Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 Schirmer 01 - Uppdatering S65 och DCT 2022
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
6 besök senaste veckan (22594 totalt)
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Kolla vad mycket fina uppgraderingar, snyggt! Missat att det hänt en del i höst med. Fått på bromsarna bak?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
AL: Tycker passformen var helt ok på huven men nog finns det grejer man tycker kunde ha varit bättre. Känner mig nöjd ändå jag använder egentligen bara bilen på bana så. Kanske 2-3kg på huven men det är kanske dörrarna man sparar mest vikt på. Räknar med att det blir nya sånna från karbonius innan sommaren är slut



N Wiberg skrev:
Kolla vad mycket fina uppgraderingar, snyggt! Missat att det hänt en del i höst med. Fått på bromsarna bak?


Ja lite har det hänt men tyvärr inte hunnit med allt jag hade tänkt göra. Bromsarna ska dit nu innan bes och framskärmarna tänkte jag montera efter besiktning

_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
Fick hem nya stolarna av Plato i veckan och passade på att byta dessa. En sak jag märkte var att det är otroligt svårt att få till centreringen på dom eller om det helt enkelt var för mycke skruva och för lite öl

_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Allting passar så mkt bättre när man ölar i garaget 👍

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Mange K skrev:
Allting passar så mkt bättre när man ölar i garaget 👍



_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Även med många öl i kroppen är ändå inte min stol centrerad!
Har varit så sen jag köpte bilen och har väl lärt mig leva med det. Mest påtagligt blir det när man inte kört på ett tag och sätter sig bakom ratten. Har funderat av och till om jag ska köpa andra skenor i golvet men har inte blivit av. Jag är själv rätt kort vilket gör att stolen är rätt långt framskjuten så stolssidan på höger sida hamnar väldigt nära mittkonsolen/växelspaken. Så jag vete tusan om jag kan få den så mycket mer mot mitten ändå.

Vad kör du för golvskenor?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Även med många öl i kroppen är ändå inte min stol centrerad!
Har varit så sen jag köpte bilen och har väl lärt mig leva med det. Mest påtagligt blir det när man inte kört på ett tag och sätter sig bakom ratten. Har funderat av och till om jag ska köpa andra skenor i golvet men har inte blivit av. Jag är själv rätt kort vilket gör att stolen är rätt långt framskjuten så stolssidan på höger sida hamnar väldigt nära mittkonsolen/växelspaken. Så jag vete tusan om jag kan få den så mycket mer mot mitten ändå.

Vad kör du för golvskenor?



Haha för mig verkar det ha gått till sig nu efter lite pillande. Jag kör med vac motorsports golvfäste och stolsfäste

_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
Påbörjat montering av skärmar och även fått dit bakbromsarna nu. Trackday den 30e så man har lite kvar att göra





_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Kör också med Vac Motorsports golv- och stolsfästen i min M3E46. Stolen sitter rakt bakom ratten! Pröva med mer öl!

Fina bromsuppgraderingar! thumbs up

JBRacing skrev:
Fick hem nya stolarna av Plato i veckan och passade på att byta dessa. En sak jag märkte var att det är otroligt svårt att få till centreringen på dom eller om det helt enkelt var för mycke skruva och för lite öl

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
Fick till det med stolarna så nu är det inget jag märker av

Passade på att tvätta upp bilen nu efter en lång vintervila och kollat så allt sitter som det ska. Hjulen tar i skärmarna fram av nån anledning så det måste fixas också.
30e är det dags för trackday men före det ska jag hinna byta bromsskivor/belägg fram, hjullager runt om samt en service och byte alla oljor i bilen.
Måste man ta lös bärarmarna bak för att få ut hjullagren eller går det göra på plats?




_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Vad kör du med för fälgar? Min tar inte i skärmarna fram trots besök i Liton på knutstorp.

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Norris
Umeå
Här sen Jan 2015
Inlägg: 88



Sist jag bytte hjullager bak var på en e91.
Efter att jag tog bort bromsbackarna så la jag 2 plattjärn bakom navet och skruvade in 2 hjulbultar för att pressa ut navet med inre halvan av hjullagret.

Sen en varm sträng med mig svets inne i lagerbanan på den yttre delen så krymper den och var lätt att få ut.
Detta med bärarm på plats.

_________________
Robin Karlsson
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
AL: Just nu kör jag OZ Challange 9.5x18 med ET33 + 10mm spacer runtom. Det tog inte i med org skärmarna så jag gissar att det är "gjutformen" som är annars. Men det är ganska långt fram dom tar i typ 1dm ovanför skarven mellan skärm och kofångare. Kanske nöter till sig
Tänker dock att det kommer bli betydligt värre med andra hjulen som är 10"x18 ET25 med 265X35R18 med Trofeo R.

Norris: Jag är lite osäker själv hur det ser ut men fick för mig att det ser annars ut på nyare bilar än E46

_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Ok,

Jag åker 10x18 ET 25 arc 8 med Kumhos 265 35 18 och har en del plats över. Skall på med Trofeo R inom kort så kanske ändrar sig då

//A

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Fasen den är riktigt fet!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 323



Riktigt snygg

_________________
Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Citera
Norris
Umeå
Här sen Jan 2015
Inlägg: 88



Det ser likt ut mot e90

Kolla på youtube får du en bra bild av processen

_________________
Robin Karlsson
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



JBRacing skrev:
Måste man ta lös bärarmarna bak för att få ut hjullagren eller går det göra på plats?


Nej, det behövs inte. Finns lite bilder och tips i min tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74919&postdays=0&postor . . . .

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
Tack så mycket, kul att ni gillar bilen

Nicke: Tack för länken och infon. Känner mig genast mycke tryggare nu

_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
Då börjar allt vara klart inför helgens trackday.
Beställde skf hjullager runtom och bytte bak i helgen samt monterade tillbaka kattarna inför besiktning och kollade över hjulinställningen.
Har lite glapp i ena camberstaget bak så nya från millway beställdes inkl nya övre bärarmar.
Ska byta hjullager, skivor och belägg fram i veckan sen är bilen redo för några attackvarv till helgen



_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
JBRacing
Skellefteå
Här sen Sep 2016
Inlägg: 165


Trådstartare
Monterade nya skivor, lager m.m fram och gick igenom allt inför morgondagen då det ska gasas

Lite osäker om skivorna jag bytte ut nu är så dåliga. Beläggen sparar jag som reserv ifall det skulle behövas.




_________________
Joakim Blom
0730206309
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 Schirmer 01 - Uppdatering S65 och DCT 2022
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
6 besök senaste veckan (22594 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande