Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
12 besök senaste veckan (9673 totalt) |
Är det inte bättre att hitta felet.... ![]() Sist jag mekade laddnings bekymmer, plockade lös generatorn och fick den kollad på en verkstad som repar generator, startmotor, etc... den laddade som den skulle ![]() Upptäckte då att ladd lampan lyser ju inte.... plockade lös den och titta om den var trasig...inte det heller... kollade alla säkringar och parkering fram var trasig bytte den och lampan tändes ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Det är en negativ diod i generatorn som är trasig så det går spänning från B+ till D+ hela tiden. |
||||
Jag gillade baklamporna, byt inte. Den ser verkligen mysko ut, jag hade tyckt det var roligt att ligga bakom och försöka lista ut vad det är för bil
![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC Porsche 944 S2 Ford Mustang HT 1965 IPteknik Väst AB 16b.se |
||||
Okej då.
Beläggen var väldigt dåliga. ![]() Nu är det slipat, zinksprayat och uppsmörjt. ![]() |
||||
|
||||
Precis hemkommen från Ombesiktning av Pickorden.
Stödlager på kardanen har blivit bytt med delar från Omega. Det ska nämligen inte gå att byta på Rekord enligt Haynes manualen. Men det gick fint efter tillverkning av en vacker avdragare. Krymppassning på splines sitter rätt hårt. ![]() ![]() Tony på besiktningshallebäm frågade om jag fått anmärkning på ojämn bromsverkan bak sist gång för nu hade jag 1.2 VB och 0.9 HB. Han släppte igenom det. Ska man justera eller låta det vara. Kännde på hjulen igår och tyckte bromsen var lika justerad på sidorna. |
||||
|
||||
Projekt Pickord fortsätter sakta.
Tidus har blivit helt förälskad i denna "Motorbilen" med.. Han verkar gilla pickuper lika mycket som jag. Jag har lyckats tigga till mig ett par nya stolar från Anders Hansson här på Rejsa. Fina 206GTI stolar i halvskinn. Mycket sportigt och så går dom att fälla. Lådan bakom stolarna ska väck. Måste vara någon A traktor grej. Då kan jag flytta bak stolarna 20 cm och slippa risken att jag bryter ryggen om någon kör in i mig bakifrån. Jag fick beställt ett diesel justerings kitt och igår justerade jag in pumpen efter manualen. Första provturen efter justering blev på 20 mil varav 10 mil med ett crossläp bakpå. Bilen drog 0.49l/mil. ![]() Och så kommer det hem ett Turbokitt med. ![]() |
||||
Lite bilder är bra.
De röda fälgarna åkte bort fort. Har precis varit och kört första lasset till nya huset/gården Som ni kanske ser är mitt nya garage lite större än mitt gamla på 19kvm. ![]() ![]() |
||||
Hej hopp.
Opeln har kämpat på hela hösten nästan bekymmerfritt. Kupéfläkten är skrot så jag gav mig ut på Facebook jakt efter en sådan. En Martin i Kalmar hade en och frågade om jag behövde något annat. Jo, plasten runt rattstången är borta, du har ingen sån? Det slutade med ett stort paket på nästan 30 kilo med en hel instrumentpanel och allt därtill. Och från Filip i Skellefteå kom det paket med insug, grenrör och turbo. Den får dock en annan turbo då jag har en helt ny liggandes av lite större modell. Och av bara turen så har min närmsta arbetskamrat en racing båt tillsammans med Paul-Erik på Sorensen Diesel Service så Dieselpumpen kommer åka upp dit, få 12mm saker... ![]() Tydligen ska det kunna ge diesel till 350 Hk. ![]() Det blir skoj det här. |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
12 besök senaste veckan (9673 totalt) |