Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka R888R - är det inget r däck längre? | 1390 besök totalt |
Hur är det, är R888R I samma liga som ns2r och 595-xxx? Verkar ju prismässigt ligga på samma peng, betyder det då att de ligger i prestanda på samma nivå? Verkar ju heller inte finnas olika gummiblandning på dem längre heller.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||
Jag har testat NS2R, R888 och R888R i den ordningen.
R888 var några sekunder snabbare per varv än NS2R (skillnaden mellan riktiga R-däck och semi-R), och jag skulle bedöma att R888R är ytterligare en halv sekund eller så snabbare än R888. Edit: Bör lägga till att R888R vad jag förstår bara finns i GG-blandning, medan R888 för många år sedan fanns både i SG och i GG. Toyo slutade dock tillverka R888 i SG rätt många år innan de tog fram R888R. GG bör om jag har förstått rätt motsvara Kumhos K60 i hårdhet, men gamla R888 fick ofta kritik för att de var mindre "spetsiga" än motsvarande Kumhos. R888R ska vara ett steg i den riktningen, men eftersom jag inte själv har testat V70a kan jag inte riktigt uttala mig. _________________ Simon Bjerkborn Pendlarbil: 1990 NA Miata |
||
Toyo R888R är ett fullvärdigt R-Däck, och som du säger finns i en hårdhet. Däcket är populärt och vi brukar rekommendera det primärt till lättare bilar, men används även på tyngre bilar. R888R använts både av trackday-åkare och racingbilar i Sverige. |
||
Däck för banåka R888R - är det inget r däck längre? | 1390 besök totalt |