Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12 >> 13 besök idag (24813 totalt) |
Toppen sitter med moment.
Turbon och grenrör hänger bara löst. Tråget måste ner för att få retur och bitset som ramlade i det ska ut. Oops. |
||||
Hej på er.
Det tragiska är att dieselpumpen är kvar i Norge. Jag får nog åka dit och hämta den för jag får inte personen som har den att skicka den. Jag är måttligt irriterad på den människan. |
||||
Tack för påminnelsen.
Månen och solen stod rätt nu för jag skrev till polaren som kör lastbil och frågade om han var i närheten av Arendal nått framöver. Ja jo om 3 timmar. Så han åkte hem till dieselnissen och banka på. Pumpen är påväg hem |
||||
|
||||
Hur ska vi göra med bakljusen.
Jag är inte så kär i de runda. Funderar på om man ska ta och leta upp ett par original och kapa isär. Då får jag i alla fall blinkers som följer karosslinjerna och så kanske man kan fälla in ett par rektangulära i lämmen. Hade jag hittat ett par vita blinkers så hade jag kunnat montera en led lampa med broms och bakljus. |
||||
Här finns lite inspiration: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Ska jag vara helt ärlig tycker Kadett-ljusen inte är så dumma. Kanske Vectra-A bakljus bara för att? Någprlunda rätt höjd och sveper runt kanten? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Skulle tagit med bilen till en skrot och tagit in den i provbåset |
||||
|
||||
Nä, men typ Norge runt |
||||
|
||||
Idag fick Opel flytta in igen efter att ha stått ute och väntat på sin pump.
På listan va att se över skadorna och ta loss oljetråget. Dels för att jag tappat ner ett bits i det från kamkedjetunneln och för att fixa oljeretur. Att lossa på tråget gick förvånansvärt lätt. Inga skruvar satt fast och det var gott om plats. Däremot var det fruktansvärt skitigt. För att få ut tråget så måste motorn lyftas upp en bit. Inga problem. Den sitter med 2 skruvar som man enkel kommer åt från ovan och sen var det bara att hissa upp den med billyften. Oljetråget var helt inbakat med gammal olja. Det här läckt från kamkedjespännaren och gissningsvis från andra ställen med. Efter närmare en timme så var tråget rent igen och min tvättavdelning i garaget helt förstörd. I med 6 liter vatten för att se var oljenivån ligger och bestämma var returen ska sitta. Den hamnar mellan 3dje och 4de skruven räknat från baksidan motorn Jag svetsar i en AN12 plugg då jag hade det liggandes från ett övergivet turbobygge. Men det blir morgondagens projekt. Fick lagt en beställning på TRODO.se med på en ny kamkedjesträckare och packningar till oljetråget. Original är det kork. Får se om det fortfarande är kork. |
||||
Ja det var inga problem att hitta. Satte en magnet under och på ett ställe så fastnade den |
||||
Det finns gummipackning i ett stycke till dieseltråget https://www.edelschmiede.com/shop/na
Finns lite billigare här också, men där är det lite osäkert om den passar https://www.trodo.se/packning-oljetr C24NE-motorn har ett annat utförande på oljetråget, så det känns som att de har snurrat till det lite på Trodo.se. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Vi får väl se vad som kommer med posten. Oljetråget har ju hållt tätt i alla år så den gör ju inget om det kommer nya korkar. På Trodo så såg det ut som om det var den gamla typen med 2 korkar och 2 gummibitar till ändarna. |
||||
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12 >> 13 besök idag (24813 totalt) |