Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
BMW m8 Competition 7.32,79 Nurburgring
1332 besök totalt
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 460


Trådstartare



Det är en ganska snabb dunderklump med sina närmare 1900 kg.

Om man ska tro g mätaren ?
Ganska tuffa sidokrafter i 200+ på 1,2-1,3G

Och roligast när telefonen ringer i 290 km/h

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Den eviga frågan, var på skalan mellan sportbil och GTvagn hamnar den? Snabb är den ju vilket som thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



En delmängd av tjötet vid Lyngern runt i torsdags var runt snabba vagnar i stora sammanhang som blir lite intetsägande i de mindre sammanhangen (runt Lyngern finns det flera partier där 70 är för snabbt för att bara använda ena halvan av vägen).

Det finns ju flera klumpedunser som fungerar fint på ringen (om man inte räknar driftkostnad i däck och bromsar), men som jag naivt antar inte ger så mycket smajl bakom ratten (i trafik) förutom där acceleration är den primära faktorn (rödljus, omkörning, motorvägspåfart).

Tillför detta nåt om M8an, naturligtvis inte.
Men den checkar ju många boxar hos tilltänkta kunder, och ett bra varv på ringen känns ju bra på garaguppfarten.
Kallstartsljudet har man ju större glädje av varje dag, men det är det svårare att vara öppen med (att man är villig att lägga 300k extra för lite ljud).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 460


Trådstartare
Snabba dunderklumpar finns det numera gott om.
Kanske Taycan turbo S är den värsta av dem alla ?

Sport Suvvar tänker jag inte ens diskutera.


Jag har allt mer börjat inse att körglädje på vägen inte alls är likställt med snabb bil.

Lyngern runt, skulle jag nog helst åka med min e28 528 (av mina bilar)

184 hk räcker ganska bra i låga farter.
Fjäder lätta 16" BBS hjul, mindre bromsar, och mjukare krängnings hämmare, gör nytta på ojämnheterna.
Det kränger och fjädrar, bilen och föraren får jobba.

Man känner att man verkligen kör.

635an är nästan overkill på sådana vägar.

428an är Paddlad tomatlåda i, och ja den är både snabb och super effektiv.
Men på Lyngern runt glädjer den föga, även om man har paddlarna tycker jag att 8 växlar är för mycket.
Inte heller de 26,5 KG tunga 19" original hjulen hjälper, det går osnyggt på gropiga småvägar.


Det gick fort att komma ifrån frågan om m8 är en GT

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Jag är lite kär i Alpine A110. 1100kg, mjuk men kontrollerad chassisättning. Guld att köra på "Miatavägar" thumbs up



Edit: Mitt inlägg passar bättre i Körglädjetråden. Jag fortsätter där istället thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bilder o videos
BMW m8 Competition 7.32,79 Nurburgring
1332 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande