Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skruvat eller Autodoc
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
90 besök senaste veckan (18359 totalt)

Rösta!
Skruvat
17%
 17%  [ 24 ]
Autodoc
82%
 82%  [ 110 ]
Totalt antal röster : 134

Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1691



Fungerar arn mot de där? Vad gäller egentligen mot försäljare i eu som har en svensk försäljningssida med svenska priser etc?

De kan ju skita i arn, men det blir ju dålig pr i längden.

_________________
Markus Ålind
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Qaz skrev:
Fungerar arn mot de där? Vad gäller egentligen mot försäljare i eu som har en svensk försäljningssida med svenska priser etc?

De kan ju skita i arn, men det blir ju dålig pr i längden.


Ingen aning faktiskt. Det värsta är att dom verkar totalt ignorera det man skriver till dom och påpekar i varje svar
att man fortfarande inte har skickat intyg eller fakturor från bilverkstad.
Jag har förklarat ingående vad jag gjort, tre gånger nu, hur jag felsökt, vilka fel jag har haft och hur jag åtgärdat det (med en annan luftmassemätare...)
men det tar dom inte notis om. Bara upprepar att jag måste skicka bevis på att det är en med, jag citerar från deras första mejl, "mechanical deegre" som monterat den.

Jaja.. får väl skylla mig själv när jag handlar billigt. Jag kommer inte handla av dom igen oavsett.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923



Det är inte heller alla som jobbar på en verkstad som har en "Mechanical degree"?
Du kan ju vara självlärd och sedan gått kurser i branschen och interna utbildningar etc.? Skarva lite och stå på dig thumbs up

mackinley skrev:
Qaz skrev:
Fungerar arn mot de där? Vad gäller egentligen mot försäljare i eu som har en svensk försäljningssida med svenska priser etc?

De kan ju skita i arn, men det blir ju dålig pr i längden.


Ingen aning faktiskt. Det värsta är att dom verkar totalt ignorera det man skriver till dom och påpekar i varje svar
att man fortfarande inte har skickat intyg eller fakturor från bilverkstad.
Jag har förklarat ingående vad jag gjort, tre gånger nu, hur jag felsökt, vilka fel jag har haft och hur jag åtgärdat det (med en annan luftmassemätare...)
men det tar dom inte notis om. Bara upprepar att jag måste skicka bevis på att det är en med, jag citerar från deras första mejl, "mechanical deegre" som monterat den.

Jaja.. får väl skylla mig själv när jag handlar billigt. Jag kommer inte handla av dom igen oavsett.

_________________
Mvh / Daniel Ene
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Daniel Ene skrev:
Det är inte heller alla som jobbar på en verkstad som har en "Mechanical degree"?
Du kan ju vara självlärd och sedan gått kurser i branschen och interna utbildningar etc.? Skarva lite och stå på dig thumbs up

Haha nä jag har inte tänkt att ge upp än.

Förövrigt var ju frågan Skruvat eller Autodoc och där svarar jag Skruvat. Snabbt och trevligt bemötande när det blivit fel (dom skickade bakbromsklossar istället för fram pga att dom angav fel art.nr på sin sida)

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Sivvo
Göteborg
Här sen Sep 2009
Inlägg: 7



Har du en BMW så kan jag helt klart rekommendera Hubauer-shop.de, original delar till riktigt bra priser, har beställt där ifrån 3 ggr, första gången så skickade dom dagen efter men DHL tog nästan 2 veckor på sig att få hit grejorna, beställde då med den billigaste frakten. Andra gången tog det bara en vecka att få en del. tredje gången försökte jag beställa en Disa o ring till en senare m54 vilket inte existerar, så väntade en vecka på något svar och skickade att jag vill avbryta köpet, (fick tillbaka pengar dagen efter) men under denna veckan så hörde dom inte av sig med något om att det vart omöjligt att köpa delen. Det som är bra är att det fungerar som realoem, man klickar på den delen man vill ha och beställer.

_________________
Tim Sihvonen
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Sivvo skrev:
Har du en BMW så kan jag helt klart rekommendera Hubauer-shop.de, original delar till riktigt bra priser, har beställt där ifrån 3 ggr, första gången så skickade dom dagen efter men DHL tog nästan 2 veckor på sig att få hit grejorna, beställde då med den billigaste frakten. Andra gången tog det bara en vecka att få en del. tredje gången försökte jag beställa en Disa o ring till en senare m54 vilket inte existerar, så väntade en vecka på något svar och skickade att jag vill avbryta köpet, (fick tillbaka pengar dagen efter) men under denna veckan så hörde dom inte av sig med något om att det vart omöjligt att köpa delen. Det som är bra är att det fungerar som realoem, man klickar på den delen man vill ha och beställer.


Tack för länken , vart genast några tusen billigare för mig .

Annars har det blivit Skruvat och mest det som klassas som tillbehör för mig , sällan reservdelar .

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1136



ALDRIG mer autodoc.
jag har ett ärende mott dom på paypal just nu
dom har inte skickat mina grejor o dom skiter högaktningsfullt i att svara på mina mail om varför jag inte får mina grejor.
dom är ju betalda
dom svarar inte heller genom paypal
det är ett jävla bluff företag

_________________
henrik nielsen
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3192



Autodoc har alltid funkat perfekt,men på senare tid har dom börjat suga hårt, byter mer än gärna ut kända märken mog sitt egna STARK (som dom hävdar e premium) utan att ens tillfråga kund, leveranstiden har ökat rejält också.

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Då råder jag er att börja handla på Svenska Trodo.se istället.
typ samma priser ibland ännu billigare än autodoc, snabb felfri leverans osv.

https://www.trodo.se/

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



RallyQuattro skrev:
Då råder jag er att börja handla på Svenska Trodo.se istället.
typ samma priser ibland ännu billigare än autodoc, snabb felfri leverans osv.

https://www.trodo.se/


thumbs up skall provas

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Inte ett organisationsnummer så långt ögat når på Trodo. Returadress till någon firma i Värmland. Säger inte att det är något fuffens, bara att det lika gärna kan vara någon liten Autodoc-filial.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Meantek skrev:
Inte ett organisationsnummer så långt ögat når på Trodo. Returadress till någon firma i Värmland. Säger inte att det är något fuffens, bara att det lika gärna kan vara någon liten Autodoc-filial.



Intressant med såna här "hemliga" företag. Sökte på det angivna telefonnumret men det fanns ingen info på varken Eniro eller Hitta.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Beställde från skruvat för någon vecka sedan, hade det hemma på någon dag.
Beställde från Autodoc förra veckan och bara saker de hade i lager, efter fem dar kom det tmail: "Vi har nyheter för dig!!! Här är ditt trackingnummer. Obs, kan ta upp till 24h innan det syns.". Jag har fortfarande inte sett röken av det...

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Duvan
Killeberg
Här sen Jun 2018
Inlägg: 121



Aldrig mer Autodoc. Beställde en vattenpump å den levererade stämde inte med beskrivningen. Mejlade och många olika personer svarade men ingen vista vad den andra hade bestämt . Jag har nu skickat tillbaka pumpen på egen bekostnad, har väntat på återbetalning i två veckor.

_________________
Göran Nilsson
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1136



trodo's hemsida är misstänktsamt lik autodoc's hemsida

_________________
henrik nielsen
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Magnus Thomé skrev:
Här fanns info, det är Lettland

https://www.allabolag.se/5020807995/trodo-sia

https://www.trodo.se/regler-och-villkor

Finns även .com

https://www.trodo.com/terms-and-conditions


Intressant, men då förstår jag bättre hur dom kan ha så låga priser.

Men än så länge har det i alla fall fungerat bra och jag har fått det jag beställt och i tid.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
fonzeka
Avesta
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Har handlat ett flertal gånger från trodo och de skickar som sagt från Lettland.
Enda gången det vart lite strul var när jag tog dhl som leveransmetod, tog nog en vecka extra innan det visade sig att det bytt spårningsnummer och var postnord hade tagit över försändelsen.
Skickade tillbaka en termostat som inte passade en gång också, var inga problem och fick tillbaka pengarna.

_________________
Anders Westlund
Honda S2000
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Positiva erfarenheter av autodoc, ganska dåliga av skruvat. Jag vet inte, men skruvat... Har de liksom dålig koll bara? De skickas fel, de fattar inte att de skickat fel, man får förklara som för en tre åring vad man köpt och vad som blivit fel. Stående bekymmer typ är att man hör av sig dit och säger grunka x och y är fel varpå de frågar tillbaka om det är z som ska bytas? Lite som att de är.... Sen verkar det också som att skruvat har en "lock leverans tid" eller iaf en lev tid som förefaller jävligt lockande men som säkert mäts från en helt annan tidpunkt än den man tror. Jag menar, står det 1-2 dagars lev tid så är väl det från att jag klickar "beställ", det är iaf det jag tycker är rimligt (beroende på tid på dygnet). Skruvat kör mer på principen att de skriver 1-2dagar lev tid men det är räknat från nästkommande fredag, udda veckor. Det är liksom precision exakt Nolla.

Man får skylla sig själv, jag veeeeeeeet ju att skruvat inte gör det jag vill, det är bara att ibland blir man desperat och råkar läsa in mer hopp i 1-2dagar än vad, som är rimligt. Som nu.... Hur ska de kunna leverera på 1-2dagar när paketet inte ens hämtats upp efter 24h? Riktigt uselt.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
nordenstrom
Gnosjö
Här sen Jun 2010
Inlägg: 29



Precis som flera skrivit redan så när vi pratat med folk i branschen så säger alla samma sak; Rysk pengatvätt. (Inte om just Skruvat.se men Trodo, Autodoc, bildelar24 och allt vad de heter...)

Har själv aldrig handlat från någon av dessa sidor så kan inte uttala mig men gamla jobbarkompisar har köpt från diverse av dem, ibland funkar allt klockrent och ibland är det fel grejer och ingen bra kundservice när det väl strulat till sig.

Frågat flera av våra leverantörer som vi köper originaldelar/motsvarande från då vårt inköpspris ibland är bra mycket högre än vad de där sidorna säljer för till slutkund...
De svarar likadant; det köps in från samma tillverkare så de bör ju förlora på att sälja så billigt - med det ligger ju något annat bakom som sagt ;-)

/Markus

_________________
Markus Nordenström
PEAN Sweden

M3 E46 -03, Golf R MK6 -10, 9000 Aero -96, Clio 16v -91
Rejsat i: Radical PR6 -06 och Radical SR8 LM -08.
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Kan nämna att det är i alla fall en svenska talande person om man ringer till Trodo på deras 08 nummer, var en kunnig tjej dock med lite brytning men jag hade inga problem att kommunicera med henne, dock kunde hon inte hitta svaret då utan bad att återkomma och jag fick sedan ett sms med svaret på min fråga thumbs up

Och hittills har jag fått det jag beställt och fått det snabbt från Trodo till lågt pris thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Allmänt banåkaforum
Skruvat eller Autodoc
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
90 besök senaste veckan (18359 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande