna men 80% av dem är förkopplingsmotstånd till kupéfläkten (som verkar korsrefereras lite hej hopp, och är liknande men ändå inte...).
Men bara det är nåt som passar och fungerar så spelade det i efterhand ingen roll vilken väg den kommit (det är väl ingen direkt skillnad i skurkighet mellan kanalerna).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6255



Niklas Falk skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Trådlyft deluxe...

Börjar Amazon bli en utmanare till Autodoc, Trodo, Skruvat, etc? Jag behövde köpa en sensor till bruksbilen och efter en den letande hittade jag den för 1600:- på Skruvat, ~1200:- på Trodo och på Amazon.se (sålt och lagerhållt av Amazon) kostade samma 650:-.
Bara betala och få dagen efter. thumbs up
Sannolikt, men tyvärr gäller det som vanligt hur returer vid fel hanteras eftersom det är ett träsk med korsrefernstabeller och tillverkarnas byte av detaljer mellan tillverkningsveckor.

Behöver ett förkopplingsmotstånd till kylarfläkten till partnern... Finns hu många som helst i listorna men 80% av dem är förkopplingsmotstånd till kupéfläkten (som verkar korsrefereras lite hej hopp, och är liknande men ändå inte...).
Men bara det är nåt som passar och fungerar så spelade det i efterhand ingen roll vilken väg den kommit (det är väl ingen direkt skillnad i skurkighet mellan kanalerna).


Låter bekant det där...är det en Renault Partner du ska ha till?

Kan det vara någon av dessa?
https://www.aliexpress.com/item/1005004811714485.html?spm=a2g0o.detail . . . .


https://www.aliexpress.com/item/1005003441322716.html?spm=a2g0o.detail . . . .

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Kolja skrev:
Låter bekant det där...är det en Renault Partner du ska ha till?

Kan det vara någon av dessa?
https://www.aliexpress.com/item/1005004811714485.html?spm=a2g0o.detail . . . .


https://www.aliexpress.com/item/1005003441322716.html?spm=a2g0o.detail . . . .
Inte RenÅ
Men det kan vara en som liknar den andra.
Fick hem en kandidat från Skruvat som har kontakterna på det viset (två feta nedtill och fyra mindre upptill), men det finns även de som har kontakterna bredvid varandra, och det känns stört omöjligt att vara säker.
Men nu när jag har en varaint så kanske det kan vara värt att testa hur tvärt omöjligt det är att få bort underplastens tre fastrostade clips...
Det kan ju vara att kabelhärvan passar/räcker även om det sitter den andra på min bil.

Det är ju joxigt när båda dessa är artikelnummer som påstås passa och listorna är långt från entydiga (både kylfläkt och kupéfläkt)
https://www.autodoc.se/search?keyword=9829220580
https://www.autodoc.se/search?keyword=9673999980

På söndag påstås det bli plusgrader, så då kanske det kan vara värt att göra ett försök.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6255



Niklas Falk skrev:
Kolja skrev:
Låter bekant det där...är det en Renault Partner du ska ha till?

Kan det vara någon av dessa?
https://www.aliexpress.com/item/1005004811714485.html?spm=a2g0o.detail . . . .


https://www.aliexpress.com/item/1005003441322716.html?spm=a2g0o.detail . . . .
Inte RenÅ
Men det kan vara en som liknar den andra.
Fick hem en kandidat från Skruvat som har kontakterna på det viset (två feta nedtill och fyra mindre upptill), men det finns även de som har kontakterna bredvid varandra, och det känns stört omöjligt att vara säker.
Men nu när jag har en varaint så kanske det kan vara värt att testa hur tvärt omöjligt det är att få bort underplastens tre fastrostade clips...
Det kan ju vara att kabelhärvan passar/räcker även om det sitter den andra på min bil.

Det är ju joxigt när båda dessa är artikelnummer som påstås passa och listorna är långt från entydiga (både kylfläkt och kupéfläkt)
https://www.autodoc.se/search?keyword=9829220580
https://www.autodoc.se/search?keyword=9673999980

På söndag påstås det bli plusgrader, så då kanske det kan vara värt att göra ett försök.


Franskt skräp alltihopa ;-) Kan vara olika om du har manuell AC eller ACC.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Kolja skrev:
Franskt skräp alltihopa ;-) Kan vara olika om du har manuell AC eller ACC.
... eller start/stop eller inte mm mm. Eller bara vilken kylarfläkt de hade vid bandet den veckan.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989



Ett problem med Amazon är att det kan vara en Aliexpress kopia del du får..
Alltså kan vara en dålig kopia, men är det ingen viktig pryl så kan man ju testa och hoppas på det bästa..


Men finns ju tex spridare, bensinpumpar osv. som har Bosch nr men är en dålig kopia..

Ett exempel, jag sökte nu på Bosch på Amazon och valde slumpmässigt att läsa om denna: Bosch 0580453443, säljs utav Amazon och dom skriver att den är tillverkad av Bosch !
Men läser du recension så skriver två att den inte är märkt överhuvudtaget med Bosch och en annan att den brann upp efter 5 dagar?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



RallyQuattro skrev:
Ett problem med Amazon är att det kan vara en Aliexpress kopia del du får..
Alltså kan vara en dålig kopia, men är det ingen viktig pryl så kan man ju testa och hoppas på det bästa..
Det finns nära ingen logistikkanal som är fri från piratkopior, ommärkta lagade delar etc. Speciellt om man gräver i botten av träsket med lägsta möjliga priser.

Fick ett förkopplingsmotstånd med ett nummer på kartongen, men två nummer på prylen var strukna och ett tryckt nummer som var i närheten av det på kartongen...

Om man gör samma sak en femte gång så lär man sig nog vilken kanal som passar för just den prylen, men nästan aldrig den första gången. thumbs down

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6255



Niklas Falk skrev:
RallyQuattro skrev:
Ett problem med Amazon är att det kan vara en Aliexpress kopia del du får..
Alltså kan vara en dålig kopia, men är det ingen viktig pryl så kan man ju testa och hoppas på det bästa..
Det finns nära ingen logistikkanal som är fri från piratkopior, ommärkta lagade delar etc. Speciellt om man gräver i botten av träsket med lägsta möjliga priser.

Fick ett förkopplingsmotstånd med ett nummer på kartongen, men två nummer på prylen var strukna och ett tryckt nummer som var i närheten av det på kartongen...

Om man gör samma sak en femte gång så lär man sig nog vilken kanal som passar för just den prylen, men nästan aldrig den första gången. thumbs down


Köpte ett kina-kopierat termostathus från AliXprs för att GM original i plast desintegrerade. Kinakopian är i pressgjuten, CNC-bearbetad, aluminium komplett med tempgivare och o-ringar etc.

Ibland är kopian, för en 1/4 del av priset i Sverige, bättre än originalet...

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Kolja skrev:
Ibland är kopian, för en 1/4 del av priset i Sverige, bättre än originalet...
Men det är ju likväl "fel" (utanför specen)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6255



Niklas Falk skrev:
Kolja skrev:
Ibland är kopian, för en 1/4 del av priset i Sverige, bättre än originalet...
Men det är ju likväl "fel" (utanför specen)


Så är det, Purchasing vill inte ha så rejäla vitala delar. Produkten ska gå sönder enligt spec!

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



Handlar man inte direkt från återförsäljaren är det ju alltid ett övervägande om att inte får exakt rätt
delar man beställt och hur mycket är man bered att det får kosta.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Allmänt banåkaforum
Skruvat eller Autodoc
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
93 besök senaste veckan (18489 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande