Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
subframebussningar...vad välja?
1 besök senaste veckan (761 totalt)
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195


Trådstartare
sitter och planerar inköpslista för kommande vinterprojekt på min RS4 B7.

ska plocka ner fram och bakvagn och blästra samt pulverlacka subframe fram och bak å samtidigt pressa i nya subframebussningar.
alla främre länkarmar är bytta samt b16 ben,så lika bra att fixa det sista allt blir sjysst
vad ska man köpa om man vill ha det tajt å fint,vill helst inte ha massa mer oljud,lite kan jag leva med men "ofjädrat" är väl inte så kul då det är en raggarbil/småvägsbusare.
tidigare har jag inte brytt mej,men denna kärra vill jag inte förstöra.

stumma alubussningar antar jag att man kan räkna bort direkt, visst skulle nya oem funka,men det innebär en ganska oskän prislapp då det går åt 8st .

poly borde väl funka bra? vilka märken ska man sikta på? man har ju läst historier om söndervittrade polybussningar.

powerflex? strongflex? vilka finns det att leta efter?

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
hauge
Eslöv
Här sen Apr 2006
Inlägg: 784



svåra frågor då tillverkarna är rätt kassa på att tala om exakt vilka materiel de avänder :-(

_________________
Mats Andersen
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195


Trådstartare
hauge skrev:
svåra frågor då tillverkarna är rätt kassa på att tala om exakt vilka materiel de avänder :-(


Tänkte mest om det var nån speciell tillverkare som hade sämre rykte i kretsarna å borde undvikas

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 858



Jag har delar till framvagnen som var tänkt till min RS4, kommer inte riktigt ihåg vad det är för delar men har för mig att det är motorfäste o bussningar från 034, ska kolla upp under dagen.

Skickar PM när jag har kollat.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:
Jag har delar till framvagnen som var tänkt till min RS4, kommer inte riktigt ihåg vad det är för delar men har för mig att det är motorfäste o bussningar från 034, ska kolla upp under dagen.

Skickar PM när jag har kollat.

//Lasse


perfa Lasse thumbs up

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



Mange K skrev:
sitter och planerar inköpslista för kommande vinterprojekt på min RS4 B7.

ska plocka ner fram och bakvagn och blästra samt pulverlacka subframe fram och bak å samtidigt pressa i nya subframebussningar.
alla främre länkarmar är bytta samt b16 ben,så lika bra att fixa det sista allt blir sjysst
vad ska man köpa om man vill ha det tajt å fint,vill helst inte ha massa mer oljud,lite kan jag leva med men "ofjädrat" är väl inte så kul då det är en raggarbil/småvägsbusare.
tidigare har jag inte brytt mej,men denna kärra vill jag inte förstöra.

stumma alubussningar antar jag att man kan räkna bort direkt, visst skulle nya oem funka,men det innebär en ganska oskän prislapp då det går åt 8st .

poly borde väl funka bra? vilka märken ska man sikta på? man har ju läst historier om söndervittrade polybussningar.

powerflex? strongflex? vilka finns det att leta efter?


Dessa bussningar brukar väl i princip inte slitas märkbart på dessa bilar, så behöver du verkligen göra någonting för att ha det schysst?

_________________
Roland Johansson
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195


Trådstartare
Dom torkar med åren,blir slappa å bakvagn/framvagnsbryggan börjar röra sej å leva om, märks tom vid aktiv körning på väg

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Skruva banåkabil
subframebussningar...vad välja?
1 besök senaste veckan (761 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande